Vervelend CV carburateurtje.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.569
102.987
Paviljoen 11.
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Kawasaki
  • Type: 250 LTD 1 cilinder met Keihin 32 mm. carburateur.
  • Bouwjaar: 1983.
  • Km stand: +30. 000
  • Probleem: In de toeren draaien/ op hol slaan.
  • Wanneer is het probleem ontstaan: 2 weken geleden.
  • Wat is er al aan gedaan: Diverse keren schoon gemaakt.

Eerst de foto's.

Rechts.
1k0.jpg


Links.
1k0.jpg


Serie of type nummer?
1k0.jpg



Het volgende probleem doet zich voor. Als ik met de Kawa ga rijden wil deze bij stationair draaien telkens ineens in de toeren klimmen naar 6000 toeren.
Met de stationair schroef rechts kan ik dit wel tijdelijk terugdraaien, maar dan valt de motor bij de volgende keer gelijk stil. De carburateur is al enkele malen schoon gemaakt met remmen-reiniger en carburateur-reiniger. De sproeiers en kanaaltjes zijn geflost met een heel fijn stukje staaldraad (waslijn), en dan nogmaals uitgespoeld met reiniger.

Valse lucht kan het niet zijn, dat heb ik al uitgeprobeerd met reiniger, en het membraam is ook in orde.
Wanneer de motor in die 6000 toeren zit, is deze er weer moeilijk naar beneden te brengen. Paar keer de koppeling laten opkomen met de achterrem erop wil wel helpen, maar even zo goed gaat het even later weer fout. OOK ONDER HET RIJDEN!
Ik heb me 't schompus gezocht op 't www, maar kan niets bruikbaars over deze carburateurtjes vinden. Zelfs niet de standaard instelling van de mengselschroef.

Wat zie ik over het hoofd? De motor heeft deze kuren nog niet zo lang, maar ik kom er niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Bij nadere bestudering van de vlinderklep en plunjer ben ik tot de volgende slotsom gekomen.

A) De vlinderklep is fabrieks--origineel, en nog nooit los geweest. Dit omdat de schroefjes aan de achterkant wat platgewalst zijn tegen los trillen!
B) De plunjer kan niet verder naar beneden daar de bovenkant dan op het huis van de carburateur rust!

Zeg het toch maar, geen e10 tanken.

Blijkbaar toch eens een keer gebeurd. -O-

Waarmee ik bij het volgende kom. Op de tekeningen staat een rubberdopje. Onderdeel nr. 15, met nog iets van een sproeier nr. 14!
Dopje d'r af, en ja hoor. In de diepte zag ik nog iets van een sleuf voor een schroevendraaier. Dit gevuld met kruipolie en een paar uur laten staan, waarna het sproeibuisje zich met enige moeite gewonnen gaf.
Sproeibuisje ligt nu in een badje reiniger om zo de troep er uit te kunnen frotten. En het vrij gekomen kanaaltje lekker doorspoelen met carb. reiniger en luchtdruk.

Nu tijd voor koffie en een peuk. We gaan straks weer verder.
 
Laatst bewerkt:
Mooi, weet je de sproeier bezetting van de standaard cv32 mbt de ltd?

Nee, helaas niet. Maar ik ga er van uit dat dit bij mij de standaard sproeier is.
Wel heb ik de mengselschroef op 2 volle slagen gezet. 1,5 was te weinig (werd me iets te warm). En met 2,5 niet lekker op snelheid komen.
 
Laatst bewerkt:
Waar dat feestje is? Nou dat feestje is hier!

Het-feest-II-e1528447665655-670x375.jpg



Zojuist de 250LTD even uitgelaten en getest, en ze doet het als het een Japanse Geisha betaamd.
Ruim 120 km/h op een stuk van 1600 meter, in krappe bochtjes, slingerdijkjes. VOORBEELDIG! *O*
Het was een vervuild sproeibuisje wat goed verstopt (lastig vindbaar) was.

Zie nr. 14 op onderstaande tekening.

kawasaki-kz250d2-csr-1981-usa-canadamph-kph-carburetor-80-d1_bigkar094750919_ec6c.gif



giphy-2.gif
giphy-2.gif
 
Laatst bewerkt:
Zeg maar even in welke post staat dat het gedaan is bijdehandje. Bosso beweerd na de reactie van RG ijskoud dat de vlinderklep op een kiertje moet staan. Op deze manier gaat het heel erg op een Sammie topic lijken.

Hier in dit geval blijkbaar wel ja. Deze vlinderklep is nog nooit van z'n plaats geweest daar de 2 schroefjes aan de achterkant plat geslagen zijn en zo nooit meer loskomen zonder de boel te slopen.
 
En als je hem aandrukt?
BMW heeft legendarische gashuizen waarbij de as ovaal slijt, dan zit de klep ook niet meer zoals het hoort. De klep hoort te sluiten, als dat niet zo is moet je op zoek naar de oorzaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan