vervangen remvloeistof "voor"

5 apr 2004
162
0
Zuid-Limburg
ik heb dus dot5.1 gekregen (zou volgens die goede kerel goed zijn)
(voor mijn ZXR750 '91)

maar nu vroeg ik me ff af....hoe?

-dop reservoir eraf
-links en rechts ontluchtingsschroef los
-met slangetje ouwe zooi opvangen ofzo
-ff paar keer remmen
-ontl.schroef dicht
-nieuwe remvl.stof erin mikke
-ontluchten totdat mooie strakke straal uit schroef komt (zonder blubblub)
-ontl.schroef dicht
-paar keer remmen
-reservoir tot max. aanvulle

ben ik nu iets vergeten?
of doe ik het dan helemaal verkeerd?

thnx
 
Psies!
kijk eens hierna:-> http://www.motozoom.nl/info/voorraad.cfm?CFID=4700220&CFTOKEN=67450550

full
 
ik heb dus dot5.1 gekregen (zou volgens die goede kerel goed zijn)
(voor mijn ZXR750 '91)

maar nu vroeg ik me ff af....hoe?

-dop reservoir eraf
-links en rechts ontluchtingsschroef los
-met slangetje ouwe zooi opvangen ofzo
-ff paar keer remmen
-ontl.schroef dicht
-nieuwe remvl.stof erin mikke
-ontluchten totdat mooie strakke straal uit schroef komt (zonder blubblub)
-ontl.schroef dicht
-paar keer remmen
-reservoir tot max. aanvulle

ben ik nu iets vergeten?
of doe ik het dan helemaal verkeerd?

thnx

Dot 5.1 is goed, het is 5 die je links moet laten liggen.
Met het ontluchten zorg je eerst dat je druk opbouwt door een aantal keren de remhandle inknijpt.
Daarna de schroef los en kijken of er nog lucht uitkomt. Zoja, het dan nogmaals herhalen.
Verder heb je het bij het rechte eind :)

Met zo'n setje gaat het echt niet sneller dan op de "goedkope" manier ;)
 
mooie ontluchtingsset heb ik ook, moet dot 4 nemen is beter en als je niet weet hoe je remmen ontlucht zou ik een keer iemand anders het laten doen daarna kun je het zelf!!! Als je in de buurd van rdam woont kun je bij mij wel ffies langsrijden!
 
maar pas op he, 5.1 is siliconen remvleoistof, als dat er niet perse in hoort moet je het er ook niet ingooien anders lossen al je rubbertjes enzo op


volgens mij hoort in een 91er motor gewoon 5.0
 
je had gelijk koekums..........


DOT 3/4 -- 100% Synthetic Brake Fluid

100% synthetic fluid for hydraulically actuated-brake and clutch systems.

DOT 3/4 fluid is suitable for up-grade from conventional DOT 3 or DOT 4.

Fluidity specially designed for anti-locking brake systems (ABS).

Fully compatible and miscible with Conventional Brake Fluids.

This version is clear and pale blue in color to distinguish it from conventional fluids which are clear to amber.

No special procedures are required when bleeding and replacing conventional system fluids with SynLube™ Stop-4-Life™ Brake Fluids.

Typical service life 24 months for DOT 3/4 Formula


DOT 5.1 -- Non-Silicone Synthetic Brake Fluid

LONG LIFE 100% synthetic fluid for hydraulically actuated-brake and clutch systems. (Based on Polyglycol chemistry).

DOT 5.1 NON-SILICONE BASE suitable for up-grade from DOT 3 or DOT 4.

Fluidity specially designed for anti-locking brake systems (ABS).

Fully compatible and miscible with Conventional Brake Fluids.

This version is crystal clear and has extra solvency which has the ability to clean and put into suspension gum and sludge deposits formed by conventional brake fluids.

No special procedures are required when bleeding and replacing conventional system fluids with SynLube™ Stop-4-Life™ Brake Fluids.

Typical service life 60 months for DOT 5.1 Standard Formula


DOT 5.1 -- Long-Life Non-Silicone Synthetic

EXTRA LONG LIFE 100% synthetic fluid for hydraulically actuated-brake and clutch systems. (Based on Polyglycol chemistry).

DOT 5.1 NON-SILICONE BASE suitable for up-grade from DOT 3 or DOT 4.

Fluidity specially designed for anti-locking brake systems (ABS).

Fully compatible and miscible with Conventional Brake Fluids.

This version has extra anti corrosion additives that protect ferrous, white and yellow metal brake system components.

This fluid is clear and golden yellow in color.

No special procedures are required when bleeding and replacing conventional system fluids with SynLube™ Stop-4-Life™ Brake Fluids.
 
Dot 5.1 is wat gevoeliger voor vocht, maar heeft een hoger kookpunt. Vooral erg handig in het warmere buitenland. Ik gebruik het ook, aangezien ik een sportieve-mooi-weer-rijder ben..

Dot 4 is geschikter voor motoren die het gehele jaar, door weer en wind, rijden.
 
Wel bestellen bij louis.de en niet bij motozoom, tenminste als je het dit jaar nog wilt ontrvangen.
DOT 5.1 is goed spul, beter dan dot 3 of 4 vind ik zelf.

Wat ik zelf altijd doe is het systeem even goed doorspoelen. Het restje remvloeistof kan je toch niet bewaren (of je moet de lucht eruit zuigen).

Verder een paar dagen later nog even checken of vloeistofniveau goed is.
 
Het schijnt ook zo te zijn, dat als je je remhendel een nacht ingeknepen houdt, hij dan de volgende dag veel strakker aanvoelt.
Is dit zo en waarom is dat zo??? Kan het kwaad?

Het is trouwens wel makkelijk als je dan een elastiekje of Ty-Rap gebruikt. :9
 
Het schijnt ook zo te zijn, dat als je je remhendel een nacht ingeknepen houdt, hij dan de volgende dag veel strakker aanvoelt.
Is dit zo en waarom is dat zo??? Kan het kwaad?

Het is trouwens wel makkelijk als je dan een elastiekje of Ty-Rap gebruikt. :9
Door druk op de vloeistof te zetten worden de luchtbellen kleiner. hierdoor kunnen ze makkelijker naar boven. Na het loslaten van de remhendel kunnen deze belletjes voor de plunjer door naar het reservoir.
 
Terug
Bovenaan Onderaan