Maestro
MF veteraan
Topic titel verraadt al een beetje welke vraag ik wil stellen. Mijn motor is eigenlijk aan een 18.000 km beurt toe. Even gekeken wat ze bij zo een beurt doen. In feite komt het er in mijn geval op neer dat er naar remmen, bandenprofiel en andere zaakjes worden gekeken wat ik ook kan. Alleen de motorolie dient vervangen te worden (filter is niet eens noodzakelijk) Gezien de wachttijden bij locale motorzaken heb ik zoiets van:”dit doe ik zelf wel, ik heb immers handleidingboek”. Ik weet dat de motor even gedraaid moet hebben zodat de olie lekker vloeibaar is. Het mooiste is dat ik het na een ritje doe maar nu is de vraag:
Wanneer is de motor na een ritje voldoende afgekoeld dat je zonder brandwonden aftapbout en oliefilter kan losdraaien. Ik gok zelf op een half uur à uur
Evt praktische tips bij het spul opnieuw monteren zijn welkom. Ik weet dat je de filter van circa 0,5 liter olie (en ook de ring) moet voorzien…
MaeZtro
edit 28.6.6
Enfin de reacties heb ik allemaal gelezen. Vanavond is het zover ik ga lekker hobbiën
Nwe vraag
Heb ik een specifieke sleutel nodig om de filter te de-, en monteren. Enne was is de naam van dit stukje gereedschap? Zit zeker niet in sleutelsetje dat bij de motor zit. Ik heb een flinke koffer voor met allerlei gereedschap, zal je zien heb je weer iets specifieks
Wanneer is de motor na een ritje voldoende afgekoeld dat je zonder brandwonden aftapbout en oliefilter kan losdraaien. Ik gok zelf op een half uur à uur
Evt praktische tips bij het spul opnieuw monteren zijn welkom. Ik weet dat je de filter van circa 0,5 liter olie (en ook de ring) moet voorzien…
MaeZtro
edit 28.6.6
Enfin de reacties heb ik allemaal gelezen. Vanavond is het zover ik ga lekker hobbiën
Nwe vraag
Heb ik een specifieke sleutel nodig om de filter te de-, en monteren. Enne was is de naam van dit stukje gereedschap? Zit zeker niet in sleutelsetje dat bij de motor zit. Ik heb een flinke koffer voor met allerlei gereedschap, zal je zien heb je weer iets specifieks
Laatst bewerkt: