Vervelend CV carburateurtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.782
103.398
Paviljoen 11.
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Kawasaki
  • Type: 250 LTD 1 cilinder met Keihin 32 mm. carburateur.
  • Bouwjaar: 1983.
  • Km stand: +30. 000
  • Probleem: In de toeren draaien/ op hol slaan.
  • Wanneer is het probleem ontstaan: 2 weken geleden.
  • Wat is er al aan gedaan: Diverse keren schoon gemaakt.

Eerst de foto's.

Rechts.
1k0.jpg


Links.
1k0.jpg


Serie of type nummer?
1k0.jpg



Het volgende probleem doet zich voor. Als ik met de Kawa ga rijden wil deze bij stationair draaien telkens ineens in de toeren klimmen naar 6000 toeren.
Met de stationair schroef rechts kan ik dit wel tijdelijk terugdraaien, maar dan valt de motor bij de volgende keer gelijk stil. De carburateur is al enkele malen schoon gemaakt met remmen-reiniger en carburateur-reiniger. De sproeiers en kanaaltjes zijn geflost met een heel fijn stukje staaldraad (waslijn), en dan nogmaals uitgespoeld met reiniger.

Valse lucht kan het niet zijn, dat heb ik al uitgeprobeerd met reiniger, en het membraam is ook in orde.
Wanneer de motor in die 6000 toeren zit, is deze er weer moeilijk naar beneden te brengen. Paar keer de koppeling laten opkomen met de achterrem erop wil wel helpen, maar even zo goed gaat het even later weer fout. OOK ONDER HET RIJDEN!
Ik heb me 't schompus gezocht op 't www, maar kan niets bruikbaars over deze carburateurtjes vinden. Zelfs niet de standaard instelling van de mengselschroef.

Wat zie ik over het hoofd? De motor heeft deze kuren nog niet zo lang, maar ik kom er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Ja. :Y

Keurig ingesteld op de voorgeschreven 1250 toeren. Ik kan zelfs terugschroeven naar 1000. Blijft ie het ook doen, maar gaat dan wat schudden.
Ik wil er straks (overdag) wel een filmpje van maken hoor.
 
Het rechthoekje uit de klep zou daar een djngetje voor kunnen zijn.

Ik heb eens gelezen dat iemand zijn carburateurs op de werkbank heeft gesynchroniseerd door de kleppen met een stroomdraadje van 0.5 qmm gelijk te stellen. Gewoon tussen de klep en het carbutateur huis. En dat die motor meteen perfect stationair liep
 
Mocht er nog eens zo'n kutyappie in huis komen ze ik ze bij de hand. :Y

En dat is nodig blijkbaar, gezien er al verschillende boutjes in de vlotterbak bevestiging zitten. Ook de bout in de klemring is niet de originele

Een goed merk PH2 schroevendraaier doet ook al wonderen. Ik heb thuis Facom, in de werkplaats Hazet.
Als ik carburateurs doe (de werkbank ligt vol op het moment) dan klink ik de koppen van de boutjes/schroeven weer dicht, en timmer er dan een PH2 bitje. Dan zijn ze weer als nieuw/perfect bruikbaar, of ze moeten echt heel slecht zijn natuurlijk.
En niet te vergeten, een druppeltje olie erop bij montage, dan kunnen ze er over 100jaar ook weer zo uit indien nodig.
 
Nou, ik heb net de Kawa gestart bij 8o Celsius nadat deze de hele nacht buiten heeft gestaan. Ik kan het filmpje helaas niet linken, maar gelijk starten en op de choke zo'n 1750 toeren draaien.
Dan lijkt mij dat alles in orde is?
 
En dat is nodig blijkbaar, gezien er al verschillende boutjes in de vlotterbak bevestiging zitten. Ook de bout in de klemring is niet de originele

Een goed merk PH2 schroevendraaier doet ook al wonderen. Ik heb thuis Facom, in de werkplaats Hazet.
Als ik carburateurs doe (de werkbank ligt vol op het moment) dan klink ik de koppen van de boutjes/schroeven weer dicht, en timmer er dan een PH2 bitje. Dan zijn ze weer als nieuw/perfect bruikbaar, of ze moeten echt heel slecht zijn natuurlijk.
En niet te vergeten, een druppeltje olie erop bij montage, dan kunnen ze er over 100jaar ook weer zo uit indien nodig.

Alles wat ik ooit los gedraaid heb is dik in het vet terug gezet. Deze motor is nu bijna 38 jaar oud, en er is in het verleden veel aan gekloot door een beunhaas in opleiding. Geloof me, ik ben de gekste dingen tegen gekomen. Wat te denken van een plastic spuitje in de benzinetank?

1k0.jpg


Afijn, ik zal het hele fotoalbum eens linken, misschien komt het filmpje dat ik daarnet gemaakt heb dan ook mee. Staat nu helemaal onderaan in het album.

En zo werkt het wel. *O*
 
Laatst bewerkt:
Stel je voor dst je een topic moet starten:

Yamaha FZR 600 R, Loopt en rijdt zonder problemen

  • Merk: Yamaha
  • Type: FZR600R
  • Bouwjaar: 1995
  • Kmstand: 36000
  • Probleem: Geen
  • Wanneer is het probleem onstaan: Niet
  • Wat is er al aan gedaan: Lekker mee rond gereden
Heeft iemand een oplossing hiervoor, ik zit met de handen in het haar en alle kappers zijn dicht...

Dan zou het gauw stoppen met MF
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan