Vervolg van mijn ongeval :-(

Philmille

MF'er
12 nov 2004
82
0
Hej,

Begin december had ik een motorongeval waarbij ik dacht duidelijk niet in fout te zijn.
Kort: Een auto verlaat achter een bochtje met bevroren ruiten een parkeerplaats en wil zich in 1 keer ronddraaien. Hij stond dus dwars over de baan op het moment dat ik eraan kom. Hij had me niet gezien zei hij tegen mij toen ik daar op de grond lag (ik ben nog steeds niet volledig hersteld) tuurlijk kon hij me niet zien vanuit zijn iglo !!!

Uitgebreid verhaal lees: Ongeval gehad

Nu blijkt er dus betwisting te zijn...nl dat ik te hard reed.

Hoe kan hij dat nu verklaren....hij had me niet gezien zei hij???
Achteraf heeft hij nog eens bevestigd ,tegen mijn vriendin en schoonouders die op de plaats van het accident aankwammen toen ik al nr het hospitaal was gevoerd, dat hij de verantwoordelijkheid volledig op zich nam.

Nu blijken plots ook zijn buren te bevestigen dat ik te snel reed!!!! Ik reed zeker niet harder dan 60 omdat ik net voorbij een "u rijdt te snel" bord kwam dat niet oplichte (deze slaan aan vanaf 61km/h bij ons).
Hoe kan een zogezegde getuige nu weten of ik te snel reed, en in hoeverre is zo'n getuigenis objectief? Wie kleeft daar een getal op?
Gelukkig wil de man die mijn fiets heeft opgehaald bevestigen dat die auto volledig aangevroren was, dat kan wel helpen denk ik...

Diene gast beweerd dat hij dit niet in gang heeft gezet dat zijn verzekering het wel moet geweest zijn.
Ik heb een advokaat laten aanstellen die alleen maar motoraccidenten behandeld.

Ik heb al 1x maal aan diene gast zijn deur geweest en heb al 2x gebeld (om eens te gaan vragen of het zijn bedoeling is om mijn voorjaar en zomer te verneuken want geen geld=geen andere fiets) maar zal hiermee moeten stoppen want da zou wel eens tegen mij gebruikt kunnen worden. Haalt toch niets uit...maar ik voel mij aangevallen...

Ik kan niets doen als afwachten zeker????

Zal nog wel wa maanden (of jaren) duren vrees ik...
Grtz
 
ik zou toch de advocaat voor jou laten werken! zo kan hij het idd jaren rekken
 
:?

Een advokaat die enkel motoraccidenten behandeld?
En houdt de beste man daar een goed belegde boterham aan over?

Dat zegt dan toch wel iets over de rijkwaliteiten van jullie Belgen, niet?

Succes !
 
zorg dat je de verklaring op papier krijgt van de man die je motor heeft opgehaald...scheelt enorm en kan bij de verzekering de doorslag geven.

Zelf ooit ook eens gehad: auto haalt me van rechts in, schampt m'n uitlaat waardoor ik onderuit ga, verzekeringspapieren ingevuld. Zegt die trekpop later dat hij met 4 man in de auto zat en ik hem aanreed!

Gelukkig reed ik niet alleen, bovendien heb ik er aangifte van gedaan.

In ieder geval erg veel succes gewenst!
 
Veel succes, want dit kon nog al eens lang gaan duren '(

Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland moet iemand die eeen bijzondere verrichting uitvoert (keren op de weg) voorrang verlenen aan al het overige verkeer. Dat heeft hij dus niet gedaan. Misschien heb je er iets aan.
 
zo gaat het overal.....'t hoeft niet eens direct van de tegenpartij af te komen maar kan net zo makkelijk aangestuurd van de verzekering van de tegenpartij.
had jij zelf geen getuigen die voor jouw kunnen pleiten?????

goed dat je meteen een advocaat in dienst heb genomen....verzekeringen zijn toch doorgaans bij uitbetalen 9 van de 10 keer erg dwars en zullen alles uit de kast halen om hun eigen hachje te redden......tis een legetieme vorm van oplichting en een ieder is verplicht om hun contributie jaarlijks of maandelijks aan ze af te staan.

ben zelf ook genaaid en vergeten doe ik het nooit meer.
vreemd toch he dat er zoveel mensen zijn die de verzekering proberen te belazeren....ik weet nu waarom.
 
maar zal hiermee moeten stoppen want da zou wel eens tegen mij gebruikt kunnen worden. Haalt toch niets uit...maar ik voel mij aangevallen...
stoppen ja! straks gaat ie blaten dat je hem intimideert en dan heb je echt een probleem.


wat je het beste kunt doen is zelf doodsimpel aangeven dat hij al heeft verklaard dat hij je niet heeft gezien (ik neem aan dat in het schadeformulier staat en dat zijn handtekening er onder staat?) en vragen of een getuigen (nota bene de buurman van de tegenpartij) kan schatten hoe hard jij reed. snelheid van een tegemoedkomend object met maar 1 koplamp is bijna onmogelijk omdat je niet weet snel het object dichterbij komt.

zoiezo moet een auto die uit een parkeerplaats komt jou voorrang verlenen. ook als je te hard rijdt. dat is geen vrijbrief om je auto er maar voor te gooien.
 
Laatst bewerkt:
ben zelf ook genaaid en vergeten doe ik het nooit meer.
vreemd toch he dat er zoveel mensen zijn die de verzekering proberen te belazeren....ik weet nu waarom.

de goede lijden onder de kwade.....

dat is de pest. bij ons op kantoor krijgen we ook van alles binnen met schades bla die bla.....
mensen die de max. uitkering vragen of dubbel claimen.... B|

en als er dan iemand oprecht is moet hij eerst een hele molen door om te bekijken of dat zo is.

zal altijd lastig blijven denk ik....
 
Rot om te horen, dit.
Maar veroordeel inderdaad niet direct deze meneer. Ik heb ook wel eens meegemaakt bij een kennis van me dat de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij een procedure start, terwijl de tegenpartij dat zelf niet wil. Je kunt daar niets aan doen. De verzekeraar van de tegenpartij mag er alles aan doen om te voorkomen dat de moeten uitkeren, ook als dat niet is wat de klant graag zou willen.
En inderdaad, als je beschuldigd wordt van intimidatie ben je verder van huis... :X

Sterkte!
 
je wordt nu sufgeluld door de verzekerings bureaucraat.
waar hun nu naar toe willen is een schikking tussen beide partijen....dat kost hun zo ie zo minder dan de hele mikmak uitkeren.

hun nemen er gerust de tijd voor want dat kost hun niks en jij en de tegenpartij betalen slaafs de premie's door dus daar rinkelt de kassa wel.
met mooie zogenaamd goed onderbouwde nog te komen lulverhaaltjes van de tegenpartij/verzekering wordt een poging gedaan om jou uit het veld te slaan en jezelf bij hun eisen neer te leggen.
hun zijn groot...en jij bent maar klein lijkt de redenatie wel....fuck them.
 
de goede lijden onder de kwade.....

dat is de pest. bij ons op kantoor krijgen we ook van alles binnen met schades bla die bla.....
mensen die de max. uitkering vragen of dubbel claimen.... B|

en als er dan iemand oprecht is moet hij eerst een hele molen door om te bekijken of dat zo is.

zal altijd lastig blijven denk ik....
er wordt meteen vanuit gegaan dat een ieder met een schade/diefstal of weet ik het meteen de boel besodemieterd lijkt het wel.

zelf schrijf je ook al over "bla die bla" mensen die de max willen hebben.

wij als klant betalen ook "de max" aan meneer de verzekeringsagent die zich in heel veel gevallen even anders op moet stellen en derhalve zichzelf vaak niet eens besseft hoeveel recht de consument heeft.

ik kan er soms echt kotsmisselijk van worden :r en ik kan je vertellen dat dit mij nooit meer overkomt.
 
Nu heb ik in de auto al zo'n weg werp cameraatje bij me voor dit soort gevallen.

Ik ga bijna denken dat je er ook een bij je moet gaan steken op de motor ?

Kan je straks tenminste enige bewijslast aan voeren
 
Achteraf zal je 1 ding zeker weten dat je eigen verzekerings agent een goeie is of niet als hij er niet mee voor in de bres springt volgende moto bij iemand anders gaan verzekeren

veel sterkte
 
In ieder geval niet bij hem aanbellen en altijd netjes behandelen,

Contact opnemen met een advocaat en vragen of de advocaat een brief schrijft
met alle feiten er in waarmee je dreigt.

Neem geen contact op met die kerel werkt in je nadeel!!
 
er wordt meteen vanuit gegaan dat een ieder met een schade/diefstal of weet ik het meteen de boel besodemieterd lijkt het wel.

zelf schrijf je ook al over "bla die bla" mensen die de max willen hebben.

wij als klant betalen ook "de max" aan meneer de verzekeringsagent die zich in heel veel gevallen even anders op moet stellen en derhalve zichzelf vaak niet eens besseft hoeveel recht de consument heeft.

ik kan er soms echt kotsmisselijk van worden :r en ik kan je vertellen dat dit mij nooit meer overkomt.

mensen betalen absoluut niet meer de max! mensen veranderen van verzekering als ze 10 euri goedkoper kunnen en gaan huilen als er schade is.....
zeker met internet is iedereen prijskoper, ipv kwaliteitskoper.

Hoeveel mensen gaan er niet naar centraal beheer, en als er wat aan de hand is kunnen ze bij niemand aankloppen.

tip: ga naar een goede tussenpersoon: misschien iets duurder als via internet, maar er is wel iemand waar je naar binnen kan stappen ;)
 
Beroerd om te horen.

Bij een ongeval met motor altijd even oom of tante agent laten komen. Al is het maar voor een verbaaltje. Staat altijd beter.
Schadeafdelingen staan onder druk omdat de schadelast jarenlang onverminderd hoog is. De gemiddelde schadecorrespondent handelt puur volgens de regeltjes, jij bent dossier nummer zoveel.
Ook een tussenpersoon kan niet veel doen tenzij die een volmacht heeft, anders is ook hij overgeleverd aan de schadecorrespondent. De tussenpersoon zit in het verkoopkanaal en heeft behalve een agentschap geen relatie met de verzekeraar.

Ik hoop niet dat je het een volgende keer mee moet maken, maar als er weer zoiets gebeurd, pliesie derbij! Jij bent met de motor omvergekukeld en misschien krijg je wel een dikke enkel?
(Lees nu niet dat je dat moet fingeren! maar het ken!)

Voor nu: ERG veel sterkte gewenst met de afhandeling van deze onverkwikkelijke zaak.
 
Volgens mij ben je toch in je recht.
Wagen draaide over de weg + ruiten waren niet ijsvrij, wat normaal gezien volgens de wet moet. (laat het me weten als ik mis zit)
Van die snelheid kunnen ze niet veel maken, het valt duidelijk op dat die bestuurder van de wagen de schuld van zich wil afschuiven.
 
Nu heb ik in de auto al zo'n weg werp cameraatje bij me voor dit soort gevallen.

Ik ga bijna denken dat je er ook een bij je moet gaan steken op de motor ?

Kan je straks tenminste enige bewijslast aan voeren

Vriend van mij ook ongeveer hetzelfde meegemaakt (wel heel andere situatie en ongeval), maar ik heb er ook foto's van gemaakt, daar is alles echt overduidelijk, maar nog steeds keren ze niet uit... Terwijl hij met 2 getuigen A zegt en die ander B.

Als de zaak is afgelopen zou ik zelf nog maar wat maatregelen nemen tegen die gozer, want dit gaat op deze manier echt te gek worden!!! :(
 
Volgens mij ben je toch in je recht.
Wagen draaide over de weg + ruiten waren niet ijsvrij, wat normaal gezien volgens de wet moet. (laat het me weten als ik mis zit)
Van die snelheid kunnen ze niet veel maken, het valt duidelijk op dat die bestuurder van de wagen de schuld van zich wil afschuiven.

:^

Zelfs al zou je aantoonbaar veel te hard hebben gereden, die vent was met byzondere verrichtingen(straatje keren) bezig en dat in een dichtgevroren auto...Wint ie nooit..
 
Hmm klinkt als een bekend verhaal, alleen bij mij was het iets minder ernstig (gelukkig)

Reed op een rotonde met de brommert, en ineens gooit een of andere doos haar grijze nissan sunny voor m'n brommer... Ik schrik, en rem mezelf onderuit, schuif vlak voor die auto (die gelukkig remde) en lig daar te koekeloeren... Begint dat mens te toeteren en tegen me te schreeuwen dat ik niet kan rijden en aan de kant moet gaan...

Naja, kort verhaal lang maken: Politie gebeld (Onder zwaar protest avn haar, WANT het was toch mijn schuld) en schadeformulier ingevuld. zij verklaarde dat ze de rotonde opreed... mij niet gezien had want ik had mijn licht neit aan (4 uur 's middags, en heb licht altijd aan) en veeels te hard reed... op een rotonde in de regen.... yeah right... maar goed.

Ikke mijn helm en jas claimen bij de verzekering van haar... komen ze met het verhaal dat de politie bevestigt heeft dat ze onschuldig is omdat ik te hard gereden had.... kon dus fluiten naar m'n centen...

Vandaar dak tegenwoordig rechtsbijstand heb, scheelt net dat kleine beetje tussen wel of geen geld. Wens je iig veel suc6 met claimen, want dit is een duidelijk geval van een arrogante (en dodelijke) koekblikker die niet kan rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan