Neanderthaler
MF veteraan
Ik heb mijn "oude" moto teruggekregen ter vervanging van mijn FJR die kuren vertoont. Héél vriendelijk van de motoboer.
Ik deze morgen in de regen richting het werk aan het rijden, toen ik plots besefte dat ik mijn oordoppen niet had ingedraaid. Ik wist dat er even verder een pech-inham was, dus ik daar willen stoppen.
Ik reed per uitzondering eens niet zo heel hard (km of 50 - 60), moto was nog niet warm.
Ofwel moet ik enorm hard knijpen in mijn remhendel op de FJR en heb ik dezelfde kracht gebruikt op de zrx, ofwel heb ik gewoon teveel kracht in mijn wijsvinger of er ligt een spiksplinternieuwe voorband op de moto, maar hoe dan ook, mijn voorwiel blokkeerde en de moto sloeg weg, ik onmiddellijk remhendel gelost en voet neergeplant waardoor ik zonder brokken de vluchthaven kon bereiken. Zo, ik was onmiddellijk wakker.
Bij het vertrek heb ik de benzinemeter gecontroleerd en die gaf volgens mij nog voldoende aan voor een enkele rit van zo een 90 KM. Ik dus volle moed de autosnelweg op, echter na een dikke 60 km voel ik de moto inhouden, ik dacht eerst "vervuilde benzine wegens het lange stilstaan (hij had geen meter meer gereden sinds ik hem voor de FJR had ingeruild)" en schakelde terug om de motor in toeren te jagen zodat hij voorbij dat "moeilijke" punt geraakte (en naar het meest rechtse baanvak gemanoeuvreerd zonder andere chauffeurs te hinderen), maar noppes, motor viel stil, het is echter vrijdag de 4e en niet vrijdag de 13e, ik had geluk, een paar honderd meter verder is een benzinestation. Koppelingshendel ingeknepen en laten uitbollen, ik heb slechts de laatste 50 meter moeten duwen. (Nu was ik wakker en opgewarmd)
Moraal van het verhaal. Ik bedank de motoboer voor zijn vervangvoertuig, maar als berijder zal ik de volgende keer toch beter opletten op de algemene toestand van het voertuig en zeker de moto voltanken als ik een eind moet rijden.
Ik deze morgen in de regen richting het werk aan het rijden, toen ik plots besefte dat ik mijn oordoppen niet had ingedraaid. Ik wist dat er even verder een pech-inham was, dus ik daar willen stoppen.
Ik reed per uitzondering eens niet zo heel hard (km of 50 - 60), moto was nog niet warm.
Ofwel moet ik enorm hard knijpen in mijn remhendel op de FJR en heb ik dezelfde kracht gebruikt op de zrx, ofwel heb ik gewoon teveel kracht in mijn wijsvinger of er ligt een spiksplinternieuwe voorband op de moto, maar hoe dan ook, mijn voorwiel blokkeerde en de moto sloeg weg, ik onmiddellijk remhendel gelost en voet neergeplant waardoor ik zonder brokken de vluchthaven kon bereiken. Zo, ik was onmiddellijk wakker.
Bij het vertrek heb ik de benzinemeter gecontroleerd en die gaf volgens mij nog voldoende aan voor een enkele rit van zo een 90 KM. Ik dus volle moed de autosnelweg op, echter na een dikke 60 km voel ik de moto inhouden, ik dacht eerst "vervuilde benzine wegens het lange stilstaan (hij had geen meter meer gereden sinds ik hem voor de FJR had ingeruild)" en schakelde terug om de motor in toeren te jagen zodat hij voorbij dat "moeilijke" punt geraakte (en naar het meest rechtse baanvak gemanoeuvreerd zonder andere chauffeurs te hinderen), maar noppes, motor viel stil, het is echter vrijdag de 4e en niet vrijdag de 13e, ik had geluk, een paar honderd meter verder is een benzinestation. Koppelingshendel ingeknepen en laten uitbollen, ik heb slechts de laatste 50 meter moeten duwen. (Nu was ik wakker en opgewarmd)
Moraal van het verhaal. Ik bedank de motoboer voor zijn vervangvoertuig, maar als berijder zal ik de volgende keer toch beter opletten op de algemene toestand van het voertuig en zeker de moto voltanken als ik een eind moet rijden.