Verversen motorolie

M-tec

MF'er
7 mei 2004
71
44
Nijmegen
eerste verversing is bij 1.000Km inc. oliefilter daarna 10.000km alleen olie verversen en bij 20.000km olie plus oliefilter volgens het boekje.
als je niet zoveel kilometers rijd in het jaar.
vervangen jullie dan elk jaar de olie of om de 2 jaar met of zonder oliefilter te vervangen?
 
Elk jaar incl. oliefilter

Minder kilometers betekent vaak ook kortere stukjes waar olie niet beter van wordt. Oliefilter hoort gewoon samen met de olie vervangen te worden vind ik.
 
Elk jaar olie en filter. Goedkoper dan een tankbeurtje momenteel en als je het aan het eind vd zomer doet is het lekker relaxed prutsen in de zon. Na een oliewissel rijdt & schakelt de motor naar mijn gevoel altijd beter.

Gisteren toevallig een voorraadje ingeslagen voor mezelf en een collega, voor het geval het spul de prijsstijging van brandstoffen gaat volgen. Of schaars wordt.

2B30F8F5-AE91-444D-9A32-1A11346CD551.jpg
 
Laatst bewerkt:
Doe gewoon wat de fabrikant aangeeft met de eisen omtrend de olie klaar . dat zijn de kosten niet en je zit goed .
Wat kost een olie filter afgezien of het nodig is of niet.

Vanwaar je vraag , die zo vaak gesteld word
 
Elk jaar olie en filter. Goedkoper dan een tankbeurtje momenteel en als je het aan het eind vd zomer doet is het lekker relaxed prutsen in de zon. Na een oliewissel rijdt & schakelt de motor naar mijn gevoel altijd beter.

Gisteren toevallig een voorraadje ingeslagen voor mezelf en een collega, voor het geval het spul de prijsstijging van brandstoffen gaat volgen. Of schaars wordt.

Bekijk bijlage 1740240
Ik heb minstens 50 keer olie ververst maar nooit wat gemerkt???
 
Doe ik al vaak, om de 10k. Vroger was het volgens mij om de 6k verversen en toen reed ik nog veel meer kms. Een tijdje geleden had ik onderhoud uit handen gegeven, maar dan blijf je naar die dealers gaan.
Vroeger gebruikte men nog dinosaurusolie en maakte men motoren van peperkoek,alleen de mannen waren van staal💪;)
 
Laatst bewerkt:
om zeker te zijn dat de olie vers blijft, laat ik hier voor elke rit de olie af en verwijder het filter, because Honda :]
bij terugkomst schud ik de olie na plaatsen van het oliefilter weer in het blok, brandschoon is de olie, die lijd er niks van :+
 
Doe ik al vaak, om de 10k. Vroger was het volgens mij om de 6k verversen en toen reed ik nog veel meer kms. Een tijdje geleden had ik onderhoud uit handen gegeven, maar dan blijf je naar die dealers gaan.
Ik ververs (ook) veel te vaak. Gezien de kosten en het plezier tijdens het rijden (ook al zit dat misschien wel tussen de oortjes) denk ik er niet teveel bij na.

Op het werk zie ik nog wel eens een blok (1000+ pk stationaire diesels) die langere tijd mishandeld zijn door alleen bij te vullen. Niet te vergelijken met een keertje te laat olie wisselen, maar het is gewoon klote om te zien en het is zo simpel te voorkomen.
 
Gewoon de richtlijnen van de fabrikant volgen,extra vaak oliefilter vervangen heeft geen nut,belast je
alleen het milieu maar extra mee.
Als dat ene oliefilter dé milieubelasting is waar je je druk om maakt, dan zou ik persoonlijk lekker stoppen met motorrijden en gaan fietsen, das nog veel beter voor het milieu.

Ik ververs gewoon elk jaar de olie, inclusief het filter, daar blijft tenslotte ook een deel van de (oude) olie in zitten, en verversen zonder vervanging is dus geen gehele verversing.
 
Als dat ene oliefilter dé milieubelasting is waar je je druk om maakt, dan zou ik persoonlijk lekker stoppen met motorrijden en gaan fietsen, das nog veel beter voor het milieu.

Ik ververs gewoon elk jaar de olie, inclusief het filter, daar blijft tenslotte ook een deel van de (oude) olie in zitten, en verversen zonder vervanging is dus geen gehele verversing.
Tja dat ene filter van jou in combinatie met de miljoenen van anderen🤢,lopen of fietsen is inderdaad beter🥴
Verder blijft er altijd een deel oude olie in het blok achter.
 
Tja dat ene filter van jou in combinatie met de miljoenen van anderen🤢,lopen of fietsen is inderdaad beter🥴
Verder blijft er altijd een deel oude olie in het blok achter.
En hoe minder oude olie er in het blok achter blijft, hoe beter de verversing werkt, dus lekker het filter mee pakken. Je trekt toch ook niet maar 1 schone sok aan omdat je andere voet niet gezweet heeft?
 
En hoe minder oude olie er in het blok achter blijft, hoe beter de verversing werkt, dus lekker het filter mee pakken. Je trekt toch ook niet maar 1 schone sok aan omdat je andere voet niet gezweet heeft?
Tja er zijn altijd mensen die denken het beter te weten dan de fabrikant,mijn voertuigen worden volgens de
fabrikant opgegeven km standen onderhouden,beide verbruiken 0,0 olie tussen de beurten en hebben beide meer dan 130000km
gelopen.Nu kan ik wel extra keren de filters gaan vervangen maar minder dan 0,0 is niet mogelijk,deze ouwe sok houd het dus bij
die ene schone sok.
:P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan