verven voorpoten..

82dt

MF veteraan
26 apr 2004
1.305
2
Adegem, BELGIE
Hallo,

Ik heb deze middag gezien dat er een stukje verf afgebladerd is van m'n linkse voorpoot...
Hoe kan ik dat nu best afschuren en herbehandelen...Zo hamerite een oplossing zijn...dat is roestwerend en goed bestendig tegen steenslag...

Tips zijn zeer welkom!

Thx
 
Maar wel een leuke vraag!
Vroeg mezelf ook al een tijdje af of je het onderste gedeelte van de voorvorkpoten kan poedercoaten of verpest je door de warmte van het afbakken bepaalde maattoleranties?
 
hoe werkt dat dan arnold? evenals maatvoering balhoofd en achterbrug? rubberen stoppen in ofzo :?

Heb de 2 poten tegen elkaar aan gelegd (waar de binnenpoot ingaat zegmaar) daar een draadstang door, 2 moeren, aandraaien en coaten :P

full


Ah nog ff piccie gevonden ;)

Je moet alle gaten afstoppen met moeren etc. de grotere (balhoofd) ff een plaatje voor zagen en ze ook zo verbinden met een draadstang
 
Natuurlijk niet, waarom zou het? Het is gewoon een metalen cilinder met wat olie erin en nog een cilinder eringeschoven (grof gezegd).

Metaal kun je gewoon verven mits goed voorbehandeld.

Eigenlijk nog maar weinig gezien dat ze die dingen verven. Meestal is het gewoon metaalkleur, of met blanke lak, of danwel behandeld zoals hierboven....

Succes ermee.
 
Je gaat me toch niet zeggen dat poedercoaten de enige methode is ofzo???

let's hope NOT!

Nee joh! tuurlijk niet ;) Heb alleen alles laten coaten toen, dus ook de poten. Heb ze bij m'n eigen bike in het verleden wel eens gespoten :Y :Y

Als je niet alles uit elkaar hoeft/wilt/kunt halen, is spuiten de beste optie. Gewoon goed schuren, even in de spuitplamuur/primer en dan spuiten en lakken
 
Ik heb zelf mijn voorpoten gespoten met, zwarte spuitlak, wel mat gedaan anders zie je alles erdoorheen.

Eerst alles goed geschuurd met korrel 400 en daarna stof en vetvrijgemaakt met een "Biggetje" en thinner.

Daarna even in de grondverf gespoten en een dag gewacht voor de uitharding.

De volgende dag weer geschuurd met korrel 600 en afgestoft met het biggetje.

Daarna in drie of vier dunne lagen weer zwart gespoten.

Kranten weg en afplaktape weghalen van alles wat niet wit en zwart mocht worden en zie resultaat :Y

full


Ik ben zeer tevreden en al met al niet langer als 3 uur mee bezig geweest.

En het regende toch, en gepoetst was hij al...
 
Ik had af fabriek zwarte onder poten en daar had ik hammerite overheen geklodderd. Dat was geen succes; het zag er niet uit. Toen heb ik de hele boel met afbijt van de meeste lak ontdaan, nog even nabehandelen in een simpel straalkastje, goed ontvet en met 2 lagen motip mat zwart uit een spuitbus zwart gespoten. Toen nog twee lagen merkloze transparante zijdeglans lak erover heen en ze zagen er weer uit als nieuw. En ik heb de poten niet eens uit elkaar hoeven halen.

succes!
 
leuk idee, jammer dat japans aluminium bijna sneller corrodeerd dan je kan polijsten.
deze glimmende dingen lijken mij trouwens erg italiaans van design, brembo?

cbr1000 dacht ik ;)

jep, is cbr1000 ('92?, onderste bevestigingspunten spatbord verwijderd)

dat het corrodeert is waar maar bij deze fiets vanwege het minimale aantal mooi weer kilometers op jaarbasis geen probleem. afgezien daarvan met bijhouden best haalbaar. velgen van de soes ook gedaan zomer en winter door pekel en regen en met bijhouden valt de schade enorm mee ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan