Oude Brikker
MF veteraan
Ik dacht van de vreselijke geluiden af te zijn..
Zie topic Hellup voorrem CB400F piept afgrijselijk.
Ben gisteren gaan rijden, met mijn nieuwe bandjes erom begint het gekrijs van voren af aan!
Om gek van te worden!
Gauw naar huis en gecontroleerd of de rem weer vastzat.
En jawel, er was zowat geen beweging in het voorwiel te krijgen.
De zuiger in de remklauw bleef dus weer hangen.
Ik heb toen maar de oude geroeste zuiger opgeduikeld en dat ding met polijst ppapier 500 enigszins gefatsoeneerd. Met een loupe gekeken of allen scherpe randjes weg waren.
Toen het acceptabel was heb ik dat ding, achterstevoren om de roestpitjes niet op de plaats van het afdichtrubber te krijgen, in de remklauw gestopt.
Ook eerst even een schuin kantje eraan gedraaid, zoals dat bij de kant die normaal in de cilinder zit ook het geval is.
Het hele zooitje weer gemonteerd, rem ontlucht en voorzichtigjes wat geremd.
Dat ging goed, dus rijden met die handel.
Onderweg nog een paar keer stevig geremd, verder zoals in het verkeer normaal is.
En, o wonder, geen gepiep, de zaak werd ook niet warm.
Het verschil zit hem vlgs mij in de zuigers.
De originele is massief, verchroomd/vernikkeld en de nieuwe vervanger is hol en niet voorzien van croom/nikkellaag. De nieuwe heeft de vorm van een bekertje.
Ik denk nu dat de originele, door zijn grotere warmetcapaciteit beter de warmte afvoert, of dat de nieuwe net een fractie te groot is.
Wie heeft een dergelijke ervaring ook gehad?
Ik wil nu de nieuw gekochte zuiger terugbrengen naar de mororzaak (60 pleuro's!) maar moet wel steekhoudende argumenten kunnen aandragen waarom dat ding niet OK is.
Zie topic Hellup voorrem CB400F piept afgrijselijk.
Ben gisteren gaan rijden, met mijn nieuwe bandjes erom begint het gekrijs van voren af aan!
Om gek van te worden!
Gauw naar huis en gecontroleerd of de rem weer vastzat.
En jawel, er was zowat geen beweging in het voorwiel te krijgen.
De zuiger in de remklauw bleef dus weer hangen.
Ik heb toen maar de oude geroeste zuiger opgeduikeld en dat ding met polijst ppapier 500 enigszins gefatsoeneerd. Met een loupe gekeken of allen scherpe randjes weg waren.
Toen het acceptabel was heb ik dat ding, achterstevoren om de roestpitjes niet op de plaats van het afdichtrubber te krijgen, in de remklauw gestopt.
Ook eerst even een schuin kantje eraan gedraaid, zoals dat bij de kant die normaal in de cilinder zit ook het geval is.
Het hele zooitje weer gemonteerd, rem ontlucht en voorzichtigjes wat geremd.
Dat ging goed, dus rijden met die handel.
Onderweg nog een paar keer stevig geremd, verder zoals in het verkeer normaal is.
En, o wonder, geen gepiep, de zaak werd ook niet warm.
Het verschil zit hem vlgs mij in de zuigers.
De originele is massief, verchroomd/vernikkeld en de nieuwe vervanger is hol en niet voorzien van croom/nikkellaag. De nieuwe heeft de vorm van een bekertje.
Ik denk nu dat de originele, door zijn grotere warmetcapaciteit beter de warmte afvoert, of dat de nieuwe net een fractie te groot is.
Wie heeft een dergelijke ervaring ook gehad?
Ik wil nu de nieuw gekochte zuiger terugbrengen naar de mororzaak (60 pleuro's!) maar moet wel steekhoudende argumenten kunnen aandragen waarom dat ding niet OK is.