vervanging nokkenaskettingen CB 750 F

Windjammer

Rookie
13 jul 2006
2
0
emmen
Hallo, ik zit het helemaal verkeerd te doen geloof ik. Ben nieuw op dit forum en stel een technische vraag op de plek waar ik me zou moeten voorstellen. Het gaat om het volgende; Ik heb een Honda CB 750 F, dubbel bovenliggende nokkenas 16 klepper uit 1980 gekocht en nu blijkt dat de nokkenaskettingen moeten worden vervangen. Heeft iemand tips over hoe te werk te gaan hierbij en mogelijk waar de onderdelen voordelig te bekomen zijn? Of is er iemand die dit voor me wil doen? Ik zoek ook nog een werkplaatshandboek voor dit type motor. :]
 
Als ik dit blok mag vergelijken met mijn eigen blok (cbx 750), tank/bobines/kop eraf, nokkenaskettingspanner blokkeren, nokkenasketting splitsen (doe er voor de zekerheid een touwtje aan), nieuwe ketting aan oude ketting monteren, nu voorzichtig doorhalen, ketting klinken, timing controleren, 2 nieuwe o-ringen van olieleidingen plaatsen, kop goed schoonmaken (oude pakking) en met nieuwe koppakking bevestigen en klaar is het. Voor de niet geoefende sleutelaar (waar ik ook onder val) ben je snel er een middag mee bezig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan