Vervanging chinanavigatie

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.234
Assen
Mijn peaklife(?) met Igo primo-dinges wordt na 6 jaar brak; De batterij werkt niet meer en het scherm reflecteert met een beetje zon zo erg dat je niets kan zien (door UV-licht?).
Ik was er op zich prima tevreden over en deed wat hij moest doen.

Wel was het een ding om een poi-bestand voor campings er op te zetten wat ik zelf niet voor elkaar kreeg (ik kreeg de bestanden niet op de geheugenkaart zodat ze ook werkten, wat ik verkeerd deed weet ik niet)

Op MP worden voor 144 euro soortgelijke aangeboden?

Heeft iemand een tip voor me voor een soortgelijk ding?
 
Ik zou toch voor een TomTom Rider. Garmin Zumo of betaalbare waterdichte val bestendige Android telefoon gaan.

Voor het miste gedoe de TomTom.
Voor de meeste mogelijk heden de Android telefoon.
 
En om bovenstaande te laten voor wat het is en On-topic verder te gaan.

Ik ben "fan" van een telefoon. Werkt gewoon prima. Is 14 euro per jaar en op de optie kronkelroute na, zelfde als een Tom Tom.
 
Je mist met de GO App wel functies t.o.v. de Rider. Zoals het importeren van eigen POI's

De Rider werk ook beter met handschoenen dan de meeste smartphones en andere apps leiden de aandacht niet af
Maar smartphone kun je voor een doel de beste aap kiezen.
 
Mijn peaklife(?) met Igo primo-dinges wordt na 6 jaar brak; De batterij werkt niet meer en het scherm reflecteert met een beetje zon zo erg dat je niets kan zien (door UV-licht?).
Ik was er op zich prima tevreden over en deed wat hij moest doen.

Wel was het een ding om een poi-bestand voor campings er op te zetten wat ik zelf niet voor elkaar kreeg (ik kreeg de bestanden niet op de geheugenkaart zodat ze ook werkten, wat ik verkeerd deed weet ik niet)

Op MP worden voor 144 euro soortgelijke aangeboden?

Heeft iemand een tip voor me voor een soortgelijk ding?
Even bellen met motorflo, de aanbieder van die 144 euro dingen. Van de week voor een klein bedrag scherm en accu vervangen. Half uurtje werk.
 
Dank voor de tip! Maar omdat het scherm ook niet meer in orde is (refecteert heel erg) is het hele ding vervangen wellicht het beste.
achteraf snap ik niet waarom het me niet lukte de poi voor de campings e rop te zetten? Dat moet met een PC toch lukken?\
Misschien dat deze man dat ook weet...
 
Dank voor de tip! Maar omdat het scherm ook niet meer in orde is (refecteert heel erg) is het hele ding vervangen wellicht het beste.
achteraf snap ik niet waarom het me niet lukte de poi voor de campings e rop te zetten? Dat moet met een PC toch lukken?\
Misschien dat deze man dat ook weet...
Misschien moest het geheugenkaartje eerst even omgezet worden naar een andere Fat-indeling. (De Chinanavigatie is dan bepalend)
Als de indeling niet goed is kun je bestanden naar dat kaartje kopieren wat je wilt, maar dan werkt het niet.

De laatste jaren is alles Fat 32 en Fat 64. (Ik geloof zelfs dat het nu op dit moment Fat 64 is, want Windows 11 werkt hier alleen op)
Ik denk dus dat dat China ding nog voor Fat 32 zit, dus dan moet je het geheugenkaartje een andere indeling geven, zodat het werkt.
 
Laatst bewerkt:
FAT64? Dat bestaat niet, wel exFAT. Windows 11 gebruikt uiteraard NTFS voor zijn eigen systeem, maar FAT16, FAT32 en exFAT zullen allemaal ondersteund worden voor externe volumes.
 
Ik heb de klok wel horen luiden, maar de klepel niet.
Hoe het exact zit weet ik niet, dan zou ik het weer na moeten kijken.

En ik wil er nog niet te veel moeite in steken. (Sammy kennende... die doet het altijd anders)
 
Dank voor de tip! Maar omdat het scherm ook niet meer in orde is (refecteert heel erg) is het hele ding vervangen wellicht het beste.
achteraf snap ik niet waarom het me niet lukte de poi voor de campings e rop te zetten? Dat moet met een PC toch lukken?\
Misschien dat deze man dat ook weet...
Jep. Je moet je poi bestand zetten in Primo\CONTENT\POI. Er is overigen een heel topic over deze apparaten: igo primo 2.4 motoreditie. Ff zoekfunctie gebruiken.
 
Jep. Je moet je poi bestand zetten in Primo\CONTENT\POI. Er is overigen een heel topic over deze apparaten: igo primo 2.4 motoreditie. Ff zoekfunctie gebruiken.
Misschien dat het daar mis ging. Het is al even geleden.. Ja er was een oud topic over chinanavigaties? Bedoel je die?
 
Okay, wat ik denk te begrijpen is dat al die (?) chinanavi's dat systeem hebben, en je er zelf weer de campings op moet zetten, wat op wonderlijke wijze mij-weer- niet lukt, doch een ander wel?
-Meer koffie-
 
Okay, wat ik denk te begrijpen is dat al die (?) chinanavi's dat systeem hebben, en je er zelf weer de campings op moet zetten, wat op wonderlijke wijze mij-weer- niet lukt, doch een ander wel?
-Meer koffie-
Dat deel is simpel op te lossen, kom maar langs dan doen wij (lees; mevr. Mous) het voor je.

Ik zou zelf voor de navigatie op een smartphone kiezen icm een app.
 
Dat zei nog iemand, dan zou ik aan zo'n ding moeten?? Vermaak me verder prima met de nokia.. (ik vind 't vreselijk hoe mensen aan die dingen vastgeplakt zitten)
 
Okay, wat ik denk te begrijpen is dat al die (?) chinanavi's dat systeem hebben, en je er zelf weer de campings op moet zetten, wat op wonderlijke wijze mij-weer- niet lukt, doch een ander wel?
-Meer koffie-
Klopt. Meeste op windows CE met Igo Primo. Een aantal met Android 4.x. De POI files moet je misschien converteren. Het POI format van IGO is anders dan de garmin/TT. Online zijn er wel converters te vinden (POI EDITOR - POI Convert) en IGO gebruikt KML
 
Terug
Bovenaan Onderaan