vervelende dopjes spiegels Diversion

Todavia

Rookie
25 apr 2006
27
0
Roelofarendsveen
Misschien hoort het wel bij de 999.999 reacties in het Grote Yamaha diversion topic thuis, maar ik doe het nu maar even zo.
Ik zoek de zwarte kunststof dopjes die naar mijn bescheiden mening wel al te snel van de bevestigingshuls van mijn spiegels afvallen. Zonder peuteren, gewoon met het wassen, floep... de straat op. Weg, foetsie. |(
Heeft iemand diezelfde ervaring en zoja, heb je daar een alternatief voor bedacht?
Laat het mij ff weten. :Z
 
Ja er zijn er nog die een dopje minder hebben.
Ik had nog een lapje zwart rubber liggen van pakweg 2mm dik, daar heb ik een rondje uit gesneden, met schuurpapier wat effen gemaakt, en dit met ordinaire "velpon" lijm op zen plaats gelijmd. Zit er nu twee jaar later nog altijd op. Geen hond die het verschil ziet.
ps. het andere dopje heb ik ook vastgezet met een drupje lijm.
 
zo iets dus

full
 
Ik heb bij de Yamaha dealer nieuwe gehaald. Niet van de Diversion, dan moet je een hele spiegel kopen. Voor de Yamaha Fazer kun je ze los kopen en die passen ook. Zijn zelfs iets te groot, waardoor ze goed blijven zitten.
 
Thanx, ik ben bij de dealer geweest en, jawel, ik moet een hele spiegel kopen voor een %&^#@ dopje. :(
Dat idee van dat rubber is nog niet eens zo gek. Ik zal eens bij de schoenmaker informeren. Heeft vast wel een halve zool op de plank liggen.
Toevallig had ik ook een klein lullig afdekdopje nodig voor op de remleiding in de remhendel. Liet ik uit mijn handen vallen (sukkel :? ) en ook foetsie. Kost 4 euri. Materiaalkosten: 5ct?
 
mjaaaaaaaaaaaaaaa ;)
4 jaar oud, en ze zitten verdomde lekker
kanner niet van scheiden :(

alhoewel, uitgedroogd?
ze liggen daar net op te drogen in de opstijgende motorwarmte na een ritje door een "douche" ...
 
Ik was er ook één kwijt. Bij Motoport in Leek een nieuw dopje voor 1 Euro gekocht. Die is iets aan de ruime kant en moest dus met enig geweld op z'n plaats geduwd worden. Volgens mij gaat deze er de komende jaren niet meer uit.
Een nieuwe spiegel kopen is dus helemaal niet nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan