sqking
MF veteraan
Dat is geen excuus en geen reden om dan het verkeer zo te hinderen door inhaalacties met 2 km/h snelheidsverschil. Echt kansloos. Er is ook bijv overmacht, een file door een ongeval. Wat doe je dan?
Het ging volgens mij over het verschil in snelheid..niet of daarbij ook drukt is,want
in dat geval maakt het ook niet veel uit.
Als ik om 23.45 vanaf de luchthaven uit Frankführt vertrek en s'ochtends bij
de Honselersdijk moet staan als tussenadres met een paar pallets om vanuit
daar naar schiphol te vertrekken dan rij dus volgas. (ik moet m'n drie kwartier namelijk ook nog maken)
En het verschil in file..tja...heb het wel eens meegemaakt..ik haalde een collega
in op de A7 en we kregen later file...ik had daarbij de mazzel dat de file net begonnen
was en het heeft voor mij niet lang geduurd...bij hem was het later een chaos
en heeft er een behoorlijk tijd ingestaan.
Omgekeerd kan het ook wel eens het gevaal zijn...ik kwam veel eerder in
een korte file en heb een tijdje staan wachten...de wagen die lekker rustig aan
deed kwam net in het laatste stukje file te staan op het tijdstip dat het net begon
op te lossen.
Als je je werk niet binnen de snelheidslimieten kunt uitvoeren, dan is er iets mis met de planning.
Je kan ook vertraging hebben waar de planning niets aan kan doen,en waar ook de chauffeur niets aan kan doen.
Waarom zou een chaufeur andermans brakke planning moeten opvangen met dit gedrag?
Dat hoeft hij ook niet te doen
Iets anders, hoe zit dat nou eigenlijk met die tachograaf? Daar is op te zien hoe hard je hebt gereden. Wordt daar nooit iets mee gedaan ofzo?
Jawel..een politieagent kan je een éénmaligebekeuring geven...maar als
jij in België(waar je 90 mag) bent geweest of in Duitsland(waar 90km/h gedoocht is)
en jij rijdt net in Nederland dan moet ie het wel aannemelijk kunnen maken dat
het daar niet is gebeurd
Maar idd...bij drukke wegen en als er later een inhaalsverbod is dan helpt harder rijden niet zoveel
Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik 85 reed ipv van strak 80 en dat
er later een inhaalverbod kwam...en dan vertrok ik om 03.00 s'nachts vanuit
Middenbeemster en moest dan 200km rijden (was gewoon een binnenlandse rit)
Dan wordt je bij trajectcontroles niet geflitst en je komt bijna een kwartier eerder aan)
Hetzelfde bij groente&fruit...dan rijd ik 90km/h over de A7 en dan mag ik inhalen op bepaalde tijdstippen en haal dan regelmatig wat collega's in en bovendien is het dan niet echt druk als dit s'middags op een bepaald tijdstip is.
Er komt dan later wel trajectcontrole...maar ik heb dan wel best wel wat tijdswinst gemaakt op de A7.
Laatst bewerkt: