Vervangingsdemper gezocht 36 mm, ca. 70 cm lang en redelijk dempend

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
3.247
2.314
Langeweg (N-br)
Hoi, voor een van mijn fietsen, de Dnepr Mt16 zoek ik nog een setje redelijk gedempte uitlaten. Ik had de oorspronkelijke 2-1 erop zitten maar daardoor kwam de motor niet meer op toeren. Nu heb ik een setje vervangings imitatie Dunstalls erop zitten. Ietsje veel aan de harde kant vind ik zelf maar de motor loopt er wel goed op. Ik zoek dus een setje dempers van ca. 36 mm aansluitdiameter en ongeveer 70 cm lang. Langer wordt lastig omdat aan de zijspanzijde de aandrijflijn anders in de knoei komt. Iemand nog een goed idee...

benno
 
BMW pijpen is een idee maar dan moet er ook het een en ander aangepast worden en vind die maar eens een beetje betaalbaar. Is zeker wel een goede optie maar waarschijnlijk zijn ze ook aan de lange kant.
 
Die van een Guzzi 1000 cc medelle gaat ook niet die zijn wel 80 cm lang maar zitten op een 42mm uitlaatbocht .
Ik er geen van de V65/V75 modellen due die kan ik niet meten zijn wat dunner van bocht en wat korter en zijn wel een paar tussen die minofmeer recht zijn .
Jammer genoeg heb ik vorige week een paar van een V7 classic weggegooid waren nog redelijk maar niemand wilde ze hebben zelf s niet voor een paar biertjes om te ruilen
 
Voorbeeld van zo'n demper
demperv7classic.jpg
 
snotje, die waren best nog wel leuk om te proberen. Jammer dan, misschien komt er nog wat naar voren ergens.
 
Hier één van die kennissen. Guzzigek tipte me over dit topic. Ik heb nog een set V7 Classic dempers liggen. Zie onderstaand plaatje, met schildje en ophangbeugel, alleen niet moeders mooiste. Ze kunnen een stevige poetsbeurt gebruiken.

b23ff6767835223.jpg


Even uit mijn hoofd is de aansluitdiameter 38mm. Volgens mij zijn hier standaard verloopringen voor te koop, en anders kom je met een creatieve geest een heel eind.

Als het wat voor je is, en als het alleen om de dempers te doen is, dan zit ik zelf te denken aan een bedrag van 40 euro voor het set. Of een beetje gelijkwaardig bierpakket met een selectie naar eigen ervaring, keuze en inzicht :t
 
Geen idee, de balanspijp is onderdeel van de uitlaatbochten. Ik dacht dat het jou alleen om de dempers te doen was. Heb je meer belang bij het hele systeem?

De dempers zijn zo'n 65cm lang. Op de foto had ik de rolmaat niet netjes bij het begin gelegd :X De aansluitdiameter is inderdaad 38mm, met een grafietbuspakking (scrabble!!). Misschien valt er wat te spelen met een andere pakkingbus?

603cb81348867887.jpg


a56f591348867885.jpg


04a8b01348867886.jpg


Zoals gezegd, ze zijn aan de binnenkant niet moeders mooiste. Vandaar de creatieve prijs O-)

0621171348867890.jpg
 
een paar dagen geleden een setje daytonas geinstalleerd en die klinken een verdraaid stukje beter eerlijk gezegd. Nog best luid maar mooi vol in ieder geval. De imi dunstalls die ik had zijn ws. nog meer imi chinese replicas.. Ach voorlopig ben ik hier wel tevreden mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan