Vervangen voorvork veren Diversion 600

WP. Op zich is het zelf te vervangen als je goed gereedschap hebt en beetje technisch bent. Als je wilt kun je een Haynes manual overkopen van me voor de Div. 600. Vraag ook even ergens welke olie het beste is. En je kan voorveren kopen die goed bij je gewicht passen. Ikzelf kan opzich best veel aan m'n motor doen samen met m'n vriend. Maar toen de WP voorveren d'r ingingen, hebben we dit toch laten doen. Voor een optimale wegligging winst. Ik ken een zeer geschikte monteur in Almere: MWS Motortechniek. Eenmanszaak en super goed!
Veel succes en rijplezier.

P.S. Vervang dan ook ff alle ringetjes, olie en keringen enz. (ook de kleine koperringetjes)
 
Ik ben afgelopen vrijdag bij hyperpro geweest, en ben daar erg tevreden over! En hyperpro is de enige met echte progressieve veren! Heb de voor en achterkant laten doen en kan je vertellen dat ie beter en makkelijker stuurd en veel minder duikt met aanremmen! Had nogal eens last dat als ik hard remde mijn achterwiel los kwam omdat ik al maximaal in mijn veren zat!
 
De ingewikkeldheid hangt sterk er van af of je je voorvorkolie van onder uit de poten kunt aftappen. Niet elke div heeft daar een schroefje zitten. Als je dat wel hebt kun je de hele vork in elkaar laten zitten en stelt het weinig voor. Als dat niet het geval is moeten de vorkpoten er helemaal uit en ben je wat langer aan het sleutelen.
 
Bij een voorvork waar de demping niet instelbaar is, is het vervangen van de veren vrij makkelijk zelf te doen. Zeker als je ook nog eens een middenbok hebt. Ik feite komt het erop neer dat je de vorkolie ververst. Daarbij moeten de veren er toch uit en of je dan de oude of nieuwe progressieve (Hyperpro, Technoflex, Wilbers, Hagon, YSS, WP of welk merk dan ook) terug doet maakt in werk geen verschil.

Verversen vorkolie staat vast in het wphb beschreven.

Suc6, Noud
 
Bij een voorvork waar de demping niet instelbaar is, is het vervangen van de veren vrij makkelijk zelf te doen. Zeker als je ook nog eens een middenbok hebt. Ik feite komt het erop neer dat je de vorkolie ververst. Daarbij moeten de veren er toch uit en of je dan de oude of nieuwe progressieve (Hyperpro, Technoflex, Wilbers, Hagon, YSS, WP of welk merk dan ook) terug doet maakt in werk geen verschil.

Verversen vorkolie staat vast in het wphb beschreven.

Suc6, Noud


Heb ik dan nog speciaal gereedschap nodig??
 
Terug
Bovenaan Onderaan