Vervangingkuipen via Idealhere.com Ervaringen?

Freez

Die hard MF'er
6 sep 2004
648
3
Deinum
Als gevolg van een crash bij een circuitdag;

Slachtoffer 02' ZX6R 636 '(

Het voorspatbordje is onbeschadigd *O* , maar dat is dan ook het enige deel waarvoor het geldt -O- . Echter op het eerste gezicht is frame, voorvork, radiateur en motorblok redelijk ongeschonden. Volgens de normale prijzen is ie wel total loss, maar ik wil een herbouw toch overwegen en kwam ik de volgende website tegen;

http://www.idealhere.com/wholesale-Kawasaki_c112193

Het zullen mogelijk schaamteloze illegale kopieën zijn, maar een complete ombouw voor even over de 300 Dollar, zou ik voor onder de 300 Euro voor al het tupperware klaar zijn. En dan kan je ook voor wat speciale designs kiezen.

Andere opties zijn, restant te koop zetten voor onderdelen, streetfighter ombouw. Verschillende opties dus.

Maar voordat ik een x bedrag naar China overmaak, eens checken of dit hier bekend is.

Freez
 
Ik ken het niet en heb ook geen ervaringen met vervangingskappen. Ik weet wel dat er ook zo iets is als kappenset.nl. Het zou mij niets verbazen als de kwaliteit vergelijkbaar is. Hierin verschillen de meningen nogal. Ik denk dat het ligt aan het verwachtingspatroon. Als je heel eerlijk bent kun je voor dat geld geen oem kwaliteit met pasvorm verwachten. Over kappenset.nl zijn hier al meerder topics geweest. Ik zou zeggen lees die eens na.
 
Bedankt,

Wisselende reacties daar. Lijkt dezelfde leverancier. Een beetje passen en meten is geen probleem natuurlijk. Maar de streetfighter optie houden we ook nog open.

Eens kijken wat de eigenaresse van de motor daarvan vindt. Moet eerst alle opties maar eens op een rijtje plaatsen.

Freez
 
Ik ken het niet en heb ook geen ervaringen met vervangingskappen. Ik weet wel dat er ook zo iets is als kappenset.nl. Het zou mij niets verbazen als de kwaliteit vergelijkbaar is. Hierin verschillen de meningen nogal. Ik denk dat het ligt aan het verwachtingspatroon. Als je heel eerlijk bent kun je voor dat geld geen oem kwaliteit met pasvorm verwachten. Over kappenset.nl zijn hier al meerder topics geweest. Ik zou zeggen lees die eens na.

Ja, en die kappenset.nl haalt ze ook uit China. Zelfde zooi, alleen stuk hogere prijs. Dat verschil kun je dus in je zak steken als je het zelf daar bestelt.

Hou wel rekening met BTW dus laat er een lagere waarde opzetten als het kan.
 
Maar wat even belangrijker is hoe gaat het met je vriendin??
De laatste berichten van Roland Brekelman was dat ze haar arm heel naar had gebroken.
Was op dat moment ook aanwezig ( CRTer ).
 
Maar wat even belangrijker is hoe gaat het met je vriendin??
De laatste berichten van Roland Brekelman was dat ze haar arm heel naar had gebroken.
Was op dat moment ook aanwezig ( CRTer ).

Met vriendin is het naar omstandigheden redelijk.

Inderdaad bovenarm gebroken (rechts) en linker voet. Ook was de linker duim was uit de kom, maar die hadden ze in het medical centre al weer op zijn plekje.

De breuk van de bovenarm is een enkelvoudige breuk, die nu met een brace wordt ondersteund en zonder verdere chirurgie weer helemaal goed komt.

Mentaal is ze ook wel ok. Tough lady!

Ze baalt enorm, ze kon het tempo prima volgen en had totaal niet het gevoel dat ze over de grens aan het rijden was.

Wil nog even een topic starten over het hoe en wat, maar dat komt nog.

Overigens is de support van Ronald van onze zijde erg gewaardeerd!

Freez
 
Laatst bewerkt:
Die chinese link is vaak een wholesaler.
Soort groothandel dus.

Ik zie ze overigens op ebay.com al voor 267 $.
Ik verwacht dat shipping een 100$ dollar kan kosten.dan heb je 't met twee weken,sneller kan ook maar dan ben je 't dubbele of meer kwijt.
De prijs verlagen doen die chinezen vaak niet.

Met een wisselkoers van 1.43 kom je op 255 euro+ ong 25 % van de nederlandse overheid.
Dus laten we zeggen 255+ 65= 320 euro

Ik zoek zelf ALLES als eerste op ebay.com op.
Ik kan een puigruit bestellen van 150 omdat er puig opstaat,of een exemplaar voor 35 $ incl verzenden uit: "ships from hongkong" .

Pas een Icon Carbon helm gekocht.
Nieuw 515 $ ,kom ik 'm na weken geduld en zoeken tegen in malta,voor 250$ was ik de eigenaar.
En de meeste wereldwijde aanbieders vindt je wel op ebay.com.
Ebay.de of Ebay.co.uk zijn goeie alternatieven als je 't dichterbij wilt zoeken.
 
Hey Hc 460. Ik ben ook nog op zoek naar een "puig"ruitje. Heb jij die site nog waar je em toen besteld hebt? En hoe was de pasvorm?
 
Nukem, u vraagt,wij draaien.
Als je onderschrift klopt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Windshield-Honda-CBR-900-RR-893-Fireblade-94-97-pbk-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a6869c1e0QQitemZ250859864544QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Pasvorm is PERFECT. de boutgaatjes komen goed uit,materiaal is goed en je bent inclusief verzenden voor 36 $ dollar klaar.
Komt geen nederlandse graaibelasting bij,dus ik verwacht dat ie met een week aan de deur wordt afgeleverd.
Ben je voor 25 euro klaar... ;)
 
Probleem met dat soort sites is dat de kwaliteit heel wisselend is. Soms heb je een absoluut koopje te pakken, soms is het spul met geen mogelijkheid pas te maken. Voor dat geld zullen ze ook niet al te vaak de matrijzen wisselen, als die uitslijten. Heb je een kuip uit het begin van de serie, dan past alles vaak wel redelijk, aan het einde van een serie is het vaak huilen met de pet op.
De prijs is dan ook weer niet zodanig dat je zegt: ok, jammer, dan kopen we nu een goede kappenset.
Kortom: het is een gokje.

Nog een gokje is of je invoerrechten etc. moet betalen. Heb je pech, dan wordt de zending onderschept en wil vadertje staat ook nog wat munten vangen. Hou daar wel rekening mee qua prijs.
 
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2000-2002-KAWASAKI-ZX6R-ZX-6R-636-FAIRING-PLASTICS-S-0F-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem27bc80e44cQQitemZ170666288204QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Ook wel een mooi setje :)
 
Probleem met dat soort sites is dat de kwaliteit heel wisselend is. Soms heb je een absoluut koopje te pakken, soms is het spul met geen mogelijkheid pas te maken. Voor dat geld zullen ze ook niet al te vaak de matrijzen wisselen, als die uitslijten. Heb je een kuip uit het begin van de serie, dan past alles vaak wel redelijk, aan het einde van een serie is het vaak huilen met de pet op.
De prijs is dan ook weer niet zodanig dat je zegt: ok, jammer, dan kopen we nu een goede kappenset.
Kortom: het is een gokje.

Nog een gokje is of je invoerrechten etc. moet betalen. Heb je pech, dan wordt de zending onderschept en wil vadertje staat ook nog wat munten vangen. Hou daar wel rekening mee qua prijs.

Ebay zelf + de verschillende aanbieders vereisen wat handigheid en ervaring om tot het beste resultaat te komen, idd.
Op die manier kun je voor jezelf filteren welke producten je wel of niet van chinese aanbieders of makelij aanschaft.

Dan zijn er daarbij altijd nog de vele forums,zeker de australische die dichtbij zitten,waar vaak wel een review terug te vinden is over zo'n product.
 
Dit zijn gewoon "bami" kuipen hoe ik het noem.

Ik rijd er zelf ook mee.
Ervaringen lopen nogal uiteen.
Als je voor een CBR 600rr en 1000rr uit china besteld, past het vaak prima.
Voor mijn CBR 929rr had ik zeker wel een dremel nodig, en is nog niet perfect.

Overigens de comunicatie met china ging prima destijds.
Ik heb ze direct bij de maker besteld ook, ideaal.
Kon bepaalde sticker ook weg laten die ik niet mooi vond, geen probleem.
 
Dit zijn gewoon "bami" kuipen hoe ik het noem.

Ik rijd er zelf ook mee.
Ervaringen lopen nogal uiteen.
Als je voor een CBR 600rr en 1000rr uit china besteld, past het vaak prima.
Voor mijn CBR 929rr had ik zeker wel een dremel nodig, en is nog niet perfect.

Overigens de comunicatie met china ging prima destijds.
Ik heb ze direct bij de maker besteld ook, ideaal.
Kon bepaalde sticker ook weg laten die ik niet mooi vond, geen probleem.

:^
 
Gister e-mail verstuurd met een vraag over de verzendkosten. Da's de catch natuurlijk. Kappenset 319,- Dollar, komen invoerrechten bij en...... ca 300 Euro verzendkosten.

Dan kom je inderdaad aardig in de buurt van de prijzen van kappenset.nl

Freez
 
Gister e-mail verstuurd met een vraag over de verzendkosten. Da's de catch natuurlijk. Kappenset 319,- Dollar, komen invoerrechten bij en...... ca 300 Euro verzendkosten.

Dan kom je inderdaad aardig in de buurt van de prijzen van kappenset.nl

Freez

Verzenden moet voor veel minder kunnen.


Je moet even kijken wat het volume ervan is en dan even op zoek gaan naar een shipping agent in China. Dan pak je zo 50% korting op de verzendkosten die bijv. DHL rekent.

Vraag eens naar de afmetingen van de dozen? Dat zal vnl. bepalend zijn in deze.

http://www.aliexpress.com/fm-store/903528/210790915-344952181/fairing-kits-ZX6R-00-02-ABS-body-kits-aftermarket-accessories-.html
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan