vervangend vervoer???

Scheurneusje

Female rider🌞
30 sep 2009
3.681
889
Bakel
wie weet wat van die HOG verzekering af????????

als je strand met je motor dat je dan een vervangende motor krijgt??

of een andere goede verzekering die dat wel heeft??

hebben het nu dus meegemaakt met de anwb dat mijn vervangend vervoer zelfs een treinkaartje of vliegticket kan zijn.........

en dat terwijl ik dat met nadruk 2 maal heb nagevraagd of als wij stranden er dan een vervangende motor is,
,ja mevrouw we kunen het niet garanderen,
maar we doen dan onze best om een motor te regelen................
tja en dat kunnen ze je dus eigenlijk bijna nooit je bieden blijkbaar................

gelukkig troffen wij dit bijna aan het einde van onze vakantie,
maar je kunt je voorstellen als dit in het begin gebeurd,
je er niet op zit te wachten om achter je man aan te moeten rijden in een koekblik

dus wie heeft hier ervaringen mee,
of weet een beter alternatief of
een goede verzekering die dat wel garandeerd???

want dit is niks zo,ben je verzekerd en krijg je nog geen waar voor je geld,
je motor ben je vervolgens ook nog eens ongeveer 3 weken kwijt.........
van reisverzekering krijg ik niet de laatse 2 dagen van hotels die ik al geboekt had terug...
kortom je betaald overal voor..... :( .............

ben benieuwd wat jullie hiervoor hebben,
ja een auto met aanhanger snap ik zelf ook wel,
maar oplossing voor als je dus met motorvakantie bent en pech krijgt die niet te verhelpen is binnen....tijd
 
Ik kan me voorstellen dat het in sommige gebieden lastig te regelen is, maar dan moeten ze het niet aanbieden. Waar was het?
 
Ze mogen bij mij best een koekblik aanbieden. Maar dan wel met een chauffeur, want daar heb ik geen rijbewijs voor.

Wat geeft de reisverzekering als reden voor het niet vergoeden van de hotels?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf Mondial Assistance als pechhulp verzekering en zij zeggen op hun site het volgende:

"Vanaf 28 april 2009 is het ook mogelijk om Mondial Assistance Pechhulp voor de motor af te sluiten. Daarnaast is het mogelijk om voor €22,50 een extra module af te sluiten die het recht geeft om, in geval van pech, voor een vervangende motor in plaats van auto te kiezen. Dit is geldig in de gebieden waarvoor Pechhulp is afgesloten, zelfs in het buitenland dus! Mondial Assistance is de enige aanbieder van Pechhulp in Nederland die je deze mogelijkheid geeft."

Bron:

https://www.mondial-assistance.nl/MondialAssistanceReiziger/reiziger/onze-reisverzekeringen/pechhulp

En toen kwam de vraag of ik hier ervaring mee heb: nee. Heb gelukkig geen pech gehad met de motor tijdens een vakantie.
 
Laatst bewerkt:
het was in een dorpje in frankrijk.........
saint-dies-des-vosges

vogezen


en reisverzekering zegt dat dat niet onder de verzekering valt,
die dagen...........die ik nog tegoed had.................
wel telefoonkosten.............naar anwb bellen
 
Je krijgt vervangend vervoer om thuis te komen, als je langer vervangend vervoer nodig hebt omdat het op de heenreis gebeurt dan moet je zelf de extra huurkosten betalen.
Heb het nu twee keer bij de hand gehad en als het op de laatste vakantiedag gebeurt dan is het geen enkel probleem, anders heb je wat extra kosten en die zou je misschen weer kunnen declareren bij de reisverzekering. ANWB biedt alleen koekblikken als vervangend vervoer en geen motoren, het is met koekblikken ook veel beter georganiseerd mbt het inleveren in andere landen.

Toen ik een ongeluk heb gehad in duitsland heb ik vervangend vervoer gehad om thuis te komen (een Mercedes) en kon deze in Amsterdam inleveren, dat kostte mij geen cent. De motor kon gerepatrieerd worden maar heb besloten om het zelf te doen dankzij de inzet van een medeMFer.

In een ander geval strandde ik met mijn koekblik bij knoopunt Batadorp aan het begin van de vakantie en kreeg toen een vervangend koekblik om de reis mee voort te zetten, toen gold dat drie dagen vergoed werden en de rest wel betaald moest worden(ANWB). De extra kosten kun je verhalen op de reisverzekereing maar dan moet je wel reserveringen en zo kunnen overleggen.
 
klopt dat de dagen niet door de reisverzekering worden vergoed, ze worden vergoed door de annuleringsverzekering.
als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten dan kun je de dagen daar declareren.

groetjes
 
klopt dat de dagen niet door de reisverzekering worden vergoed, ze worden vergoed door de annuleringsverzekering.
als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten dan kun je de dagen daar declareren.

groetjes



klopt,en tja ik heb een doorlopende reisverzekering....maar dus weer geen anuleringsverzekering,
die sluit ik normaal af als ik een reis boek,maar nu had ik 11 verschillende hotels geboekt,
dus ja......................... :X

pfffff waarom niet alles gewoon in 1 pakket..........,
die

@naba wat jij stuurde lijkt me wel wat,mischien dat ik met alles daar naar toe overga......

@naba heb je nog nooit hulp van hun gehad??ook niet met koekblik of van anderen gehoord hoe hun service is????
 
Laatst bewerkt:
Wij kregen op de heenweg naar Italië pech met de motor in Duitsland. Verbrande klep, kon doorrijden, maar was een groot risico op meer schade.

ANWB gebeld, motor door de ADAC op laten halen, en ANWB zei toen ter plekke dat ze normaliter niet aan vervangende motoren doen, alleen auto's. Maatje (die pech had dus) zei dat het om een motorvakantie ging, en de vakantie zelf voornamelijk uit rijden bestond. En dus niet dat we een auto kregen om naar de bestemming te komen, en hem daar neer te zetten.

ANWB begreep het, en stelde voor dat wij zelf een motorbedrijf zochten voor een huurmotor. Wij hebben bij de lokale BMW/Honda-dealer in Karlsruhe (DL) (zaten we toen 10km vandaan) een Honda kunnen huren. ANWB heeft de totale huurkosten voor 2 weken vergoed! Het kan dus wel bij ze.

Wij moesten echter wel zelf de borg (1500 euro was dat) betalen, maar dat vind ik logisch. Uiteindelijk is het keurig afgehandeld en hebben we de vakantie in Italië voort kunnen zetten op een huurmotor.
 
Laatst bewerkt:
gek dat ze mij dat niet hebben voorgesteld,wat ze mij voorstelde was dat ik de motor naar de dichtsbijzijnde harley dealer moest laten verslepen.was 100 km enkele reis........strassbourg,
en dan daar kijken of ze het konden maken,en hopen dat ze tijd hadden,


het was nog 2 dagen vakantie eigenlijk,dus dat zal mischien het verschil hebben gemaakt,en smidags had ik iemand aan de lijn die zei,dat ik mischien met de trein terug moest |(

en savonds had ik weer iemand anders en die zei je hebt recht op een huurauto????,
maar toen hadden een stel motorrijders hier vlakbij al aangeboden dat ik bij hun mee achterop mocht..........zo konden mijn man en ik toch samen en op de motor terug...

echt super.maar toch..........knelt bij mij de gedachte wat als dit in het begin was gebeurd,
en dan 1500 euro voorschieten............als borg....mijn god wat een bedrag :X

maar goed zal er ook vanaf hangen waar je de pech krijgt......... :]


heb gisteren gebeld hoe lang het nog duurt voordat mijn motor terug komt,
ik moet zeker op nog 15 dagen rekenen.. ;(

11 augustus daargelaten........................en mischien pas begin septemeber terug :?
ik wil rijden..................... :] :] ,maar goed..........


mischien is het beter om via een reisorganisatie met pechhulp iets te boeken??
 
als je niks vooraf boekt kun je gewoon naar huis gaan als de motor het begeeft.
de KNMV of ANWB pechdienst slepen je fiets weer wel naar huis.
kost niks extra behalve lidmaatschap en aanvullende EU pechhulp.

motor oplappen , en zorg dat ie volgende keer wel doorgaat.
eventueel ga je eerder beginnen op je werk en hou je die vakantiedagen tegoed voor de volgende vakantie.
ik zou echt geen zin hebben om op een huurfietsje verder te gaan.
duurt allemaal veels te lang en huurfietsen bevallen nooit als je eigen fiets.
:)
 
Laatst bewerkt:
als je niks vooraf boekt kun je gewoon naar huis gaan als de motor het begeeft.
de KNMV of ANWB pechdienst slepen je fiets weer wel naar huis.
kost niks extra behalve lidmaatschap en aanvullende EU pechhulp.

motor oplappen , en zorg dat ie volgende keer wel doorgaat.
eventueel ga je eerder beginnen op je werk en hou je die vakantiedagen tegoed voor de volgende vakantie.
ik zou echt geen zin hebben om op een huurfietsje verder te gaan.
duurt allemaal veels te lang en huurfietsen bevallen nooit als je eigen fiets.
:)

Hadden we ook niet, maar we hadden een aantal overnachtingen van de vakantie geboekt, en ook al betaald. We waren dus eigenlijk verplicht om door te gaan. In zo'n geval een nadeel, maar daar houd je tijdens boeken geen rekening mee. Bovendien waren we totaal met z'n 3en, en is het gewoon gezellig om de vakantie voort te zetten. Dan maar op een huurmotor. :P
 
@naba wat jij stuurde lijkt me wel wat,mischien dat ik met alles daar naar toe overga......

@naba heb je nog nooit hulp van hun gehad??ook niet met koekblik of van anderen gehoord hoe hun service is????

Nope, ik heb nog nooit hun service mogen/moeten testen. Zit er ook pas een jaar bij.
Maar het lijkt mij wel dat ze motorvriendelijk zijn, aangezien deze pechhulp ook wordt aangeboden via de KNMV.
 
Nope, ik heb nog nooit hun service mogen/moeten testen. Zit er ook pas een jaar bij.
Maar het lijkt mij wel dat ze motorvriendelijk zijn, aangezien deze pechhulp ook wordt aangeboden via de KNMV.
Er zit een voordeeel in het woord Mondial..... ANWB gaat niet verder dan Europa in elk geval.
 
klopt dat de dagen niet door de reisverzekering worden vergoed, ze worden vergoed door de annuleringsverzekering.
als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten dan kun je de dagen daar declareren.

groetjes

vakantie pret is nooit te verzekeren, hooguit zijn wat kosten te declareren bij een reisorganisatie waarbij door hun schuld of overmacht de reis niet aan de verwachtingen voldoet.
De annulerings verzekering is puur voor het terugkrijgen van gemaakte boekingskosten
De reisverzekering vergoedt:
verlies en diefstal
onverwachte kosten (bijv door ongeluk of natuurramp of staking)
vervangend vervoer dat zelfs ingaat als het voertuig voor de reis uitvalt
medische kosten
De ANWB verzorgt alleen pechhulp, repatriering en terugreis, dat laatste is vooral dat je weer thuiskomt zonder extra kosten.

Als een motor uitvalt voor je reis of tijdens je reis ben je gewoon altijd de klos, dat is een risico dat niet te verzekeren is. In het beste geval krijg je bij een goede reisverzekering dan nog een koekblik.... maar lees vooral de voorwaarden tav leeftijd voertuig en staat van onderhoud.
 
motor oplappen , en zorg dat ie volgende keer wel doorgaat.
eventueel ga je eerder beginnen op je werk en hou je die vakantiedagen tegoed voor de volgende vakantie.
ik zou echt geen zin hebben om op een huurfietsje verder te gaan.
duurt allemaal veels te lang en huurfietsen bevallen nooit als je eigen fiets.
:)

Zo kijk ik er ook tegenaan. Ben ik een keer in de Dordogne gestrand met een afgebroken remklauw van de Pan, met nog twee weken vakantie te gaan. Dat kon gelukkig gerepareerd worden (zondag gebeurd, maandagmorgen motor van de camping opgehaald, dinsdagmiddag motor klaar, woensdagmorgen weer terug) maar ik zat ook al te bedenken dat ik helemaal niks aan een vervangende motor zou hebben. Tenzij dat ook een flinke toermotor met zijkoffers en topkoffer zou zijn anders had ik mijn spullen niet meer mee kunnen nemen. Dan had ik nog meer aan een auto gehad, maar was dan waarschijnlijk wel in een paar dagen binnendoor naar huis gereden en weer aan het werk gegaan om de dagen te sparen.

Was gelukkig niet nodig, maar een vervangende motor zie ik helemaal niet zitten tijdens een kampeervakantie.
 
misschien is het beter om via een reisorganisatie met pechhulp iets te boeken??

Een reisorganisatie die in zijn reizenpakket 'pechhulp' aanbiedt, doet ook niet meer dan dat: hulp aanbieden als je pech hebt. Dat wil zeggen dat ze in geval van panne onderweg er voor kunnen zorgen dat je met een bergingsbedrijf met je motor naar het hotel wordt vervoerd. En bieden hulp bij een eventuele repatriëring door je te wijzen waar je moet zijn en als het mogelijk is om je naar de garage te brengen. Dit soort dingen. Geen enkele reisorganisatie regelt in het geval dat je motor het begeeft of dat je een ongeluk krijgt een vervangende motor. Dit blijft altijd je eigen verantwoordelijkheid.

Tijdens mijn trips door Europa heb ik twee keer de ANWB nodig gehad. Een keer in Oostenrijk, had ik diesel getankt |( Tuurlijk op een zaterdag, zal je zien. Met de ANWB gebeld en er kwam een monteur. Maar die was op locatie niet in staat een volle 20 liter tank te verwijderen en de leidingen naar zes carburateurs te reinigen. Dat moest in de werkplaats gebeuren. En hij vond ook het risico te groot met die dure tank. Begrijpelijk. Ook begrijpelijk was dat hij vertelde dat er zondag geen bergingsauto beschikbaar was omdat die dan druk zijn met auto's en motoren van de berg afhalen. Mijn motor stond veilig bij het hotel. En de werkplaats bij de Honda dealer was toch pas maandag open. En maandagochtend vroeg was de bergingsauto er al en kon ik 's middags mijn motor weer ophalen. De ANWB betaalde het vervoer van de motor (ik uiteraard het werk). Prima geholpen.

Een andere keer in Luxemburg begaf mijn cardanas het. De dag vóór vertrek naar huis. De motor werd opgehaald door een bergingsbedrijf en is de week daarop bij mijn dealer afgeleverd. Voor de terugreis moest ik vervangend vervoer hebben. Nu zat ik in een uithoek, nergens een verhuurbedrijf te bekennen. Zoveel verhuurbedrijven zijn er niet die je een auto meegeven die je in Nederland kunt achterlaten. En de dichtstbijzijnde garage was volgens het steunpunt Lyon (die mij daarover regelmatig informeerde) zo'n honderd kilometer zuidelijk. Daar moest ik dan op eigen kosten naar toe (taxi of trein) en de auto ophalen. Ik kon ook gewoon meteen met de trein naar huis, uiteraard op kosten van de ANWB. Dat laatste heb ik gedaan, al was het maar omdat het gekkenwerk was om eerst nog eens honderd kilometer zuidelijk die auto op te halen. Ook in dit geval vond ik dat ik goed geholpen was.
 
De trein is zo gek nog niet.

zo is bij mij ook de laatste motorreis geeindigd, vijf overnachtingen in de trein was een bijzondere belevenis. ik had nog twee weken te gaan en heb die gewoon opgevuld met een aangepast reisplan, alles gewoon zelf geregeld. Er viel weinig te declareren bij de verzekering omdat de gemakte kosten lager waren dan wanneer ik met de motor verder was gegaan, treinen in Rusland zijn gewoon belachelijk goedkoop. Als de motor binnen europa had gestaan dan was hij ook niet gerepatrieerd door de ANWB omdat ie total loss was, een BMW K100 uit 1990 is dat al bij 500 euro schade....
 
tja goed zijn ze niet altijd die verzekeringen :N
bij londen...waar ik al 32 jaar bij ben, kreeg ik bij schade wel vervangend
vervoer.
er werd een motor naar de camping gebracht, met koffers er op gelukkig.
maar ja dit was om rijschade :? anwb gaf ons ook eens treinkaartjes.
maar toen waren we al op de terug weg :N
kan soms raar lopen :+
 
Nou mijn motor is afgelopen maandag eindelijk teug gekomen................
maar helaas met transportschade,zie foto's

DSCN0597.jpg

DSCN0598.jpg

DSCN0599.jpg




dus nu wachten op expert van anwb.......................



verder heeft mijn verzekkering een offerte afgegeven van MOndial assistence,die garanderen dat je een motor krijgt als vervangend vervoer,maar dat kost 20 euro extra per motor en ook 20 euro extra per motor of auto als die ouder als 12 jaar zijn.........hihihi dat zijn allebei onze motors en onze auto,
dan komt die pechhulp verzekering op 238 euro per jaar,bij anwb betaal ik met 2 lidmaatschapen ik geloof 147 euro,ook pechhulp in nederland en vervangend vervoer in buitenland,alleen vershil is nu dat we dus wel een vervangende motor krijgen bij vakantie.................................hmmmmm effkes over denken..........
 
hebben het nu dus meegemaakt met de anwb dat mijn vervangend vervoer zelfs een treinkaartje of vliegticket kan zijn.........

en dat terwijl ik dat met nadruk 2 maal heb nagevraagd of als wij stranden er dan een vervangende motor is,
,ja mevrouw we kunen het niet garanderen,
maar we doen dan onze best om een motor te regelen................
tja en dat kunnen ze je dus eigenlijk bijna nooit je bieden blijkbaar................

gelukkig troffen wij dit bijna aan het einde van onze vakantie,
maar je kunt je voorstellen als dit in het begin gebeurd,
je er niet op zit te wachten om achter je man aan te moeten rijden in een koekblik

dus wie heeft hier ervaringen mee,
of weet een beter alternatief of
een goede verzekering die dat wel garandeerd???

want dit is niks zo,ben je verzekerd en krijg je nog geen waar voor je geld,
je motor ben je vervolgens ook nog eens ongeveer 3 weken kwijt.........
van reisverzekering krijg ik niet de laatse 2 dagen van hotels die ik al geboekt had terug...
kortom je betaald overal voor..... :( .............

ben benieuwd wat jullie hiervoor hebben,
ja een auto met aanhanger snap ik zelf ook wel,
maar oplossing voor als je dus met motorvakantie bent en pech krijgt die niet te verhelpen is binnen....tijd

Tja, ze garanderen dat je weer thuis komt. Ik zou het al prima vinden als ik een auto kreeg om mee terug te rijden.
Enige keer dat we echt niet verder konden kregen we 2 nachten hotel gratis, +vervangende auto + gratis afslepen naar Nederland.
Auto mocht afgeleverd bij verhuurbedrijf net over de grens. (maar dat is niet zo erg als je in twente woont.)
enige is dat ik niet weet bij welke verzekering dat was.

Keer dat ik met de ANWB weggesleept werd was het ook gewoon gratis.

Ik denk dat je met een vervangende motor wat te veel eisend bent. aanvaard dat je pech hebt en dat je gelukkig nog verder kan. jammer dat het een auto is, maar lopen is pas echt gaar.
Op sommige plekken is het gewoon niet te garanderen.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ze garanderen dat je weer thuis komt. Ik zou het al prima vinden als ik een auto kreeg om mee terug te rijden.
Enige keer dat we echt niet verder konden kregen we 2 nachten hotel gratis, +vervangende auto + gratis afslepen naar Nederland.
Auto mocht afgeleverd bij verhuurbedrijf net over de grens. (maar dat is niet zo erg als je in twente woont.)
enige is dat ik niet weet bij welke verzekering dat was.

Keer dat ik met de ANWB weggesleept werd was het ook gewoon gratis.

Ik denk dat je met een vervangende motor wat te veel eisend bent. aanvaard dat je pech hebt en dat je gelukkig nog verder kan. jammer dat het een auto is, maar lopen is pas echt gaar.
Op sommige plekken is het gewoon niet te garanderen.


Misschien ben ik een zeldzaamheid, maar ik heb geen rijbewijs voor de auto. Het zou dan toch te gek zijn dat ze in dat geval geen oplossing hebben. Als men dergelijke verzekering aanbied dan moet men het ook waar kunnen maken.
 
tja, men gaat er gemakshalve van uit dat je toch minimaal een autorijbewijs hebt.
Waar voor de meesten vervangend vervoer dan niet verder gedefinieerd hoeft te worden is het voor jou dus wat minder breed.

In dat geval snap ik ook waarom ze een ticket aanbieden.

maar wellicht tijd om eens te gaan halen dan ;)
 
tja, men gaat er gemakshalve van uit dat je toch minimaal een autorijbewijs hebt.
Waar voor de meesten vervangend vervoer dan niet verder gedefinieerd hoeft te worden is het voor jou dus wat minder breed.

In dat geval snap ik ook waarom ze een ticket aanbieden.

maar wellicht tijd om eens te gaan halen dan ;)

Ik voel me niet echt thuis in een koekblik... En ik denk dat ik dat voorlopig ook maar zo hou.

En dat een motor terug komt met schade is natuurlijk ook niet zo netjes... Maar ik ga er vanuit dat dit correct wordt afgehandeld.
 
Laatst bewerkt:
tja mijn motor is morgen klaar,maar de expert heeft nog steeds geen contact met de garage opgenomen...............pff maar goed ik ga mijn motor morgen halen en de anwb nog maar eens bellen..............want ik wil onderhand wel weer rijden.daaar gaat het om ....hij was zaterdag al klaar,maar toen de monteur proefrit deed ontdekte hij dat de druk van mijn achterrem niet goed was,dat komt dus ook van dat alles eraf heeft gelegen aan die kant.......maar euhhhh tuuut tuuut morgen kan ik hem eindelijk weer thuis neerzetten en chief zijn verdiende poetsbeurt geven en van het weekend lekker rijden ...............jippie
 
Terug
Bovenaan Onderaan