Vervangen snelsluiting door DD ?

De vraag is of met de DD sluiting het minder vervelend is op de keel. Het principe van de sluiting maakt me persoonlijk niet zoveel uit, alleen wel het knellende van de ratelsluiting.

Overigens stelde ik de vraag ook aan Shoei, maar die vinden het niet nodig om een antwoord te geven. Als de klantenservice zo geregeld is, dan maar wat anders proberen.


Bestel 'm in de UK dan zit er standaard DD op.
 
De vraag is of met de DD sluiting het minder vervelend is op de keel. Het principe van de sluiting maakt me persoonlijk niet zoveel uit, alleen wel het knellende van de ratelsluiting.

Overigens stelde ik de vraag ook aan Shoei, maar die vinden het niet nodig om een antwoord te geven. Als de klantenservice zo geregeld is, dan maar wat anders proberen.

Ik heb zelf geen last van de ratel en vind t ideaal na 100 jaar met DD. Ik ken ze die de ratel hebben laten vervangen en het probleem was daarmee opgelost. Top helm.

Eigen keus vanzelfsprekend, persoonlijk zweer ik bij Shoei (omdat niets anders net zo goed zit)
 
Sorry, beetje oud onderwerp.

Maar ik ben toch nieuwsgierig of iemand hier nu al zijn snelsluiting op de Shoei GT-air heeft laten vervangen door een Dubbel-D en hoe dat in zijn werk ging. En of dat inderdaad het comfort heeft verbeterd.

Want ik kom voor mijn koppie waarschijnlijk ook uit op deze helm, maar de snelsluiting is inderdaad nogal bulky (veel breder dan de snelsluiting op mijn HJC en dan de Dubbel-D sluiting) en voelt niet lekker tegen mijn keel. Vraag is natuurlijk of dit ongemak komt door de breedte van de sluiting of door de positie van de straps.....

Ik vind het trouwens nogal wat dat je daarvoor dan weer €80 zou moeten betalen :(. De helm is al niet bepaald een koopie....
 
Ik vind het trouwens nogal wat dat je daarvoor dan weer €80 zou moeten betalen :(. De helm is al niet bepaald een koopie....
Ik zou aan de dealer vragen of hij niet gewoon nieuw te bestellen is met DD sluiting.
Indien niet gewoon in de UK bestellen zoals Yopperdepop al zei.
Hier bvb : Shoei GT-Air now on sale, many designs with Free Gifts & Free UK & EU Delivery. We also have the Shoei GT-Air at clearance prices.
Ik zou er zelf ook in geen geval €80 extra voor betalen.
 
Laatst bewerkt:
Goed idee,
Nadeel is dat het voor mij niet zo handig is om in Engeland te bestellen aangezien ik wat 'Personal fitting' aanpassing nodig heb om de helm echt goed te laten passen op mn hoofd.... :(. En dan heb ik dus een dealer in NL nodig die daartussen zit om dat te (laten) doen.

Maar inderdaad door de dealer met DD laten bestellen, misschien lukt dat wel - zonder meerkosten.....


Ik ben trouwens wel nog steeds benieuwd of er iemand hier is die inmiddels ervaring heeft met het vervangen: zowel het vervangen voor elkaar krijgen en of het ook het gewenste effect heeft...
 
Goed idee,
Nadeel is dat het voor mij niet zo handig is om in Engeland te bestellen aangezien ik wat 'Personal fitting' aanpassing nodig heb om de helm echt goed te laten passen op mn hoofd.... :(. En dan heb ik dus een dealer in NL nodig die daartussen zit om dat te (laten) doen.

Maar inderdaad door de dealer met DD laten bestellen, misschien lukt dat wel - zonder meerkosten.....


Ik ben trouwens wel nog steeds benieuwd of er iemand hier is die inmiddels ervaring heeft met het vervangen: zowel het vervangen voor elkaar krijgen en of het ook het gewenste effect heeft...
:^

Heb hier hetzelfde issue. Om te racen moet je helm ECE gekeurd zijn en voorzien van dubbel D sluiting.
Ik heb een aantal goede helmen met snelsluiter en zou deze graag met dubbel D willen.
 
Zou'k doen, ik laat daar ook altijd mijn hersenchirugie uitvoeren.

Aan de hand van je reactie, moet je inderdaad een keertje langs die schoenmaker dan.

In tegenstelling tot jou, besef ik wel dat een schoenmaker gewoon een oeroud ambacht is en dat zij professionele stikmachines hebben en diverse soorten garen van uitstekende kwaliteit waarmee zij prima stikverbindingen kunnen maken. Net als in de fabriek waar de helmfabrikanten dr bandjes laten voorzien van DD-ringen of andere sluiting. Ik denk zelfs dat die schoenmaker hier beter is opgeleid dan de kinderhandjes in China die helmbandjes voorzien van stiksels en deze leveren aan de fabrikant zelf. Die kunnen prima stikken natuurlijk, maar ik denk niet dat je hen moet vragen naar de verschillende soorten garen en wanneer wat te gebruiken. Waarom zouden ze ook, die hoeven alleen maar een apparaat te bedienen.

Zou een schoenmaker echt zoveel moeite hebben om een aanpassing te maken aan het bandje van een helm?

Persoonlijk denk ik dus dat die schoenmaker meer kennis en kunde heeft dan degene die nu die kinbandjes heeft voorzien van de sluiting en dat ie dr zou een andere sluiting op kan zetten. Hell, ik denk het niet, ik weet dat wel zeker eigenlijk.
 
Laatst bewerkt:
Aan de hand van je reactie, moet je inderdaad een keertje langs die schoenmaker dan.

In tegenstelling tot jou, besef ik wel dat een schoenmaker gewoon een oeroud ambacht is en dat zij professionele stikmachines hebben en diverse soorten garen van uitstekende kwaliteit waarmee zij prima stikverbindingen kunnen maken. Net als in de fabriek waar de helmfabrikanten dr bandjes laten voorzien van DD-ringen of andere sluiting. Ik denk zelfs dat die schoenmaker hier beter is opgeleid dan de kinderhandjes in China die helmbandjes voorzien van stiksels en deze leveren aan de fabrikant zelf. Die kunnen prima stikken waarschijnlijk, maar ik denk niet dat je hen moet vragen naar de verschillende soorten garen en wanneer wat te gebruiken. Waarom zouden ze ook, die hoeven alleen maar een apparaat te bedienen.

Zou een schoenmaker echt zoveel moeite hebben om een aanpassing te maken aan het bandje van een helm?

Persoonlijk denk ik dat die schoenmaker meer kennis en kunde heeft dan degene die nu die kinbandjes heeft voorzien van de sluiting en dat ie dr zou een andere sluiting op kan zetten.

Wanneer ik een nieuwe rits in mijn motorlaars wil laten zetten en pas de 6e schoenmaker durft de klus aan dan heb ik het vermoeden dat jouw ambachtsverhaal niet opgaat. Wanneer ik dan die stiksels bekijk dan heb ik die liever niet aan m'n strap hangen maar dat is dan mijn bescheiden mening.

Het ambacht kan oeroud zijn maar zegt helemaal niets over de kwaliteit. Ik heb wat dat betreft liever een kindje van vier die mijn helm in elkaar schroeft dan die koekebakker hier op de hoek. Ik ga voor het gemak maar even uit van kwaliteitscontrole en gestandaardizeerde testprocedures bij Shoei.

Excusez voor de lompe reactie eerder ik ben ongesteld het spijt me :+
 
Wanneer ik een nieuwe rits in mijn motorlaars wil laten zetten en pas de 6e schoenmaker durft de klus aan dan heb ik het vermoeden dat jouw ambachtsverhaal niet opgaat. Wanneer ik dan die stiksels bekijk dan heb ik die liever niet aan m'n strap hangen maar dat is dan mijn bescheiden mening.

Het ambacht kan oeroud zijn maar zegt helemaal niets over de kwaliteit. Ik heb wat dat betreft liever een kindje van vier die mijn helm in elkaar schroeft dan die koekebakker hier op de hoek. Ik ga voor het gemak maar even uit van kwaliteitscontrole en gestandaardizeerde testprocedures bij Shoei.

Excusez voor de lompe reactie eerder ik ben ongesteld het spijt me :+

Een stevige leren schoen repareren zal dan ook wel wat moeilijker zijn dan een strap, gok ik zo ;) Iets met soepel- en beweeglijkheid, beperkte ruimte, enz.

Wel raar dat je na 5 schoenmakers die het niet kunnen of willen doen, toch nog naar de 6e gaat :D of 'm dan niet door de fabrikant laat repareren.
 
Een stevige leren schoen repareren zal dan ook wel wat moeilijker zijn dan een strap, gok ik zo ;) Iets met soepel- en beweeglijkheid, beperkte ruimte, enz.

Wel raar dat je na 5 schoenmakers die het niet kunnen of willen doen, toch nog naar de 6e gaat :D of 'm dan niet door de fabrikant laat repareren.


Ja ho ho, jij beweert dat het een oeroud ambacht is en dat ze dus wel wat kunnen, toch?

Dat ik naar de 6e ga is omdat ik een ontbrekend pieleke op een rits een minder groot probleem vind dan een goed werkende strap op een helm. Daarnaast had ik geen vervanging anders had ik 'm zeker opgestuurd naar de fabrikant.
 
De echte vakman weet ook wanneer hij een 100% resultaat niet van tevoren kan garanderen en als het om veiligheids gerelateerde zaken gaat doet hij in zo'n geval het enige juiste door de klus te weigeren. Hoe een sjieke stikmachine hij ook heeft staan...ik kan een schoenmaker die niet aan autogordels of kinbandjes begint heul goed begrijpen...
 
Ha, net even mijn lokale dealer gebeld. Ze gaan mijn GT-air opsturen voor een dubbel-D conversie.
Toch gewoon superhandig zo'n forum *O* en ook blij met de dealer-service van Motor Oost!! :}
 
Laatst bewerkt:
Ha, net even mijn lokale dealer gebeld. Ze gaan mijn GT-air opsturen voor een dubbel-D conversie.
Toch gewoon superhandig zo'n forum *O* en ook blij met de dealer-service van Motor Oost!! :}


En binnen, ziet er top uit *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan