Vervolg op afdingen bij een Dealer..

Wat een zeikers hier zeg.....

Het is een heel simpel spelletje.

De verkoper heeft wat en jij wil wat.
De verkoper heeft een minimale prijs (inkoop + kosten + winst)
Jij hebt een maximale prijs.

Kom je er niet helemaal uit met de prijs, dan kan je nog wat doen met extra's.
Dus ook als de dealer een laatste prijs bod heeft gedaan. Je bent nog niet helemaal tevrede en vraagt dus om wat meer. Get over it.....

De keus is er altijd, aan beide kanten. Je kan ja of nee zeggen.

Kan je niet tegen die stress, dan moet je het spelletje niet spelen.
De verkoper moet dus ander werk zoeken en de koper weet dat hij waarschijnlijk (zeker weten) te veel betaald.

En even voor alle handelaren/verkopers/dealers/whatever. Bovenstaande heeft niets en dan ook helemaal niets met garantie te maken. Als je dit wel laat meewegen bij eventuele garantie claims ben je gewoon een ordinaire oplichter.
 
Volgens mij hoef je helemaal niet trots te zijn op een koop waar je echt het onderste uit de kan hebt gehaald, tenzij je nooit meer bij de betreffende dealer terug wilt komen.

Ik heb namelijk het idee dat wanneer je een deal hebt gesloten waar de dealer eigenlijk een beetje buikpijn van heeft, de dealer je echt wel op een of andere manier "terugpakt". Even los van het feit of ik het hier mee eens ben of niet, vind ik dat je daar niet vreemd van op moet kijken. Het zal niet zo zijn dat de dealer je 's avonds in een donker straatje op staat te wachten om je eens flink in elkaar te slaan :+ Nee, ik denk eerder dat indien je voor een beurtje komt, je evengoed netjes wordt geholpen, maar dat er wat "probleempjes" zijn geweest tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden met als gevolg dat het uitvoeren van de beurt zomaar een uurtje of twee meer heeft gekost dan voorzien. Garantie is ook zo'n geval; reken niet op een meevaller wanneer de dealer nog buikpijn heeft van zijn laatste deal met jou.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon redelijk moet blijven. De beste deal is er een waar zowel de koper als verkoper met een goed gevoel naar huis toe gaan.
 
Wat een hoop onzin in dit topic (op een paar reacties na).

Zorg er gewoon altijd voor dat je gaat betalen wat je uit wilt geven, maak het niet persoonlijk, blijf zakelijk en verschiet niet gelijk al je kruit. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

De beste deals maakte ik in één keer en niet met terug-bellen / -komen en slap ouwehoeren.

Tip : Praat ook over prijzen bij andere spullen dan motoren en auto´s. Moet natuurlik wel ergens over gaan. Bij de Mac babbel je er geen euro vanaf op een Quarterpounder ;)
 
Wat een hoop onzin in dit topic (op een paar reacties na).

Zorg er gewoon altijd voor dat je gaat betalen wat je uit wilt geven, maak het niet persoonlijk, blijf zakelijk en verschiet niet gelijk al je kruit. Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.

De beste deals maakte ik in één keer en niet met terug-bellen / -komen en slap ouwehoeren.

Tip : Praat ook over prijzen bij andere spullen dan motoren en auto´s. Moet natuurlik wel ergens over gaan. Bij de Mac babbel je er geen euro vanaf op een Quarterpounder ;)


Echt wel, daar heb ik laats zo'n mooi bonnen boekje voor in de bus gekregen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan