Vervelende vrachtwagens!

Dat is geen excuus en geen reden om dan het verkeer zo te hinderen door inhaalacties met 2 km/h snelheidsverschil. Echt kansloos. Er is ook bijv overmacht, een file door een ongeval. Wat doe je dan?

Het ging volgens mij over het verschil in snelheid..niet of daarbij ook drukt is,want
in dat geval maakt het ook niet veel uit.
Als ik om 23.45 vanaf de luchthaven uit Frankführt vertrek en s'ochtends bij
de Honselersdijk moet staan als tussenadres met een paar pallets om vanuit
daar naar schiphol te vertrekken dan rij dus volgas. (ik moet m'n drie kwartier namelijk ook nog maken)

En het verschil in file..tja...heb het wel eens meegemaakt..ik haalde een collega
in op de A7 en we kregen later file...ik had daarbij de mazzel dat de file net begonnen
was en het heeft voor mij niet lang geduurd...bij hem was het later een chaos
en heeft er een behoorlijk tijd ingestaan.

Omgekeerd kan het ook wel eens het gevaal zijn...ik kwam veel eerder in
een korte file en heb een tijdje staan wachten...de wagen die lekker rustig aan
deed kwam net in het laatste stukje file te staan op het tijdstip dat het net begon
op te lossen.

Als je je werk niet binnen de snelheidslimieten kunt uitvoeren, dan is er iets mis met de planning.

Je kan ook vertraging hebben waar de planning niets aan kan doen,en waar ook de chauffeur niets aan kan doen.

Waarom zou een chaufeur andermans brakke planning moeten opvangen met dit gedrag?

Dat hoeft hij ook niet te doen :N

Iets anders, hoe zit dat nou eigenlijk met die tachograaf? Daar is op te zien hoe hard je hebt gereden. Wordt daar nooit iets mee gedaan ofzo?

Jawel..een politieagent kan je een éénmaligebekeuring geven...maar als
jij in België(waar je 90 mag) bent geweest of in Duitsland(waar 90km/h gedoocht is)
en jij rijdt net in Nederland dan moet ie het wel aannemelijk kunnen maken dat
het daar niet is gebeurd ;)


Maar idd...bij drukke wegen en als er later een inhaalsverbod is dan helpt harder rijden niet zoveel:N

Ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat ik 85 reed ipv van strak 80 en dat
er later een inhaalverbod kwam...en dan vertrok ik om 03.00 s'nachts vanuit
Middenbeemster en moest dan 200km rijden (was gewoon een binnenlandse rit)
Dan wordt je bij trajectcontroles niet geflitst en je komt bijna een kwartier eerder aan)

Hetzelfde bij groente&fruit...dan rijd ik 90km/h over de A7 en dan mag ik inhalen op bepaalde tijdstippen en haal dan regelmatig wat collega's in en bovendien is het dan niet echt druk als dit s'middags op een bepaald tijdstip is.
Er komt dan later wel trajectcontrole...maar ik heb dan wel best wel wat tijdswinst gemaakt op de A7.
 
Laatst bewerkt:
Precies, na jaren int.groenten en fruit te hebben gereden weet ik als geen ander hoe't er aan toe gaat --> de meeste laten zich (vrij makkelijk) gek maken voor de o zo heilige planner/baas.

Het laatste wat ik doe is me gek laten maken door de planning/baas en bovendien hoor ik ze niet veel....als ze al zeggen dat er wat haast bij is dan doen ze dat omdat ik dan nog snel kan overladen bij mijn collega als we beiden bij een bedrijf staan op bijv. Bleiswijk..om vervolgens met een geladen trailer weer op pad te gaan richting Duitsland.
Het nut ervan is dat ik dan meerder adressen binnenland heb gedaan om vervolgens richting Duitsland te vertrekken en op het adres te staan binnen m'n tijden op de schijf.

Een goede planner weet wat een goede chauffeur is zijn mars heeft..als je beide
dat ziet van elkaar dan heb je ideaal teamwork en dan pluk je daar de vruchten van.

En als charter heb ik ondertussen al heel wat klusjes opgeknapt, voor heeeeel wat bedrijven ... dus weet heus waar ik't over heb.

Je denkt te weten waarover je het hebt..omdat je denkt dat je die ervaring met de jaren
hebt verkregen..maar een planning die een rit rustig inpland kan later zelfs te maken gaan krijgen met een te laat landend vliegtuig bijv. ....en daar kan hij niets aan doen ;)
Bijv...hij heeft een rit ingepland waarbij de chauffeur tijdens de rit bij wijze van spreken een 3-gangenmaaltijd kan eten en nog kan douchen bijv. (en michien zelfs tukken)
die in tijdsnood komt door het vliegtuig.

Bovendien wordt hier gesproken over dat het er bij de planning om gaat om zoveel mogelijk te verdienen door strak te plannen en ook dat is waar.

Heb je enig idee hoe weinig winst een gemiddeld transportbedrijf maakt
en hoe belangrijk de opdrachtgever voor zo'n bedrijf is :?

Het is géén kwestie van "ik heb zoveel jaar dit of dat gedaan" het is een kwestie van
je hebt het in de vingers of niet.......that's all ;)

Elke chauffeur heeft ook dingen waar hij minder goed in is...ik doe
ook wel eens een supermarktrit..en het wil wel redelijk gaan
maar ik ben er geen uitblinker in (en niet vanwege de moeilijkhied van sturen)
...en daar zijn andere weer keien in.(en die zijn mischien minder goed in veiling rijden)





En bijdeweg....als je jaren ervaring hebt met groente en fruit op het buitenland
dan zegt dat niets....je hebt het een stuk rustiger op het buitenland en vaak overal de tijd voor.....het snelle rijden is makkelijk voor de rust op je schijf en je nachtrust.
 
Laatst bewerkt:
Je denkt te weten waarover je het hebt..omdat je denkt dat je die ervaring met de jaren
hebt verkregen..maar een planning die een rit rustig inpland kan later zelfs te maken gaan krijgen met een te laat landend vliegtuig bijv. ....en daar kan hij niets aan doen ;)
Bijv...hij heeft een rit ingepland waarbij de chauffeur tijdens de rit bij wijze van spreken een 3-gangenmaaltijd kan eten en nog kan douchen bijv. (en michien zelfs tukken)
die in tijdsnood komt door het vliegtuig.
Ik denk dat Ranz precies weet waar hij het over heeft, maar dat bij jouw "iets" onderbreekt (kennis of ervaring of zo). Voor elke regel is wel een uitzondering te bedenken ;).

Bovendien wordt hier gesproken over dat het er bij de planning om gaat om zoveel mogelijk te verdienen door strak te plannen en ook dat is waar.

Heb je enig idee hoe weinig winst een gemiddeld transportbedrijf maakt
en hoe belangrijk de opdrachtgever voor zo'n bedrijf is :?
Enig idee hoeveel geld een aanrijding kost en wat bekeuring doen voor de winst :?
Om nog maar niet te spreken over letselschade of aansprakelijkheid.

Als een transportbedrijf chauffeurs overtredingen moet laten maken om winst te maken, dan heeft het bedrijf geen bestaansrecht. En als jij denkt dat chauffeurs met "verkeerd" rijgedrag bijdragen aan de winst, dan zit er iets goed los.

Het is géén kwestie van "ik heb zoveel jaar dit of dat gedaan" het is een kwestie van
je hebt het in de vingers of niet.......that's all ;)
In dit geval niet ;). Het gaat erom of je een bedrijf c.q. de motieven kunt "lezen". En daarvoor heb je ervaring nodig (dat is geen kwestie van "in de vingers hebben...").
En bijdeweg....als je jaren ervaring hebt met groente en fruit op het buitenland
dan zegt dat niets....je hebt het een stuk rustiger op het buitenland en vaak overal de tijd voor.....het snelle rijden is makkelijk voor de rust op je schijf en je nachtrust.
Oh, dus daar kan het wel :? Dat betekent dat er hier in Nederland iets goed mis is in de transportsector. Maar dat weten we al jaren..... of niet soms.
 
Jep :+

Heb daar meerdere dc-ritten en supermarktritten voor gedaan ;)

Woon je in Middenbeemster?:)

Supermarktritten zijn daar overigens een stuk makkelijker als
bij andere bedrijven.

Neh zie ze alleen vaak langskomen hier in Amsterdam. :+ Waar kan ik je spotten dan of werk je er niet meer? :P

Ik rij overigens ook weleens supermarkt distributie, welk verschil zit er bij hen? :Y
 
Oh, dus daar kan het wel :? Dat betekent dat er hier in Nederland iets goed mis is in de transportsector. Maar dat weten we al jaren..... of niet soms.


Texan, heb jij uberhaupt wel ervaring in de transportsector behalve dan die achterlichten die zo irritant langzaam voor je aan het inhalen zijn? Dat soort grote bedrijven hebben maling aan bepaalde regels (hoeft overigens niet alleen voor transport te gelden) en nemen liever 10 x risico en 1 x een boete dan 10 x netjes rijden en minder winst maken.

Er is ook zoiets als de klant tevreden houden, en als een grote klant de hele distributie (20+ vrachtwagens bijvoorbeeld) door 1 transportbedrijf laat regelen dan wordt er ook vanalles gedaan om die klant tevreden te houden. Ondanks dat die klant veel te strakke tijden planned en veel te veel eist. Zo'n klant zorgt voor een fortuin aan inkomen. :X

Wat betreft buitenlandse ritten die makkelijker zijn. In het buitenland heb je veel meer kans gecontroleerd te worden op je rijtijden. Deze moeten dus 100% correct zijn, wat betekent dat jij netjes aan de pauze moet houden en zeker 9 uur rust krijgt na max. 10 uur rijden. Je enige taak is dus 4,5 uur planken, pauze houden en weer 4,5 uur planken + eventueel een extra uurtje erbij... vervolgens kan je lekker op je reet zitten 9 uur lang.

Word je in het binnenland aan het werk gezet kun je in principe af en toe je tacho verbranden en gerust dagen van 16 uur draaien waarbij continu op je reed gezeten wordt (distributie) Graag even 10 x lossen door het hele land om de volgende ochtend weer om 3.00 beginnen graag. :]

De rijtijden zijn in zo'n geval geen probleem, het laden/lossen kan je rekenen tot pauze dus je mag lekker de hele dag door werken :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Ranz precies weet waar hij het over heeft, maar dat bij jouw "iets" onderbreekt (kennis of ervaring of zo). Voor elke regel is wel een uitzondering te bedenken ;).

Ik denk dat het meer stoere truckerpraat is in de trent van "ik laat me niet gek maken door de planning"
Meeste mensen willen de suggestie wekken dat de planning geen indruk op ze maakt.
Ik wordt er ook niet gestrest van overigens...maar probeer de tijd zo effectief mogelijk
te gebruiken.
Ik rij overigens in Nederland veel net onder de 85km/h.....
Het wekt een beetje de suggestie zoals jij het doet voorkomen dat
ik als een cowboy veel te hard rij.
Best vreemd..als ik bij Hoorn richting A 'dam de A7 pak dan is dat vaak op
een zeer rustig tijdstip..en ja...er wordt zelden geflitst...dus pak die vaak
met 90.

en wat bekeuring doen voor de winst :?

Bij opvracht die wel onder tijdsdruk staat betalen sommige bdrijven gewoon
de bon...dus de bekeuring is soms minder van belang dan de winst.
Nogmaals....weet je hoeveel winst een transportbedrijf maakt per jaar (dat is beslist niet veel)....dus als de bon betaald wordt dan zal dat wel in het belang van de winst zijn
of niet?:)
Kennelijk vergeten de heren "chauffeurs" mischien dat het dan ook meer
over s'nachts rijden gaat met bijna geen kip op de weg.
Als ik als een cowboy zou rijden dan krijg ik waanzinnig op mijn flikker van
de baas...want er zijn namelijk gewoon mensen die naar het bedrijf bellen
over bijv. de aso rijstijl van een chauffeur.
Binnen de bebouwde kom rij ik overigens een stuk rustiger als menig ditributie-chauffeur.
Als het erg druk is staat mijn teller altijd keurig op 80km/h :) (ongeacht tijdsdruk)

Om nog maar niet te spreken over letselschade of aansprakelijkheid.

1. Aansprakelijheid ligt aan de verkeers-situatie. :) (en bij veel te hard rijden kan daar aansprakelijkhied daar liggen...je bent nog niet aansprakelijk als je 85 ipv 80 gaat rijden)

2. 5 bekkenbreuken
gescheurde enkel
bortsbeen gebroken en staat nu nog scheef.
rechter enkelbanden gescheurd
2 dagen coma en aan kunstmatige beademing gelegen.

Ik zal nog wel wat vergeten zijn.

En verzekeringstechnisch:

Wat wil je weten? :) (ik kan je er alles over vertellen)

Als een transportbedrijf chauffeurs overtredingen moet laten maken om winst te maken, dan heeft het bedrijf geen bestaansrecht.

Als ik s'nachts 90km/h aan het rijden ben met praktisch geen kip op de weg
in een land waarin dat gedoogd wordt en jij denkt dat ik een gevaar op de weg ben
dan zit er bij jou een behoorlijk steekje los toch of niet :?
Bovendien zijn het geen ernstige overtredingen.
Er zijn genoeg bedrijven die iets aan de aso-stijl van een chauffeur doen.


En als jij denkt dat chauffeurs met "verkeerd" rijgedrag bijdragen aan de winst, dan zit er iets goed los.


Ik denk dat je niet rekenen kunt....ik weet het eigenlijk wel zeker :z

Verkeerd rijgedrag is niet op sommige momenten als de verkeerssituatie het toelaat
sporadisch te hard te rijden.

Verkeerd rijgedrag is als je niet sociaal met je medeweggebruiker omgaat zoals
de meeste "cowboys" achter het stuur zitten.
Bij drukte rij ik meestal 80 en soms zelf zachter als de situatie dat verlangt..zelfs om
een 80km/h weg.
Daarbij komt kijken dat ik bij het invoegen van een collega altijd de cruise control eraf haal of hem zelf niet gebruik...en dat doe ik om van het gas af te gaan om het
een collega of een medeweg-gebruiker het makkelijk te maken om in te voegen.
Soms trap ik even het gas in om het makkelijker voor hem/haar te maken als hij/ zij geen snelheid genoeg heeft gemaakt.
Ik doe dit overigens ook om voldoende afstand te houden op de voorligger
en als er iemand tussen kruipt dan ga ik gewoon weer even van het gas af :)
Ik weet niet hoe je daar over denkt....maar ik denk dat er weinig chauffeurs zo
over denken...er zijn er genoeg die te weinig afstand houden ;)


In dit geval niet ;). Het gaat erom of je een bedrijf c.q. de motieven kunt "lezen". En daarvoor heb je ervaring nodig (dat is geen kwestie van "in de vingers hebben...").

Zou je het even toe kunnen lichten....want of ik snap er geen reet van
of jullie niet :?

Oh, dus daar kan het wel :? Dat betekent dat er hier in Nederland iets goed mis is in de transportsector. Maar dat weten we al jaren..... of niet soms.


Tja....dat is dus wat ik bedoel met het in de vingers hebben ;)
Kort gezegd heb je op de lange afstanden gewoon meer rust.
Soms ga je weg en dan kan je wel vroeger vertrekken op de schijf
maar weet je al van tevoren dat je toch later weg bent bij het losadres
omdat je daar eerder geweest bent...en dan heb je dus meer rust.

Ik heb nooit echt tijdsdruk op het buitenland...maar toch rij ik daar 90km/h (dus volgas).
Wrom ik dat doe.......?........simpel.....op de autobahn rijdt elke vrachtwagen praktisch 90
en in Duitsland wordt dat gedoogd overigens en in België mag je daar gewoon 90. :)


Dus geef mij een goede reden wrom ik geen 90km/h zou moeten rijden s'nachts
als er geen kip op de weg is :?

En bij wegwerkzaamheden rij ik overigens zachter als staat aangegeven...vindt ik veiliger.
 
Laatst bewerkt:
ach laat ze lekker ze weten het toch beter ze zijn toch heiliger dan de paus en beter dan de rest en hebben dubbel de wijsheid in pacht en ondertussen worden ze door meer mensen uitgekost dan dat ze ooit zullen weten.
wees blij dat het niet je collega's zijn.
 
Een trucker laat zich niet de wetten voorschrijven door de baas of planner.
Een trucker wordt gedreven door het feit dat hij met stevig doorrijden 10 minuten meer tijd heeft voor dat hoertje op de parking :9
 
Laatst bewerkt:
En wat ik rij?
Tegenwoordig brood ... een lekker rustig en geregeld leventje :z .
Ben ooit begonnen met kroegen bevooraden, ging vervolgens voor een ander bedrijf met Crawford deuren Duitsland en de BeNeLux in, kwam op'n end in't staal-wereldje, toen een jaar of 3 groupage (incl.ADR) gedaan op GB., foutje gamaakt en 4 dagen Simon Loos gedaan _O- , 4 jaar groenten/fruit & bloemen + groupage (incl.ADR) over heel Europa (zelfs van NL/SP/Fin/Fr/Sp en weer terug naar Nl), daarna een paar jaren stek wezen rijden in Nl, en nu alweer een poosje brood. Heb nu NOG meer tijd om te :] .

Heel, heel toevallig bij Braas :?

De "brood-Braas" he, niet de "bloemen-Braas" ;)
 
Laatst bewerkt:
Word je in het binnenland aan het werk gezet kun je in principe af en toe je tacho verbranden en gerust dagen van 16 uur draaien waarbij continu op je reed gezeten wordt (distributie) Graag even 10 x lossen door het hele land om de volgende ochtend weer om 3.00 beginnen graag. :]

De rijtijden zijn in zo'n geval geen probleem, het laden/lossen kan je rekenen tot pauze dus je mag lekker de hele dag door werken :+

Waarom komt dit zo verdomd bekend voor? O-)

Oh ja, ik zit ook in de supermarktdistributie!
 
waarom ???? ik word per uur betaald

Ik ook...heb nu een loonschaal waar een ander zo'n 4 tot 5 jaar over doet
om dat bereiken...en dezelfde uren maak je toch wel....denk er maar eens over na.. ;)
En diezelfde loonschaal vang ik ook met appeltje/eitje-ritten met een bakwagentje
die kleiner is als de gemiddelde Ford Transit bestelbus.

Waar kan ik je spotten dan of werk je er niet meer? :P

Ik rij overigens ook weleens supermarkt distributie, welk verschil zit er bij hen? :Y

Hier moet je soms achteruit op adressen die superidioot zijn om er een trailer
heen te sturen en dus wel een tricky achteruit.
Maar je kan er altijd weer vooruit uit.
Bij andere supermarkten denken ze minder goed aan de ligging en denkt
de supermarkt "ze zien maar hoe ze er komen" met als gevolg dat bij het adres komen zeer makkelijk gaat...maar dan sta je bijv. naast het pand te lossen op het weggetje naar de parkeerplaats toe en iedereen wil erop of eraf en ondertussen mag jij achteruit tegen het verkeer in terwijl er dus mensen van&op het parkeerterrein willen...en dan ook nog een drukke weg op achteruit bijv....


Heb wel eens ritten via het uitzendbureau voor ze gedaan :)

Superplanning hebben ze daar... :} ...ik kan het goed met die gasten worden,
maar ik rij het liefste dc's en groente&fruit.

Word je in het binnenland aan het werk gezet kun je in principe af en toe je tacho verbranden


Graag even 10 x lossen door het hele land om de volgende ochtend weer om 3.00 beginnen graag. :]

Schijf verbranden... :? ...in principe moet je 10 adressen binnen je
rijtijd kunnen halen en je mag 15 diensturen maken per dag..is genoeg
lijkt me..
Ziet de planning het te optimistisch...kan je het van tevoren aan ze melden toch.. :?
 
Laatst bewerkt:
Een trucker laat zich niet de wetten voorschrijven door de baas of planner.
Een trucker wordt gedreven door het feit dat hij met stevig doorrijden 10 minuten meer tijd heeft voor dat hoertje op de parking :9

Zelf rij ik alleen maar internationaal, dus dat betekend dat ik soms 2 tot 3 weken achter elkaar onderweg ben. Na even dit topic doorgelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen:
Jij bent zeker de leukste thuis :?

Om even het verhaal om te draaien, en ook even iets positiefs te schrijven over chauffeurs: Mijn collega's hebben allemaal een prullenbak in de vrachtwagen om onze rommel op te ruimen, als ik zo zie wat er hier en daar voor rommel uit het raam geslingerd wordt....
Jullie moeten je schamen koekblikkers, kleine moeite om het even bij een benzinepomp of parkeerplek in de container te gooien.
 
Jullie moeten je schamen koekblikkers, kleine moeite om het even bij een benzinepomp of parkeerplek in de container te gooien.

:^

Beessies hebben ook last van de rotzooi..zie soms glas liggen op plekken
bij tankstations waar Eekhoorntjes en konijntjes en hazen lopen..
 
Hier moet je soms achteruit op adressen die superidioot zijn om er een trailer
heen te sturen en dus wel een tricky achteruit.
Maar je kan er altijd weer vooruit uit.
Bij andere supermarkten denken ze minder goed aan de ligging en denkt
de supermarkt "ze zien maar hoe ze er komen" met als gevolg dat bij het adres komen zeer makkelijk gaat...maar dan sta je bijv. naast het pand te lossen op het weggetje naar de parkeerplaats toe en iedereen wil erop of eraf en ondertussen mag jij achteruit tegen het verkeer in terwijl er dus mensen van&op het parkeerterrein willen...en dan ook nog een drukke weg op achteruit bijv....


Heb wel eens ritten via het uitzendbureau voor ze gedaan :)

Superplanning hebben ze daar... :} ...ik kan het goed met die gasten worden,
maar ik rij het liefste dc's en groente&fruit.Schijf verbranden... :? ...in principe moet je 10 adressen binnen je
rijtijd kunnen halen en je mag 15 diensturen maken per dag..is genoeg
lijkt me..
Ziet de planning het te optimistisch...kan je het van tevoren aan ze melden toch.. :?

Het sturen maakt de supermarktdistributie aan de ene kant wel gaaf en uitdagend, aan de andere kant is het soms echt een complete ramp!

Maar 10 adressen in de supermarktdistributie?? Hangt er wel vanaf wat je rijdt ;)
Ik rijd of droog goed (fastmover), 1 filiaal per rit, 4 ritten per dag (soms 3, soms 5) of koel/vries/slowmover, 1 tot 3 filialen per rit, 3 tot 4 ritten per dag ;)
 
Het sturen maakt de supermarktdistributie aan de ene kant wel gaaf en uitdagend, aan de andere kant is het soms echt een complete ramp!

Maar 10 adressen in de supermarktdistributie?? Hangt er wel vanaf wat je rijdt ;)
Ik rijd of droog goed (fastmover), 1 filiaal per rit, 4 ritten per dag (soms 3, soms 5) of koel/vries/slowmover, 1 tot 3 filialen per rit, 3 tot 4 ritten per dag ;)

10 adressen per dag = meestal stukgoed en moet te redden zijn :Y

Ik heb in de korte tijd dat ik rij nie veel schijven kapot gereden :N (en in de stukgoed helemaal niets)
 
Laatst bewerkt:
Schijf verbranden... :? ...in principe moet je 10 adressen binnen je
rijtijd kunnen halen en je mag 15 diensturen maken per dag..is genoeg
lijkt me..
Ziet de planning het te optimistisch...kan je het van tevoren aan ze melden toch.. :?

Met schijf verbranden bedoel ik niets anders dan dat er toch amper controle is als je binnen de grenzen blijft.... ;)

Enneeuh, wat betreft je targets voor 10 adressen :? Daar valt echt niks zinnigs over te zeggen en is altijd veranderlijk. Heb zelf een keer maar 2 adressen meegekregen en zat toen al aan 12 uur werktijd, Groningen en Ter Apel. (gelukkig was dat 2de kerstdag, dus nog lekker voor betaald ook :+ )

Doe er 2 of 3 adressen bij en je komt echt wel boven de 15 uur gemakkelijk uit. En dan praten we over het laden en lossen van een zooi rolcontainers en het meenemen van fust he. Dan ben je zo wat tijd kwijt voor je weer bij een adres weg kunt. ;)

Niet dat ik er ook maar een enkel probleem van maak, in vakantie's rij ik met alle plezier lekker veel uurtjes rond en voor een student is het dan een lekker relaxed en goedbetaald bijbaantje. :P

Ik vind stukgoed rijden met een bakwagen en een flink aantal adressen in 1 plaats sowieso kut, leveren aan particulieren e.d. Zoeken in gewone woonwijken, je wagen midden op de weg ergens pleuren en dan de juiste persoon vinden na drie keer doorgestuurd te worden. Neh, niks voor mij. Maar wat dat betreft geldt gewoon weer geven en nemen ... af en toe een kutrit erbij moet kunnen. :+

Heb er dan ook weinig ervaring mee, doe liever gewoon standaard routes die je van te voren leert in plaats van dat gegok op de navigatie en zoeken naar het juist nummer in een straat.
 
Laatst bewerkt:
...Ik vind stukgoed rijden met een bakwagen en een flink aantal adressen in 1 plaats sowieso kut, leveren aan particulieren e.d. Zoeken in gewone woonwijken, je wagen midden op de weg ergens pleuren en dan de juiste persoon vinden na drie keer doorgestuurd te worden. ...

HENKHENK!



:Y
 
:^

Beessies hebben ook last van de rotzooi..zie soms glas liggen op plekken
bij tankstations waar Eekhoorntjes en konijntjes en hazen lopen..

Ik zou zeggen, neem een knijper en prikker mee, heb je ook wat te doen in de verplichte rustpauze.

:+ :P ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan