Vervangen voetpakking, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

guile

MF'er
16 mei 2013
108
0
ik heb een technische vraag over het vervangen van een voetpakking van een Kymco Xciting 500 (2006).
Ik heb een pakkingenset gekocht van Athena, voorbeeld: Gasket set complete P400210850227 - 96,45 EUR

De pakkingen zijn allen 100% passend, maar het materiaal van de nieuwe voetpakking wijkt af van de oude kapotte voetpakking. De oude voetpakking is hard (van metaal) met aan beide kanten kunststof. De nieuwe voetpakking is zacht (zie afbeelding). Vraag is of ik er een zachte pakking (van Athena) mag plaatsen?

Ik moet het zeker weten anders zou het erg zonde zijn van alle tijd en moeite.
Graag reacties.
full
 
binnen een paar uur was het eerste en correcte antwoord al gegeven.
we zijn nu 1 maand verder.
veel mensen vooral motorrijders hebben niets (op ? ) met (motor)scooters

loopt de scooter alweer ?
 
@sammie (+ MeanGreenGirl)
Je adviseerde me om voor de voetpakking melkkarton te gebruiken. Ik reageerde daar nogal 'sceptisch' op. Ik begrijp dat dat niet goed viel. Dat verbaast mij. Zou ik je advies echt serieus moeten nemen? Een hele cilinder uit elkaar halen, met een melkpakkarton in de weer gaan, de hele motor weer in elkaar zetten (1 dag werk) en dan het risico lopen dat het op enig moment weer gaat lekken? Bovendien is je reactie toch ook geen antwoord op mijn vraag?
Lange tenen!
hier nog iemand die meerdere keren met succes een kartonnen gelamineerde doos (cornflakes/ melkpak whatever) heeft gebruikt, een papieren voetpakking is echt geen rocket science, en daarbij duurt het echt geen hele dag om van zo'n kymco scootertje de cilinder eraf te trekken en er weer op te duwen :P

je kunt zelfs je eigen koppakkingen maken door een koperen plaat uit te snijden in de goede vorm en daarna uit te gloeien zodat hij zacht wordt, maar sommige mensen vinden zelf dingen maken maar eng heb ik soms het idee

los daarvan blijft het natuurlijk raar dat je van een reactie over een pakking van een melkpak meteen aan die persoon zijn scrotum moet denken, snap de link zelf ook niet helemaal

om maar antwoord te geven op je vragen: die voetpakking die je nu hebt gewoon monteren, die is ervoor gemaakt...

en vergeet niet je koppakking te vernieuwen als je de kop eraf hebt gehad! Beter niet de oude opnieuw gebruiken
 
Laatst bewerkt:
@sammie (+ MeanGreenGirl)
Je adviseerde me om voor de voetpakking melkkarton te gebruiken. Ik reageerde daar nogal 'sceptisch' op. Ik begrijp dat dat niet goed viel. Dat verbaast mij. Zou ik je advies echt serieus moeten nemen? Een hele cilinder uit elkaar halen, met een melkpakkarton in de weer gaan, de hele motor weer in elkaar zetten (1 dag werk) en dan het risico lopen dat het op enig moment weer gaat lekken? Bovendien is je reactie toch ook geen antwoord op mijn vraag?
Lange tenen!

Dat jij er een hele dag over doet om een cylinder er af te halen kan ik niet helpen en niet bedenken, maar ik begrijp nog steeds niet wat dat met mijn scrotum te doen heeft. :?
 
Lekker rijden mensen; al dat zure gemopper.

En die opmerking over motorscooters vind ik kinderachtig. Ik rijd al heel dag en nacht, zomer en winter, ook met schakelmotors.

@Sammie, niet iedereen sleutelt dagelijks en een blok van een motorscooter is zeer slecht bereikbaar omdat het onderdeel vormt van het frame en aandrijving, maar dat wist jij natuurlijk al. Leuke emoticons weet je trouwens steeds te vinden, enig.
 
Lekker rijden mensen; al dat zure gemopper.

En die opmerking over motorscooters vind ik kinderachtig. Ik rijd al heel dag en nacht, zomer en winter, ook met schakelmotors.

@Sammie, niet iedereen sleutelt dagelijks en een blok van een motorscooter is zeer slecht bereikbaar omdat het onderdeel vormt van het frame en aandrijving, maar dat wist jij natuurlijk al. Leuke emoticons weet je trouwens steeds te vinden, enig.
een voetpakking vervangen van een motorscooter stelt geen zak voor en is in vergelijking heel makkelijk bereikbaar, probeer maar eens de voetpakking van bv een r1 te vervangen, en bekijk dan nog eens goed hoe 'zeer slecht bereikbaar' dat scooter blokje is :P
 
Lekker rijden mensen; al dat zure gemopper.

En die opmerking over motorscooters vind ik kinderachtig. Ik rijd al heel dag en nacht, zomer en winter, ook met schakelmotors.

@Sammie, niet iedereen sleutelt dagelijks en een blok van een motorscooter is zeer slecht bereikbaar omdat het onderdeel vormt van het frame en aandrijving, maar dat wist jij natuurlijk al. Leuke emoticons weet je trouwens steeds te vinden, enig.
Ik vindt jouw opmerking over een andermans scrotum kinderachtig :W
 
Ik gooi hier een slotje op. De topicstarter wil blijkbaar niet geholpen worden. Een goed advies wordt als onzin afgedaan. Als blijkt dat het geen onzin is kan er geen excuus van af, het ligt aan anderen. Ik zou zeggen: Lekker doormodderen TS!
 
@sammie (+ MeanGreenGirl)
Je adviseerde me om voor de voetpakking melkkarton te gebruiken. Ik reageerde daar nogal 'sceptisch' op. Ik begrijp dat dat niet goed viel. Dat verbaast mij. Zou ik je advies echt serieus moeten nemen? Een hele cilinder uit elkaar halen, met een melkpakkarton in de weer gaan, de hele motor weer in elkaar zetten (1 dag werk) en dan het risico lopen dat het op enig moment weer gaat lekken? Bovendien is je reactie toch ook geen antwoord op mijn vraag?
Lange tenen!

Ongelooflijk......

Zoek de definitie van sceptisch even op. Want wat jij doet is gewoon ronduit onbeschoft en getuigd van weinig fatsoen.
En dat jij moeite hebt om een scooter uit elkaar te trekken... dat blijkt wel uit je ervaring dan.
En antwoord en verschillende suggesties was al gegeven, dus sukkel vooral lekker verder. ;)

Je had per ongeluk wel eens iets kunnen leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan