Vervangen remvloeistof

Dawid127

Die hard MF'er
23 feb 2012
292
13
Utrecht
Hallo,

Gisteren ging ik m'n remvloeistof vervangen. Heb zo'n ontlucht- kit gebruikt. Deze aangesloten op rechterschijf voor en hier kon ik de oude vloeistof eruit 'pompen'.

Maar toen ik de linkerschijf wilde ontluchten kwam er geen vloeistof uit. Vond ik toch wel erg vreemd. Ik heb zoals hoort het dreinage ventiel open geschroefd en gepompt met de ontluchter.

Kan dit verstopt raken oid? Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt!
 
neen (buiten dat je de lucht er moeilijk uit krijgt)

nippel eruit halen en gaatjes open maken. heel soms zijn nippels zo hard dicht gedraaid dat het gaatje dichtgeplet is.
 
Laatst bewerkt:
Kleine hack sorry.

Heb ik bij deze set een compressor nodig?

full
 
Ik heb die van VidaXL ook maar ik kan er niet zo goed mee worden. Ik ging er vanuit, pomp erop - nippel open en zuigen maar. Ik krijg na een klein beetje vloeistof alleen maar lucht. Op de ouderwetse manier ging het wel goed.
 
Met een vacuum systeem trek je lucht langs de schroefdraad van de ontluchtingsnippel.
Schroefdraad van de nippel lichtjes met vet in smeren voorkomt dat.
Ik heb die van VidaXL ook maar ik kan er niet zo goed mee worden. Ik ging er vanuit, pomp erop - nippel open en zuigen maar. Ik krijg na een klein beetje vloeistof alleen maar lucht. Op de ouderwetse manier ging het wel goed.
 
Hallo,

Gisteren ging ik m'n remvloeistof vervangen. Heb zo'n ontlucht- kit gebruikt. Deze aangesloten op rechterschijf voor en hier kon ik de oude vloeistof eruit 'pompen'.

Maar toen ik de linkerschijf wilde ontluchten kwam er geen vloeistof uit. Vond ik toch wel erg vreemd. Ik heb zoals hoort het dreinage ventiel open geschroefd en gepompt met de ontluchter.

Kan dit verstopt raken oid? Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt!
Een uitleg naar een simpele manier van remvloeistof verversen.
Dop van reservoir demonteren.
Slangetje (doorzichtig)op ontluchtingsnippel plaatsen die verbonden is met een flesje ;) ,nippel 1/2 slag open draaien
Dan rustig pompen zover dat het reservoir net niet leeg is...belangrijk.
Reservoir vullen met vers remvloeistof.
Doorpompen tot er vers schoon vloeistof uit de nippel komt.
Nippel dicht en de andere klauw idem dito.

Reservoir niet leeg pompen is tie leeg dan trek je lucht in de rempomp en die is wel eens moeilijk :Y te ontluchten.

Ik doe dit al velen jaren en gaat altijd goed.
Natuurlijk kan het ook via een ontluchter die aangesloten is op een compressor maar op mijn manier kan het ook zonder.
 
idd. hoeft niet bij verversen. wel f letten op dat er geen lucht terug gezogen wordt.

wat ook werkt is de nippel wat verder opendraaien. de zwaartekracht doet het werk dan voor je
 
Terug
Bovenaan Onderaan