Vervolg op afdingen bij een Dealer..

2FastForYou

MF'er
11 aug 2004
138
0
Ter Idzard
Ik vroeg aan jullie hoever ik kon gaan bij het afdingen bij een dealer. Bedantk in ieder geval voor de vele reachtie's: Hier nog even een link naar het topic:

Afdingen bij een dealer!

Na een kwartiertje lullen heb ik van 4790,= naar 4150,= kunnen krijgen en dat is inclusief alle kosten. Motor heeft een nieuwe achter/voorband, nieuwe ketting, net een grote beurt en ziet er nog fantastie's uit.

Ook heb ik er in plaats van 6 maanden garantie 12 maanden bij kunnen krijgen, omdat ik nu in de wintermaanden een motor aanschaf. Hier heb ik trouwens wel goed voor moeten lullen, anders was het nooit gelukt.

In ieder geval dus 640 eruo er af kunnen lullen en 12 maanden garantie in plaats van de 6.

Ik ben overigens nog niet tot koop over gegaan, want ik wou er eerst even over "nadenken". Bel ze van de week op en zeg dat ik de motor kom halen als ik er nog een zwart kuip ruitje bij krijg en een goed hangslot. Dan is de deal rond.

Ik laat het weten als de deal rond is en zal dan zeker een paar foto's posten!
 
Wie het onderste uit de kan wil hebben die........

De verkoper moet er wel geld aan kunnen verdienen toch......anders lijkt het mij geen goede overeenkomst. Blijkbaar zijn zijn vraagprijzen erg hoog als hij het slot en het ruitje er ook nog bij kado doet?
Ik zou je een zuigert vinden........maar als je wat kan verdienen zou ik het zelf ook niet nalaten.

Veel succes en ik ben benieuwd.......

Groet, V4-roffel


Oja, krijgt de deksel op z'n neus.
 
Wil je de motor of wil je hem niet?
Ja -> gewoon gaan halen aan de voorwaarden
Nee -> bellen dat je ook nog eens een zwart scherm wil en een hangslot

Moest het je toch lukken dan is het mooi meegenomen natuurlijk ;)
 
Wil je de motor of wil je hem niet?
Ja -> gewoon gaan halen aan de voorwaarden
Nee -> bellen dat je ook nog eens een zwart scherm wil en een hangslot

Moest het je toch lukken dan is het mooi meegenomen natuurlijk ;)

Uiteraard wil ik de motor graag hebben en koop deze waarschijnlijk hoe dan ook wel. Maar iedereen wil toch wel het uiterste er uit halen???
Nu weet ik van verschijnende verkopers dat bijna niemand durft af te dingen, dus ik vind het al hartstikke mooi dat ik het zo heb kunnen regelen.

En dat de dealer de motor graag weg wil hebben zal wel meevallen, want lager als 4150 wou hij beslist niet. Ik had dus 4000 geboden en zou al bijna weggaan, maar voor 4000 wou hij de motor liever nog laten staan. En de 4150 heb ik al met pijn en moeite moeten doen!

Maar ik ga vandaag even bellen!!!
 
Lekkere klant ben jij.......
Ik ben zelf handelaar (al is het niet in motoren), en als er een soort klant is waar ik een hekel aan heb, zijn het die ettertjes die steeds meer korting willen, en als je dan uiteindelijk accoord gaat, er nog meer uit willen slepen.
Dat soort gassies mogen dus ergens anders gaan kopen, omdat dat ook nog meestal de klieren zijn die maandenlang over de meest onbenullige dingen lopen te zeuren. En dan liefst ook nog tegen vrienden/bekenden en mijn concullega's......
Het is prima om een goede prijs te vragen en af te dingen, maar je moet niet nog eens daarna verder zeuren. De meeste handelaren werken niet voor hun lol, maar moeten er ook hun brood mee verdienen. Als je op deze manier uitgekleed wordt, zal je dat toch aan een ander moeten terugverdienen, anders ga je uiteindelijk failliet. Mensen die dit gedrag dus goedkeuren (en handelaren die hierin meegaan) zorgen er dus voor dat anderen meer moeten betalen....
Ik zorg er trouwens wel voor dat ik dit soort jochies (ze zijn meestal twintigers) op een andere manier terugpak. Als ik uitgekleed wordt, weet ik ook wel wat manieren om (een deel van) mijn geld terug te krijgen....
Bij twijfelgevallen over garantieclaims beslis ik (behalve dus voor deze figuren) altijd in het voordeel van de klant. Deze is onschuldig totdat anders wordt aangetoond, maar bij deze centenpikkers is het andersom (goedkoop kan dan duurkoop worden....).
Vell plezier met je aankoop, maar ik hoop dat de dealer er niet op in gaat....
 
Lekkere klant ben jij.......
Ik ben zelf handelaar (al is het niet in motoren), en als er een soort klant is waar ik een hekel aan heb, zijn het die ettertjes die steeds meer korting willen, en als je dan uiteindelijk accoord gaat, er nog meer uit willen slepen.
Dat soort gassies mogen dus ergens anders gaan kopen, omdat dat ook nog meestal de klieren zijn die maandenlang over de meest onbenullige dingen lopen te zeuren. En dan liefst ook nog tegen vrienden/bekenden en mijn concullega's......
Het is prima om een goede prijs te vragen en af te dingen, maar je moet niet nog eens daarna verder zeuren. De meeste handelaren werken niet voor hun lol, maar moeten er ook hun brood mee verdienen. Als je op deze manier uitgekleed wordt, zal je dat toch aan een ander moeten terugverdienen, anders ga je uiteindelijk failliet. Mensen die dit gedrag dus goedkeuren (en handelaren die hierin meegaan) zorgen er dus voor dat anderen meer moeten betalen....
Ik zorg er trouwens wel voor dat ik dit soort jochies (ze zijn meestal twintigers) op een andere manier terugpak. Als ik uitgekleed wordt, weet ik ook wel wat manieren om (een deel van) mijn geld terug te krijgen....
Bij twijfelgevallen over garantieclaims beslis ik (behalve dus voor deze figuren) altijd in het voordeel van de klant. Deze is onschuldig totdat anders wordt aangetoond, maar bij deze centenpikkers is het andersom (goedkoop kan dan duurkoop worden....).
Vell plezier met je aankoop, maar ik hoop dat de dealer er niet op in gaat....

:^ O-) :X
 
Lekkere klant ben jij.......
Ik ben zelf handelaar (al is het niet in motoren), en als er een soort klant is waar ik een hekel aan heb, zijn het die ettertjes die steeds meer korting willen, en als je dan uiteindelijk accoord gaat, er nog meer uit willen slepen.
Dat soort gassies mogen dus ergens anders gaan kopen, omdat dat ook nog meestal de klieren zijn die maandenlang over de meest onbenullige dingen lopen te zeuren. En dan liefst ook nog tegen vrienden/bekenden en mijn concullega's......
Het is prima om een goede prijs te vragen en af te dingen, maar je moet niet nog eens daarna verder zeuren. De meeste handelaren werken niet voor hun lol, maar moeten er ook hun brood mee verdienen. Als je op deze manier uitgekleed wordt, zal je dat toch aan een ander moeten terugverdienen, anders ga je uiteindelijk failliet. Mensen die dit gedrag dus goedkeuren (en handelaren die hierin meegaan) zorgen er dus voor dat anderen meer moeten betalen....
Ik zorg er trouwens wel voor dat ik dit soort jochies (ze zijn meestal twintigers) op een andere manier terugpak. Als ik uitgekleed wordt, weet ik ook wel wat manieren om (een deel van) mijn geld terug te krijgen....
Bij twijfelgevallen over garantieclaims beslis ik (behalve dus voor deze figuren) altijd in het voordeel van de klant. Deze is onschuldig totdat anders wordt aangetoond, maar bij deze centenpikkers is het andersom (goedkoop kan dan duurkoop worden....).
Vell plezier met je aankoop, maar ik hoop dat de dealer er niet op in gaat....

:^
 
Oh ja, ik denk er sterk over om een link te sturen naar alle Motoport dealers.
Als ik jouw topic lees, zal de desbetreffende dealer in een uithoek van het land zitten, dus hij zal niet moeilijk te vinden zijn.....

Ik heb me bedacht.... Dit doe ik dus maar niet, dat is (zelfs voor mij) iets te lullig...
 
Lekkere klant ben jij.......
Ik ben zelf handelaar (al is het niet in motoren), en als er een soort klant is waar ik een hekel aan heb, zijn het die ettertjes die steeds meer korting willen, en als je dan uiteindelijk accoord gaat, er nog meer uit willen slepen.
Dat soort gassies mogen dus ergens anders gaan kopen, omdat dat ook nog meestal de klieren zijn die maandenlang over de meest onbenullige dingen lopen te zeuren. En dan liefst ook nog tegen vrienden/bekenden en mijn concullega's......
Het is prima om een goede prijs te vragen en af te dingen, maar je moet niet nog eens daarna verder zeuren. De meeste handelaren werken niet voor hun lol, maar moeten er ook hun brood mee verdienen. Als je op deze manier uitgekleed wordt, zal je dat toch aan een ander moeten terugverdienen, anders ga je uiteindelijk failliet. Mensen die dit gedrag dus goedkeuren (en handelaren die hierin meegaan) zorgen er dus voor dat anderen meer moeten betalen....
Ik zorg er trouwens wel voor dat ik dit soort jochies (ze zijn meestal twintigers) op een andere manier terugpak. Als ik uitgekleed wordt, weet ik ook wel wat manieren om (een deel van) mijn geld terug te krijgen....
Bij twijfelgevallen over garantieclaims beslis ik (behalve dus voor deze figuren) altijd in het voordeel van de klant. Deze is onschuldig totdat anders wordt aangetoond, maar bij deze centenpikkers is het andersom (goedkoop kan dan duurkoop worden....).
Vell plezier met je aankoop, maar ik hoop dat de dealer er niet op in gaat....


Wat ik er nog even bij wil vertellen. De motor heeft een lichte schuifschade en dit is wel op een sneaky manier weggewerkt. Zo zijn er nog een aantal dingen waar ik mijn bod op had gebaseerd, dus ik vind het een redelijke prijs.
En een kuipruitje en hangslot kost voor de dealer niet meer als een eurotje of 60.

En overigens, een handelaar is heel wat anders als een dealer. Bij een handelaar zijn de prijzen in het algemeen al wat lager als bij een dealer.

Maar ik wil in ieder geval even laten weten dat ik de dealer beslist niet de gek aan wil steken ofzo! Ik wil gewoon voor beide partijen een rendabele prijs en daar zitten we nu geloof ik wel op...
 
tis ook niet alsof prijzen in de winkel niet ietsie pietsie ENORM BELACHELIJK SUPERGEWELDIG GIGANTISCH te hoog zijn ?
de afschrijving op Nederlandse motoren is de LAAGSTE van de hele wereld.
dat KAN 2 dingen betekenen.
#1 Nederlanders zijn heel zuinig op hun motoren (whoehahahahaha)
#2 Motorzaken kopen heel goedkoop in, en verkopen belachelijk duur.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik geloof optie #2. :X
 
Ik vroeg aan jullie hoever ik kon gaan bij het afdingen bij een dealer. Bedantk in ieder geval voor de vele reachtie's: Hier nog even een link naar het topic:

Afdingen bij een dealer!

Na een kwartiertje lullen heb ik van 4790,= naar 4150,= kunnen krijgen en dat is inclusief alle kosten. Motor heeft een nieuwe achter/voorband, nieuwe ketting, net een grote beurt en ziet er nog fantastie's uit.

Ook heb ik er in plaats van 6 maanden garantie 12 maanden bij kunnen krijgen, omdat ik nu in de wintermaanden een motor aanschaf. Hier heb ik trouwens wel goed voor moeten lullen, anders was het nooit gelukt.

In ieder geval dus 640 eruo er af kunnen lullen en 12 maanden garantie in plaats van de 6.
Tot hier ben ik het met je eens.
Ik ben overigens nog niet tot koop over gegaan, want ik wou er eerst even over "nadenken". Bel ze van de week op en zeg dat ik de motor kom halen als ik er nog een zwart kuip ruitje bij krijg en een goed hangslot. Dan is de deal rond.
Als ik dealer was had ik je hierna de deur laten zien.
 
tis ook niet alsof prijzen in de winkel niet ietsie pietsie ENORM BELACHELIJK SUPERGEWELDIG GIGANTISCH te hoog zijn ?
de afschrijving op Nederlandse motoren is de LAAGSTE van de hele wereld.
dat KAN 2 dingen betekenen.
#1 Nederlanders zijn heel zuinig op hun motoren (whoehahahahaha)
#2 Motorzaken kopen heel goedkoop in, en verkopen belachelijk duur.

Begrijp me niet verkeerd, maar ik geloof optie #2. :X

Toch zou ik hier wel eens cijfers van willen zien. Uiteraard zul je die niet snel krijgen, maar zijn hier geen handelaren die meer over de marges op (gebruikte/nieuwe) motoren kunnen vertellen :? Natuurlijk moet een dealer winst maken (hij staat niet voor de fun al die motoren te verkopen) en al het spul moet ergens van betaald worden. En natuurlijk is het niet fout om af te dingen, als het binnen het redelijke blijft. Van sommige mensen heb ik echt het idee dat ze tot het UITERSTE gaan om maar zo min mogelijk te hoeven betalen en zo veel mogelijk eruit te slepen.

Voordat iedereen zo loopt te blaten over te hoge marges op motoren zou ik eerst wel eens bewijzen willen zien in de vorm van harde cijfers (inkoop, verkoop, eventuele bijzonderheden bij inkoop/verkoop). Het is niet zo dat ik niet geloof dat motordealers zware afzetters (kunnen) zijn, maar ik heb nog nooit iemand gehoord over het werkelijke verschil tussen verkoop en inkoop (kom je natuurlijk ook niet snel achter).

Ik bedenk me net wel dat je er misschien toch prima achter kunt komen door te kijken naar de prijs waarvoor jouw (ingeruilde) motor later weer te koop staat, en wat er eventueel tussentijds nog mee gebeurd is kun je ook wel achterhalen lijkt me!
 
Oh ja, ik denk er sterk over om een link te sturen naar alle Motoport dealers.
Als ik jouw topic lees, zal de desbetreffende dealer in een uithoek van het land zitten, dus hij zal niet moeilijk te vinden zijn.....

Ik heb me bedacht.... Dit doe ik dus maar niet, dat is (zelfs voor mij) iets te lullig...
Sjees fijne verkoper ben jij B|

Ik geef toe, topicstarter is een goede onderhandelaar, en wil hij echt het onderste uit de kan halen, imho gaat hij met zijn laatste actie daar iets te ver mee, maar vragen kan altijd toch?. Maar om hem er dan bij te gaan lappen |( Gelukkig vind je dat zelf ook te ver gaan.
 
Tot hier ben ik het met je eens.Als ik dealer was had ik je hierna de deur laten zien.
100% :^

Afdingen hoort erbij, maar dit is flauw, niet eerst iets afspreken en dan nog eens als een klein kind komen om nog een schepje erbovenop. Ook bij mij was onmiddelijk je bod vergeten en zou de motor dus lekker blijven staan!!


Bovendien....zoals al eens eerder gezegd, denk ik dat tot het uiterste zuigen om de meest minimale prijs te betalen uiteindelijk wel eens niet rendabel zou kunnen zijn, als je nog weer eens wat gedaan moet hebben van dezelfde motorzaak.

En ja, ik denk dat er onder de handelaars echte afzetters zitten, maar gelukkig weet ik oo dat er enkelen zijn die gewoon hard werken voor hun centen, en er plezier in hebben als ze iemand blij en tevreden kunnen maken met z'n aankoop ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg aan jullie hoever ik kon gaan bij het afdingen bij een dealer. Bedantk in ieder geval voor de vele reachtie's: Hier nog even een link naar het topic:

Afdingen bij een dealer!

Na een kwartiertje lullen heb ik van 4790,= naar 4150,= kunnen krijgen en dat is inclusief alle kosten. Motor heeft een nieuwe achter/voorband, nieuwe ketting, net een grote beurt en ziet er nog fantastie's uit.

Ook heb ik er in plaats van 6 maanden garantie 12 maanden bij kunnen krijgen, omdat ik nu in de wintermaanden een motor aanschaf. Hier heb ik trouwens wel goed voor moeten lullen, anders was het nooit gelukt.

In ieder geval dus 640 eruo er af kunnen lullen en 12 maanden garantie in plaats van de 6.

Ik ben overigens nog niet tot koop over gegaan, want ik wou er eerst even over "nadenken". Bel ze van de week op en zeg dat ik de motor kom halen als ik er nog een zwart kuip ruitje bij krijg en een goed hangslot. Dan is de deal rond.

Ik laat het weten als de deal rond is en zal dan zeker een paar foto's posten!

Ik ben wel van mening dat je nooit de vraagprijs moet betalen. Maar in jouw geval mag je dan wel het onderste uit de kan hebben gehaald (knap hoor), echter ik denk wel dat een goede relatie met de dealer ook belangrijk is. Als er stront aan de knikker is of er moet iets geritseld worden dan kan dat op dat moment heel wat voordelen opleveren. In jouw geval denk ik dat de dealer er anders over zal denken.
 
nieuwe thundercat zonder kilometers.
Dealer wil er € 6500 voor geven
Nieuw waarde € 8999 zonder kosten rijklaar.
Wie is hier de AFZETTER |( :(
 
Wat is op dit moment je resultaat?

Heeft hij je de motor (na veel zeuren) uiteindelijk aangeboden voor EUR 4150 of heb jij dat geboden en heeft hij daarin toegestemd?

In het laatste geval heb je wat mij betreft een deal en daar moet je niet meer op terugkomen. In landen waar afdingen heel normaal is lynchen ze je ongeveer als je een deal hebt en dan toch nog nee zegt.

In het eerst geval (dat jij nog niet akkoord bent gegaan met zijn bod), kun je verder onderhandelen, maar het blijft oppassen.
 
nieuwe thundercat zonder kilometers.
Dealer wil er € 6500 voor geven
Nieuw waarde € 8999 zonder kosten rijklaar.
Wie is hier de AFZETTER |( :(

Niemand! :P

Maar hij moet er straks vast weer wat aan doen, schoonmaken/poetsen/nakijken en wil er ook weer wat op verdienen. Dus komt ie straks voor 7500 pleuro in de showroom te staan... :P

Ps, je bent niet verplicht om in te ruilen hoor... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan