Vervangmoto-perikelen

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
Ik heb mijn "oude" moto teruggekregen ter vervanging van mijn FJR die kuren vertoont. Héél vriendelijk van de motoboer.

Ik deze morgen in de regen richting het werk aan het rijden, toen ik plots besefte dat ik mijn oordoppen niet had ingedraaid. Ik wist dat er even verder een pech-inham was, dus ik daar willen stoppen.

Ik reed per uitzondering eens niet zo heel hard (km of 50 - 60), moto was nog niet warm.

Ofwel moet ik enorm hard knijpen in mijn remhendel op de FJR en heb ik dezelfde kracht gebruikt op de zrx, ofwel heb ik gewoon teveel kracht in mijn wijsvinger of er ligt een spiksplinternieuwe voorband op de moto, maar hoe dan ook, mijn voorwiel blokkeerde en de moto sloeg weg, ik onmiddellijk remhendel gelost en voet neergeplant waardoor ik zonder brokken de vluchthaven kon bereiken. Zo, ik was onmiddellijk wakker.

Bij het vertrek heb ik de benzinemeter gecontroleerd en die gaf volgens mij nog voldoende aan voor een enkele rit van zo een 90 KM. Ik dus volle moed de autosnelweg op, echter na een dikke 60 km voel ik de moto inhouden, ik dacht eerst "vervuilde benzine wegens het lange stilstaan (hij had geen meter meer gereden sinds ik hem voor de FJR had ingeruild)" en schakelde terug om de motor in toeren te jagen zodat hij voorbij dat "moeilijke" punt geraakte (en naar het meest rechtse baanvak gemanoeuvreerd zonder andere chauffeurs te hinderen), maar noppes, motor viel stil, het is echter vrijdag de 4e en niet vrijdag de 13e, ik had geluk, een paar honderd meter verder is een benzinestation. Koppelingshendel ingeknepen en laten uitbollen, ik heb slechts de laatste 50 meter moeten duwen. (Nu was ik wakker en opgewarmd)

Moraal van het verhaal. Ik bedank de motoboer voor zijn vervangvoertuig, maar als berijder zal ik de volgende keer toch beter opletten op de algemene toestand van het voertuig en zeker de moto voltanken als ik een eind moet rijden.
 
Nou zeg wat een verhaal. Maar ik weet niet of de motorboer nu schuldig is. Ik zie dat niet zo en ik heb nog nooooit een leenmotor meegekregen waar meer in zat dan om de dichstbijzijnde pomp te halen.
 
Nou zeg wat een verhaal. Maar ik weet niet of de motorboer nu schuldig is. Ik zie dat niet zo en ik heb nog nooooit een leenmotor meegekregen waar meer in zat dan om de dichstbijzijnde pomp te halen.

:^

Dus;

1. je kan niet remmen; en
2. je bent vergeten te tanken,

en dat is dan de schuld van de garage :?

Logica voor Neanderthalers / West-Vlamingen... O-)
 
Joehoe, hij zegt toch "Ik bedank de motoboer voor zijn vervangvoertuig, maar als berijder...`. Hoe bedoel je logica voor Neanderthalers. Hij geeft nergens iemand de schuld behalve zichzelf.
 
Kleinigheden. Een echte motorrijder komt thuis, schudt de ijspegels uit z'n baard, rijgt een vers aangereden everzwijn aan het spit, stookt het vuur op en denkt tevreden grommend terug aan de momenten dat hij de dood in de ogen keek :]

"M'n voorwiel gleed bijna weg"....'t moet niet gekker worden zeg :z ;)
 
Laatst bewerkt:
Dus, als ik het goed begrijp, heb je problemen met je FJR.
Met die FJR ga je dus terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt.
Je krijgt van de eigenaar van die zaak de motor die je op die FJR hebt ingeruild als vervangvoertuig mee, je eigen oude motor dus.
Je geeft aan dat er met die motor geen meter is gereden, sinds jij hem hebt ingeruild.

Mijn god, wat heb jij een barrel ingeruild zeg! Slechte remmen, slechte banden, slecht afgesteld, je hebt hem zelfs voor het inruilen niet eens van een volle tank benzine voorzien......

Misschien was het wel de wraak van de eigenaar van die motorzaak..........;)
 
Dus, als ik het goed begrijp, heb je problemen met je FJR.
Met die FJR ga je dus terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt.
Je krijgt van de eigenaar van die zaak de motor die je op die FJR hebt ingeruild als vervangvoertuig mee, je eigen oude motor dus.
Je geeft aan dat er met die motor geen meter is gereden, sinds jij hem hebt ingeruild.

Mijn god, wat heb jij een barrel ingeruild zeg! Slechte remmen, slechte banden, slecht afgesteld, je hebt hem zelfs voor het inruilen niet eens van een volle tank benzine voorzien......

Misschien was het wel de wraak van de eigenaar van die motorzaak..........;)

Tja, Belgen he ;)
 
Dus, als ik het goed begrijp, heb je problemen met je FJR.
Met die FJR ga je dus terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt.
Je krijgt van de eigenaar van die zaak de motor die je op die FJR hebt ingeruild als vervangvoertuig mee, je eigen oude motor dus.
Je geeft aan dat er met die motor geen meter is gereden, sinds jij hem hebt ingeruild.

Mijn god, wat heb jij een barrel ingeruild zeg! Slechte remmen, slechte banden, slecht afgesteld, je hebt hem zelfs voor het inruilen niet eens van een volle tank benzine voorzien......

Misschien was het wel de wraak van de eigenaar van die motorzaak..........;)

+1

De algemene toestand van het voertuig controleren, terwijl het je eigen brommert is geweest waar je zelf de laatste km's op hebt gezet _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
behoorlijk suffe reacties; anders beredeneert, TS levert moto in voor een beurt, krijgt zijn eigen ingeruilde moto mee terug, ideaal weet nog precies hoe dat rijdt maar nee hij heeft niet elke dag gecontroleerd welke onderdelen eraf en erop zijn gezet in afwachting van onderdelen voor klanten die "nu " even iets snel moesten hebben op zaterdagmiddag 1630.
dus rijdt weg zoals altijd op zijn oude moto etc etc.

verstandig om niet alles klakkeloos aan te nemen volgende keer.
 
behoorlijk suffe reacties; anders beredeneert, TS levert moto in voor een beurt, krijgt zijn eigen ingeruilde moto mee terug, ideaal weet nog precies hoe dat rijdt maar nee hij heeft niet elke dag gecontroleerd welke onderdelen eraf en erop zijn gezet in afwachting van onderdelen voor klanten die "nu " even iets snel moesten hebben op zaterdagmiddag 1630.
dus rijdt weg zoals altijd op zijn oude moto etc etc.

verstandig om niet alles klakkeloos aan te nemen volgende keer.
:^

Dat is wat ik bedoelde. Ik verwachtte niet dat er iets veranderd was aan die moto.
(de motoboer heeft de vervangmoto gebracht en mijn defecte moto meegenomen)

Ondertussen heb ik gezien dat er inderdaad een nieuwe band op gelegd is, zodat hij de meerprijs kan verantwoorden... })
 
Dus, als ik het goed begrijp, heb je problemen met je FJR.
ja
Met die FJR ga je dus terug naar de zaak waar je hem gekocht hebt.
Neen, hij bracht de vervang moto en nam de fjr terug mee (wel een goede service)
Je krijgt van de eigenaar van die zaak de motor die je op die FJR hebt ingeruild als vervangvoertuig mee, je eigen oude motor dus.
ja
Je geeft aan dat er met die motor geen meter is gereden, sinds jij hem hebt ingeruild.
ja
Mijn god, wat heb jij een barrel ingeruild zeg! Slechte remmen, slechte banden, slecht afgesteld, je hebt hem zelfs voor het inruilen niet eens van een volle tank benzine voorzien......
goede remmen (met 1 vinger mijn wiel kunnen blokkeren)
slechte banden (nieuwe band is inderdaad levensgevaarlijk)
goed afgesteld (alleen, zelfs de beste motor draait niet zonder brandstof)
Misschien was het wel de wraak van de eigenaar van die motorzaak..........;)
Dat kan ook natuurlijk (die moto staat al bijna 8 maand in zijn zaak...)

Misschien dat ik hem terugkoop, ... (Moet ik wel weer mijn nick veranderen }) ...)
 
Kleinigheden. Een echte motorrijder komt thuis, schudt de ijspegels uit z'n baard, rijgt een vers aangereden everzwijn aan het spit, stookt het vuur op en denkt tevreden grommend terug aan de momenten dat hij de dood in de ogen keek :]

"M'n voorwiel gleed bijna weg"....'t moet niet gekker worden zeg :z ;)

_O- _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan