Vervelende vrachtwagens!

Niet om mij zelf de hemel in te prijzen, maar ik wacht óf tot er een gat is groot genoeg om zonder hinder van anderen in te halen, óf in zet m'n knipper aan (als er honderden meters auto in m'n spiegels te zien zijn) en wacht tot er een automobilist inhoudt en eventueel een seintje geeft ;) En dat is in mijn optiek de manier waarop het moet!

Op deze manier dwing je niet af, maar je vraagt om ruimte!

:} deed iedereen het maar zo! ik rij (nu nog) in een bestelbus voor mijn werk en mensen zoals jij geef ik 99% van de tijd ff groot licht van kom maar naar links, tenzij ik net al een hele tijd achter een paar vrachtwagens heb gezeten en dat is dan vooral op de drukke 'vrachtwageninhaalplekken' (10keer woordwaarde!!) op de a67 van venlo naar eindhoven en van antwerpen naar breda toe.
keep up the good work *D
 
Hee, daar is onze intelligentste trucker weer :W....
Als je niets zinnigs hebt te vertellen......

Kom, als of de reactie van Ranz echt eentje van superrrr intelligentie was. Want het zijn juist de automobilisten (oa Ranz) in dit draadje die klagen/zielig en kinderachtig doen, of niet soms?

Ranz schreef: "En ga nou niet zo zielig/kinderachtig doen van; maar hunnie doen dit , en hunnie doen dat --> dan ben je toch echt wel HEEEEEL zielig hoor."
 
Laatst bewerkt:
okee doen we dat ook voor auto's en motoren pk limiet en begrenzers o wat zal het daar leuk van worden.
open uitlaten dan ook ff hard aan pakken.
dan ook overal 100km maken is veiliger
iedereen die minder dan 50 meter afstand houd electronies bekeuren a 300 pleuro
Nou ... daar valt misschien wel wat voor te zeggen _O- .
Zo stom ben je dus niet eens :X ?
 
FIELDHOUSES
Kom, als of de reactie van Ranz echt eentje van superrrr intelligentie was. Want het zijn juist de automobilisten (oa Ranz) in dit draadje die klagen/zielig en kinderachtig doen, of niet soms?
Voor iemand van 1,5jaar oud ben je wel slim zeg he _O- .
Ik ben namelijk idd; automobilist.
Heel toevallig ook; motorrijder.
En geloof't of niet; ook nog's chauffeur :X !

En "ja" --> veeeeeel automobilisten klagen onnodig veel ...
Maar doe nou niet alsof meer dan de gemiddelde chauffeur zoveel beter is.
Dan ben ik geneigd om de "verkeerde" partij te kiezen O-) .
 
Laatst bewerkt:
:} deed iedereen het maar zo! ik rij (nu nog) in een bestelbus voor mijn werk en mensen zoals jij geef ik 99% van de tijd ff groot licht van kom maar naar links, tenzij ik net al een hele tijd achter een paar vrachtwagens heb gezeten en dat is dan vooral op de drukke 'vrachtwageninhaalplekken' (10keer woordwaarde!!) op de a67 van venlo naar eindhoven en van antwerpen naar breda toe.
keep up the good work *D

Thanx! :)

he een zwaai topic :W

Wat nou zwaai topic ? :(

Wij proberen hier een levendige discussie te voeren :Y

:+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op de A6 bij Karsruhe 2 uur vastgestaan :( omdat ongeduldige (t)rucker A het nodig vond collega trucker B in te halen op een wegwerkzaamhedentraject met versmalde rijbanen. Dat ging dus niet. :N Ze raakten elkaar, schaarden beiden en de ravage was kompleet. |(
 
Vandaag op de A6 bij Karsruhe 2 uur vastgestaan :( omdat ongeduldige (t)rucker A het nodig vond collega trucker B in te halen op een wegwerkzaamhedentraject met versmalde rijbanen. Dat ging dus niet. :N Ze raakten elkaar, schaarden beiden en de ravage was kompleet. |(

Drom rij ik zelf ook gewoon over het midden zodat er niemand langs kan als
het donker is ;)
In Duitsland is het eigenlijk net iets te smal..of net geneog ruimte..zo kan je
het ook zien..is altijd zo met de Baustelle's daarzo B|
 
Zelde last van vrachtwagens, gaan meestal wel opzij in de files en vaak ook bij de opritten naar de snelweg geven ze me veel ruimte om er langs te gaan en vaart te maken :)
 
hier ben je ook klaar mee als chauffeur tiepies iets voor belgen inhaal verbod bij regen ook bij miezelregen blij dat ik een blauwe truck rij en geen rode
full
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je baas geen groente&fruit of luchtvracht rijdt :N

Dat is geen excuus en geen reden om dan het verkeer zo te hinderen door inhaalacties met 2 km/h snelheidsverschil. Echt kansloos. Er is ook bijv overmacht, een file door een ongeval. Wat doe je dan?

Als je je werk niet binnen de snelheidslimieten kunt uitvoeren, dan is er iets mis met de planning. Waarom zou een chaufeur andermans brakke planning moeten opvangen met dit gedrag?

Iets anders, hoe zit dat nou eigenlijk met die tachograaf? Daar is op te zien hoe hard je hebt gereden. Wordt daar nooit iets mee gedaan ofzo?
 
Ik vandaag naar huis nadat ik bij safe de nodige spulletjes voor mn nieuwe fiets gekocht heb. Kom ik in die lange bocht voor best (richting maastricht) een vrachtwagen tegen die spontaat diesel begint te spuiten bij zn tank. Meteen de weg glad en ik helemaal onder. Ging bijna fout en dat op mn 2de dag :] , even later bij veldhoven verliest er eentje een stuk plastic die wel akelig dicht bij/onder mn voorwiel kwam :( . En weer verder bij het MMC ligt er weer een heel spoor van het een of ander, die ik gelukkig wel op tijd zag. Eenmaal thuis lekker mn pak en de nieuwe brommer kunnen poetsen. alles was blauw/paars uitgeslagen van de diesel.
En bedankt he vriendelijke truckers :(

reed je niet erg dicht achter dan :X
 
Zelde last van vrachtwagens, gaan meestal wel opzij in de files en vaak ook bij de opritten naar de snelweg geven ze me veel ruimte om er langs te gaan en vaart te maken :)
:^

Zoals eerder al gezegd heb ik geen problemen met vrachtwagens.
Ik geef ze ruimte bij opritten door een gaatje te laten vallen indien nodig en zij geven me ruimte bij files etc....
 
Dat is geen excuus en geen reden om dan het verkeer zo te hinderen door inhaalacties met 2 km/h snelheidsverschil. Echt kansloos. Er is ook bijv overmacht, een file door een ongeval. Wat doe je dan?
Kijk, deze man snapt't tenminste :Y
Als je je werk niet binnen de snelheidslimieten kunt uitvoeren, dan is er iets mis met de planning. Waarom zou een chaufeur andermans brakke planning moeten opvangen met dit gedrag?
Precies, na jaren int.groenten en fruit te hebben gereden weet ik als geen ander hoe't er aan toe gaat --> de meeste laten zich (vrij makkelijk) gek maken voor de o zo heilige planner/baas. En als charter heb ik ondertussen al heel wat klusjes opgeknapt, voor heeeeel wat bedrijven ... dus weet heus waar ik't over heb.
Iets anders, hoe zit dat nou eigenlijk met die tachograaf? Daar is op te zien hoe hard je hebt gereden. Wordt daar nooit iets mee gedaan ofzo?
Ja, dat vraag ik me ook weleens af ja. Maar ei'lijk is't heel simpel; er kan niet genoeg gecontroleerd worden, d'r moeten natuurlijk ook nog boeven gevangen worden. Nu de digitale tacho d'r is, is't geklooi (voor zover ik weet) in ieder geval vrij aardig uit de wereld geholpen.

Maar laat ik duidelijk wezen: ik heb'r geen probleem mee als iemand te hard rijd, zolang een ander er geen last van heb ... En das wat mij betreft met heel veel dingen mbt't transport/verkeer zo.

En wat ik rij?
Tegenwoordig brood ... een lekker rustig en geregeld leventje :z .
Ben ooit begonnen met kroegen bevooraden, ging vervolgens voor een ander bedrijf met Crawford deuren Duitsland en de BeNeLux in, kwam op'n end in't staal-wereldje, toen een jaar of 3 groupage (incl.ADR) gedaan op GB., foutje gamaakt en 4 dagen Simon Loos gedaan _O- , 4 jaar groenten/fruit & bloemen + groupage (incl.ADR) over heel Europa (zelfs van NL/SP/Fin/Fr/Sp en weer terug naar Nl), daarna een paar jaren stek wezen rijden in Nl, en nu alweer een poosje brood. Heb nu NOG meer tijd om te :] .
 
Laatst bewerkt:
Kijk, deze man snapt't tenminste :YPrecies, na jaren int.groenten en fruit te hebben gereden weet ik als geen ander hoe't er aan toe gaat --> de meeste laten zich (vrij makkelijk) gek maken voor de o zo heilige planner/baas. En als charter heb ik ondertussen al heel wat klusjes opgeknapt, voor heeeeel wat bedrijven ... dus weet heus waar ik't over heb.Ja, dat vraag ik me ook weleens af ja. Maar ei'lijk is't heel simpel; er kan niet genoeg gecontroleerd worden, d'r moeten natuurlijk ook nog boeven gevangen worden. Nu de digitale tacho d'r is, is't geklooi (voor zover ik weet) in ieder geval vrij aardig uit de wereld geholpen.

Maar laat ik duidelijk wezen: ik heb'r geen probleem mee als iemand te hard rijd, zolang een ander er geen last van heb ... En das wat mij betreft met heel veel dingen mbt't transport/verkeer zo.

En wat ik rij?
Tegenwoordig brood ... een lekker rustig en geregeld leventje :z .
Ben ooit begonnen met kroegen bevooraden, ging vervolgens voor een ander bedrijf met Crawford deuren Duitsland en de BeNeLux in, kwam op'n end in't staal-wereldje, toen een jaar of 3 groupage (incl.ADR) gedaan op GB., foutje gamaakt en 4 dagen Simon Loos gedaan _O- , 4 jaar groenten/fruit & bloemen + groupage (incl.ADR) over heel Europa (zelfs van NL/SP/Fin/Fr/Sp en weer terug naar Nl), daarna een paar jaren stek wezen rijden in Nl, en nu alweer een poosje brood. Heb nu NOG meer tijd om te :] .
Ik kan alleen maar zeggen, petje af Ranz :} :} ....

De meesten hier kunnen (of willen) zich niet verplaatsen in de gedachten van een ander.

En dat van die planner versus tijd: dat speelt in alle beroepen/bedrijven.
Iemand met een beetje "management" ervaring weet dat een planner/manager etc. probeert het uiterste van iemand te verlangen. Dat is namelijk goed voor de baas en wat goed voor de baas is.....
En tja, als er dan iets misgaat..... dan wijzen ze naar diegene bij wie het mis is gegaan: bijvoorbeeld de chauffeur die te snel heeft gereden. Het verweer van de chauffeur zal zijn dat de planner onmogelijk tijden heeft opgegeven, maar de planner zal zeggen dat de chauffeur toch echt zelf het gaspedaal intrapt en zelf achter het stuur zit. En alle andere keren is het toch wel gelukt :?

Wie denk dat je dat erop zal worden aangekeken :?
 
Ik kan alleen maar zeggen, petje af Ranz :} :} ....

De meesten hier kunnen (of willen) zich niet verplaatsen in de gedachten van een ander.

En dat van die planner versus tijd: dat speelt in alle beroepen/bedrijven.
Iemand met een beetje "management" ervaring weet dat een planner/manager etc. probeert het uiterste van iemand te verlangen. Dat is namelijk goed voor de baas en wat goed voor de baas is.....
En tja, als er dan iets misgaat..... dan wijzen ze naar diegene bij wie het mis is gegaan: bijvoorbeeld de chauffeur die te snel heeft gereden. Het verweer van de chauffeur zal zijn dat de planner onmogelijk tijden heeft opgegeven, maar de planner zal zeggen dat de chauffeur toch echt zelf het gaspedaal intrapt en zelf achter het stuur zit. En alle andere keren is het toch wel gelukt :?

Wie denk dat je dat erop zal worden aangekeken :?
:} Ben gelukkig niet de enigste die er zo over denkt, dank U dank U :}.
 
Terug
Bovenaan Onderaan