vervanger kawasaki gpz 900r

Blaxie

MF'er
18 okt 2006
78
0
Stel ik doe mijn huidige motor weg wat zou een goede vervanger zijn voor deze motor. Ik leg de nadruk op stel wat ik ben nog lang niet van plan om deze weg te doen.
Maar goed ik ben gewoon benieuwd naar van voor motor ik zou kunnen gaan kijken mocht ik een budget hebben van zo'n €3000. Het moet dan weer een zelfde soort motor worden ik hoef echt niet meer vermogen van 100 tot 115 pk vind ik meer als voldoende.

Wat ik namelijk fijn vind van de GPZ 900 is dat deze niet constant hoog in de toeren hoeft te zitten om normale snelheden te rijden. En natuurlijk dat die niet zoveel zuipt namelijk 1 op 16 tot zelfs 1 op 20). Verder hoeft je niet uit te leggen dat het een motor is in plaats van een brommer. Door zijn formaat kan namelijk iedereen zien dat het een motor betreft.

Het zou mooi zijn als er een motor is die de kwaliteiten bezit die ik zo fijn vind aan de gpz maar met een wat beter stuur gedrag.
Zelf dacht eigenlijk aan een zzr1200, wel meer vermogen (wat ik eigenlijk niet belangrijk vind) en een iets modernere uitstraling.
 
Kawasaki ZZR600 :] , Honda CBR600F :] , Yamaha YZF600R Thundercat :] , etc.

Beetje meer toeren is toch niet zo erg, verbruik 1:20, goed mee te rijden, binnnen budget etc.
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki zzr 1100. Kun je laag mee in toeren rijden en knetterhard hoog in de toeren.

1290_0_1_4_zzr%201100_Image%20credits%20-%20GN.jpg
 
hij wil geen andere gpz, hij wil een andere fiets :+

zx10 haal je de 1:16 met geluk :+ (maar zal wel aan mij liggen)
zzr1100 is denk ik wel de richting..
 
hij wil geen andere gpz, hij wil een andere fiets :+

zx10 haal je de 1:16 met geluk :+ (maar zal wel aan mij liggen)
zzr1100 is denk ik wel de richting..


Ah, ik snapte er al helemaal nix van ;) najah. maar des al niet te min, ik heb nog steeds een gpz te koop ;)
 
Een zzr1100 of zzr1200 lijkt mij eigenlijk een serieuze optie voor in de toekomst. Heb er voorlopig nog geen geld voor (student). Ben nu bezig met afstuderen en ik hoop over een jaartje of 2 toch een andere motor te kunnen rijden.(studieschuld afbetalen komt nog wel, kwestie van prioriteiten stellen :P ) Eerst maar proberen de ton op mijn huidige motor te krijgen. De km stand staat nu op 77.000 km dus heb nog wel even te gaan.
Verder blijf ik de zzr serie mooie motoren vinden ook al zien ze er misschien wat gedateerd uit. Maar goed toen ik mijn huidige motor net had dacht ook velen in mijn kennissenkring dat dit een nieuw type was (kuch 1992, en een design welke nog ouder is). Je hebt bij deze motoren nog echt het idee dat het een motor is. En niet een onzettend opgefokte brommer (misschien wel een beetje overdreven maar soms moet je echt kijken of het een motor is of een replica brommer).

En zou een bandit 1200s of honda cbf nog wat zijn? Of zijn dit totaal andere motoren. Ik ben nogal gewend geraakt aan de semi-sportieve houding op gpz. Ik heb ook nog na zitten denken over een suzuki SV1000 maar ik weet niet of die wel in de prijsklasse valt.

De zzr1400 is te hoog gegrepen voor mij is ook niet mijn type motor. Ik ben totaal niet van snelheid. Tot 180 km/u vind ik het wel prima en meestal houd het bij mij bij 160 km/u op. De 180 heb ik alleen gehaald samen met mijn broer die ik moest bijhouden.

Ben meer een type voor de land en dijkweggetjes gewoon lange afstanden in een rustig tempo maken (5 uur op de motor doorbrengen is niks). Misschien klink ik nu al wel als een oude lul maar ik geniet van de omgeving. Het voordeel van motorrijden tegenover de auto is dat je de omgeving meer meemaakt. Zo rij ik veel door overijsel en dan is het lekker om de geur van vers gemaaid gras te ruiken. En bochtige wegen zijn natuurlijk uitdagend er dan keihard over de snelweg scheuren.
 
zxr 750 niks voor je?

en gedateerd... mn ZX ziet er gedateerd uit, is gedateerd, maar geeft me altijd een machtig gevoel als ik m lekker door een bocht heen kan krijgen :)
 
Als ik het zo hoor wat je voorkeuren zijn, denk ik dat een Bandit 1200S wel een machine voor je is. Denk alleen dat je voor 3000 euro niet makkelijk eentje vindt.

Is ook een koppelbeul van ongeveer 115 pk a.h.a.wiel. 1op 17 is als jaargemiddelde wel te halen. 1op 20 is eerder uitzonderlijk }) En dat hij een beetje rauw loopt is voor jouw als Kawarijder toch geen item! }) }) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo oma :W

Waarom kijk je niet naar de GPz 1100? Dat lijkt me nu bij uitstek een mooie opvolger voor je GPz900. Is maar kort gevoerd, naar mijn mening onderschat, en weinig bekend. En daarom ook niet duur volgens mij (3-4000 euro).

1995KawasakiGPZ1100-AdrianL-A-small.jpg


01KAWAGPZ1100X7-01.jpg


Edit:
Deze staat voor 2900 euro te koop:

777201.jpg


Ik heb zelf ook met veel plezier op een 900r gereden en vond de 1100 (midden jaren '90) een prima en perfecte opvolger. Helaas was ik toen nog een armlastig studentje en werd ''t, toen ik eenmaal geld ging verdienen, een duc ... :)
 
Laatst bewerkt:
Het is al weer een tijd geleden dat ik in deze topic gereageerd had. Ik ben nu ook student af en ben ik op zoek naar een woon-werk motor. Ik ben er namelijk achter dat een auto wel comfortabel kan zijn, maar als je dagelijks stil staat in de file heb je daar niet zoveel aan. Daarom heb ik de knoop doorgehakt en wil ik een motor aanschaffen welke het grootste deel van het jaar gebruikt gaat worden. Zodra het vriest ga ik niet meer motorrijden, tijdens een stage in de wintermaanden heb ik wel de motor gepakt. Dit vond ik dan toch niet ideaal, namelijk:
De motor wordt er niet mooier op, zere vingers zodra deze weer warm worden en automobilsten die je niet zien omdat ze niet verwachten dat er motorrijders zijn midden in de winter.

Aan de hand van de tips die ik hier en elders heb gekregen kom ik op de volgende keuzen:
- Suzuki GSF 1200s bandit (maar dan die vanaf 2001, die daarvoor vind ik minder mooi.)
- Kawasaki GPZ 1100 (volgens bepaalde tests/reviews is deze zelfs beter dan de zzr1100)
- Honda VFR 750 (hier gaat voorlopig mijn voorkeur naar uit.)
Mijn budget zit rond de 3000 euro.

Aangezien ik de motor dagelijks wil gaan gebruiken, vroeg ik mij af welke nou het voordeligst in gebruik zal zijn. Het verbruik van deze motoren ligt volgens mij aardig gelijk. (1 op 16 tot 1 op 18)
Dus het gaat meer om welke het meest onderhoud vraagt. Veel onderhoud kan ik wel zelf (alleen kleppen stellen durf ik niet) het zou ook mooi zijn als ik niet zoveel kwijt hoef te zijn aan slijtage onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan