Vervelend CV carburateurtje.

Bericht nummer 48 is geselecteerd als beste antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr. Bosso

Volkomen Corona moe!
24 mei 2012
20.205
26.966
Geheugenloosstradeel.
Bij nadere bestudering van de vlinderklep en plunjer ben ik tot de volgende slotsom gekomen.

A) De vlinderklep is fabrieks--origineel, en nog nooit los geweest. Dit omdat de schroefjes aan de achterkant wat platgewalst zijn tegen los trillen!
B) De plunjer kan niet verder naar beneden daar de bovenkant dan op het huis van de carburateur rust!

Zeg het toch maar, geen e10 tanken.
Blijkbaar toch eens een keer gebeurd. -O-

Waarmee ik bij het volgende kom. Op de tekeningen staat een rubberdopje. Onderdeel nr. 15, met nog iets van een sproeier nr. 14!
Dopje d'r af, en ja hoor. In de diepte zag ik nog iets van een sleuf voor een schroevendraaier. Dit gevuld met kruipolie en een paar uur laten staan, waarna het sproeibuisje zich met enige moeite gewonnen gaf.
Sproeibuisje ligt nu in een badje reiniger om zo de troep er uit te kunnen frotten. En het vrij gekomen kanaaltje lekker doorspoelen met carb. reiniger en luchtdruk.

Nu tijd voor koffie en een peuk. We gaan straks weer verder.
 
Laatst bewerkt:

Dhr. Bosso

Volkomen Corona moe!
24 mei 2012
20.205
26.966
Geheugenloosstradeel.
Oké, het gasfabriekje nu echt helemaal doorgespoeld met WD 40 en reiniger. Alles weer in elkaar gezet, en de eerste resultaten zijn bemoedigend.

Nu eerst even lekker rijden, en wat fijn afstelling doen.
 
  • Like
Waarderingen: LePensZeur

Dhr. Bosso

Volkomen Corona moe!
24 mei 2012
20.205
26.966
Geheugenloosstradeel.
Mooi, weet je de sproeier bezetting van de standaard cv32 mbt de ltd?
Nee, helaas niet. Maar ik ga er van uit dat dit bij mij de standaard sproeier is.
Wel heb ik de mengselschroef op 2 volle slagen gezet. 1,5 was te weinig (werd me iets te warm). En met 2,5 niet lekker op snelheid komen.
 
Laatst bewerkt:

Dhr. Bosso

Volkomen Corona moe!
24 mei 2012
20.205
26.966
Geheugenloosstradeel.
Waar dat feestje is? Nou dat feestje is hier!




Zojuist de 250LTD even uitgelaten en getest, en ze doet het als het een Japanse Geisha betaamd.
Ruim 120 km/h op een stuk van 1600 meter, in krappe bochtjes, slingerdijkjes. VOORBEELDIG! *O*
Het was een vervuild sproeibuisje wat goed verstopt (lastig vindbaar) was.

Zie nr. 14 op onderstaande tekening.




 
Laatst bewerkt:

rw

MF'er
25 mrt 2006
64
11
-
Laat maar, staat gewoon op de site van cms. Pilot jet zat dus verstopt, lekker man gewoon weer rije.
 

Dhr. Bosso

Volkomen Corona moe!
24 mei 2012
20.205
26.966
Geheugenloosstradeel.
Zeg maar even in welke post staat dat het gedaan is bijdehandje. Bosso beweerd na de reactie van RG ijskoud dat de vlinderklep op een kiertje moet staan. Op deze manier gaat het heel erg op een Sammie topic lijken.
Hier in dit geval blijkbaar wel ja. Deze vlinderklep is nog nooit van z'n plaats geweest daar de 2 schroefjes aan de achterkant plat geslagen zijn en zo nooit meer loskomen zonder de boel te slopen.
 
  • Like
Waarderingen: Rob RD
Status
Niet open voor verdere reacties.