Vervangen van demper

Filmos

Rookie
23 mei 2009
2
0
Hey,

Onder m'n honda cbr 600 rr zit een akrapovic demper, deze heeft geen E-keur en DB-killer. Voordat ik het circuit op ga, wil ik de orginele demper eronder zetten.
Ik ben zelf een heel eind gekomen met het demonteren van de demper...alleen heb ik advies nodig waar ik bijvoorbeeld op moet letten o.i.d.

* Er zit een powercommander onder de duo-zit, heeft dit invloed op de orginele demper als die gemonteerd is?

* Zijn er mensen die mij kunnen advieseren??

alvast vriendelijk bedankt!!
 
Die powercommander zal een afstelling hebben voor of de open demper of je originele. Je motor kan te arm of te rijk lopen door de verkeerde afstelling. Ischniegoed.

Mooie met de PC is dat je er makkelijk nieuwe maps in kan zetten. Dus zorg dat je een map hebt voor de open demper en de standaard demper dan alleen nog de map erin zitten die bij de juiste demper hoort.
 
Hey,

Onder m'n honda cbr 600 rr zit een akrapovic demper, deze heeft geen E-keur en DB-killer. Voordat ik het circuit op ga, wil ik de orginele demper eronder zetten.
Ik ben zelf een heel eind gekomen met het demonteren van de demper...alleen heb ik advies nodig waar ik bijvoorbeeld op moet letten o.i.d.

* Er zit een powercommander onder de duo-zit, heeft dit invloed op de orginele demper als die gemonteerd is?

* Zijn er mensen die mij kunnen advieseren??

alvast vriendelijk bedankt!!
Gewoon een dB killer kopen en monteren. Ben je sneller klaar en heb je ook geen nieuwe maps nodig :Y . Ik heb vele circuitdagen op Zandvoort gereden met een Akra zonder E keur met killer. Was zo stil als een lammetje en dus nooit gezeur gehad :) .
 
Hier heb ik wat aan mensen, thanx voor de info!!

denk dat ik voor de laatste optie ga en een DB-killer koop en erop zet en zo verder tuf.....
hoe is de controle bij evenementen? ( TT ) hoor allemaal spandende verhalen over de politie controle en DB metingen e.d.. Is dan een E-keur verplicht ofzo????


Anders rijd ik gewoon binnendoor naar de TT dat kan ook.. Maar met de stoet mee is mooi natuurlijk!
 
Hier heb ik wat aan mensen, thanx voor de info!!

denk dat ik voor de laatste optie ga en een DB-killer koop en erop zet en zo verder tuf.....
hoe is de controle bij evenementen? ( TT ) hoor allemaal spandende verhalen over de politie controle en DB metingen e.d.. Is dan een E-keur verplicht ofzo????


Anders rijd ik gewoon binnendoor naar de TT dat kan ook.. Maar met de stoet mee is mooi natuurlijk!

Ik kan je niets vertellen over controles e.d. omdat ik nog nooit naar de TT ben geweest. Wel ben ik met mijn Akra zonder E keur maar met dB killer door Duitsland en Luxemburg geweest en op Zandvoort. Nooit ergens gezeur mee gehad *D . Op Zandvoort hebben ze het geluid gemeten en de waarde kwam ruim onder het maximaal toegestane uit.
 
Hier heb ik wat aan mensen, thanx voor de info!!

denk dat ik voor de laatste optie ga en een DB-killer koop en erop zet en zo verder tuf.....
hoe is de controle bij evenementen? ( TT ) hoor allemaal spandende verhalen over de politie controle en DB metingen e.d.. Is dan een E-keur verplicht ofzo????


Anders rijd ik gewoon binnendoor naar de TT dat kan ook.. Maar met de stoet mee is mooi natuurlijk!

E keur is altijd plicht en ook een DB killer "vraagt" een andere map in je PC al zal het minder zwaar wegen als een compleet andere demper.
Ook binnendoor kan/word je wel gecontroleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan