Vervanging remblokjes achter, is dit normaal?

Basingse

MF'er
21 aug 2018
46
35
Zoetermeer
De motorfiets is nu lastiger te bewegen op voet, het lijkt alsof er een constante remwerking is op het achterwiel. Na 15-30 seconden rijden zonder te remmen zijn de brake discs gloeiend heet. In vergelijking is de brakedisc voor een klein beetje warm. De nieuwe remblokjes laten ook een grijs spoortje achter maar ik had gelezen dat dat normaal was (seating ofzo). Ben nog best onervaren technisch en heb een filmpje gevolgt, juiste spullen gekocht (brake cleaner, ceramic grease) en op eerste gezicht lijk ik geen fout gemaakt te hebben. Het enige wat de remblokjes zo strak tegen de remschijf aan houdt is de piston en ik begrijp niet hoe die mogelijk een foute positie kan hebben. Ik moest namelijk de pistons terugduwen om ruimte te maken voor de nieuwe pads en na het installeren een paar keer remmen om de pistons weer tegen de remblokjes te klemmen. Enige tips of is het beter als ik even bij de motor werkplaats langs ga?
 
bij het terugduwen een stukje rubber klem duwen is echt wel iets wat gemakkelijk fout gaat hoor, heb het hier zelf met de GS ook gehad. Achterrem normaal, blokken wissel, rem vast. Reden de Rubber leiding die uit elkaar viel. Niet voor niets dat ik het aanreik aan de TS. Door het terugduwen van de zuigers een stukje rubber klem geraakt.
 
Zijn die japanse slangen zo beroerd dat ze oplossen door remvloeistof zoals dat door diverse forumers aangedragen wordt ??????
Ik ervaring met Brembo en daar heb ik dit nog niet van meegemaakt en ik slangen en rempompen plus remklauwen van 1974 .
Nee die slangen zijn allang niet meer ingebruikt maar buiten de droogte schuurtjes aan de buiten kant en het zwellen bij druk zijn nog steeds niet aangetast aan de binnenkant .
Oja hoe ik weet dat de slangen zo oud zijn ? Brembo plaats een kunststof ring om de slang met daarin het productie jaar gestanst en de remdelen zit een produktie jaar en maand ingegoten

de T3 van voor 1980 op de foto is wel met moderne remleidingen uitgerust maar de remdelen verder op de blokken na en de seals zijn van het zelfde bouwjaar
klaar.jpg

opgeknapt twee jaar terug en rijd nu rond in Limburg naar vole tevredeheid van de nieuwe eigenaar zoals die me heb laten weten
 
Dat verstopt zitten van het "retour" gaatje geloof ik niet .
In zijn laaste bericht schreef die dat na het terug duwen van de zuiger(s) het wiel normaal draaide en hij kon rijden .
als dat retour gaatje verstopt zou zitten krijg je de zuiger(s) niet terug geduwd .
Maar als de TS het niet opgelost krijgt mag die langs komen woon maar een paar kilometer van zijn woonplaats vandaan ( Prisma park zit er tussen)
Even een BP voor een afspraak en adres uit wisselen
 
Dat verstopt zitten van het "retour" gaatje geloof ik niet .
In zijn laaste bericht schreef die dat na het terug duwen van de zuiger(s) het wiel normaal draaide en hij kon rijden .
als dat retour gaatje verstopt zou zitten krijg je de zuiger(s) niet terug geduwd .
Maar als de TS het niet opgelost krijgt mag die langs komen woon maar een paar kilometer van zijn woonplaats vandaan ( Prisma park zit er tussen)
Even een BP voor een afspraak en adres uit wisselen

Zou het nog niet compleet uitsluiten, bij het terug duwen van de plunjer de rotzooi uit de slang het retour gaatje in gestampt_O-

Ben benieuwd naar de uitkomst
 
De jury is binnen, het was niet de zuiger. Ik heb met mijn domme kop een schroef schreef erin gedraaid en nu is de hele remklauw kapot. Snap niet echt hoe dat kan gebeuren, alles leek soepeltjes er in te gaan maarja 😂 Bedankt voor de reacties anyway!
Super dat je je eigen fout met ons deelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan