vervolg van ouw 600cc thread

JaZz

Rookie
19 okt 2001
8
0
Enschede
Ik had deze tekst al gepost in mijn ouwe thread maar volgens mij ziet niemand die meer.. Dus copy en paste ik uhm ff hier neer:



Door JaZz op 02-02-2002 23:58



Ben ik weer mense!
Binnen nu en zeer kort gaan de lessen beginnen (tis er vorig jaar wegens omstandigheden nie van gekomen) en dan voor het zomer een motor kopen. In de tussentijd ben ik echter niet gestopt met om me heenkijken. Persoonlijk denk ik nog steeds aan een cbr 600f maar in mijn omgeving wordt dat afgeraden. Het ding zou te bruut zijn voor een nieuweling zonder ervaring. Een fiets met 100pk was vragen om problemen. Ik moet er ff bij zeggen dat ik nie bepaald een ted van der parre ben maar de 1 meter 75 red ik wel op een goeie dag .

Nu ben ik dus ook ff aan het kijken gegaan wat je onder de 600 kunt krijgen en dan kom je al gauw uit op een cb500. Een hele leuke fiets natuurlijk maar ik vraag me wel af of dat ding nog wel boeit als je het rijden een beetje in de vingers krijgt. Ik heb namelijk het sterk het vermoeden dat je naar een paar maanden het fisherpricegevoe begint te krijgen op zo\'n fiets, maar ik kan er naast zitten ofcoz . Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met de cb 500 die hier een boekeje over open kunnen doen? Daarnaast is de honda ntv 650 ook een optie. Alhoewel ik het geen schoonheid vindt kan het best een goede beginnersfiets zijn. Hij is trouwens wel verdomd duur als je hem vergelijkt met een cb 500 waar ie in mijn ogen meer van wegheeft dan van een 600. Laat es horen wat jullie ervan vinden zou ik zeggen.

Naast de twee voorgaande ben ik op mijn zoektocht ook nog wat andere tweewielers tegengekomen die misschien wel onder mijn kont zouden passen. Als eerste de honda cbr 400rr. In de eerste instantie een iets lichetre fiets natuurlijk maar ik heb gehoord dat het een nerveus kreng is die veel positieve punten van de 600 mist. Je zou bijvoorbeeld altijd hoog in de toeren moeten als je er een beetje fatsoenlijk op zou willen snorren. Ditzelfde geld voor de kawa zxr 400 neem ik aan?? Daarnaast schijnen die dingen nooit officiel geimporteerd te zijn. Als dat zo is.. zijn de onderdelen dan wel gewoon verkrijgbaar of moet ik daarvoor zelf richting sawa\'s .

Twee andere fietsen die ik aanschouwt heb zijn de suzuki gsx 600 en de yamaha donderpoes. Vooral die laatste spreekt me qua looks wel aan maar is het ook een lekkere fiets om op te beginnen?? Wederom maak me wijzer want ik weet het zo onderhand ook niet meer .

Mijn grootste twijfel bestaat dus nog tussen een 500 en een 600. Ik heb namelijk weinig trek om te eindigen als asfaltdecoratie ergens op de A1 .

NIW ik ga waarschijnlijk lessen op een cb500 (al dan niet geknepen werd mij verteld) dus daar kan ik ook wel weer een hoop info vandaan halen. Tot die tijd doe ik een beroep op jullie meningen.

Damn ik kan nie wachten tot ik op me eigenste fiets rond kan wauzen. Ik ben echt strontjaloers als ik weer es zon ingeleerde speedfreak voorbij zie tuffen vanuit dat gele hok wat ook wel onder de noemer bus door het leven gaat.

Ga ik nu lekker aan de tap hangen lat0rzzz
 
Het ding zou te bruut zijn voor een nieuweling zonder ervaring. Een fiets met 100pk was vragen om problemen.

dit is een vaak terug komende vraag die alleen jij kan beantwoorden. Kun je jezelf inhouden dan kun je na het behalen van je autorijbewijs beginnen met een Ferrari... alleen ongelukjes zijn duur.

Kun je je zelf inhouden, kun je beginnen met een sportmotor... alleen... veel beginners laten de fiets een keertje vallen (al dan niet rijdend) en dan zal je maar een kuipfiets hebben.

Ook schrikreacties + plotseling remmen gaat beter op een CB500 dan op een R6...

Als je laag in de toeren blijft, zo beneden de 6000 toeren is een 600-cc\'tje een mak lammetje.

suc6

ps. een oude post kun je omhoog schoppen door er zelf een keer in te posten, desnoods met het woord schop erin...
 
Laatst bewerkt:
Hehe, \'k heb aan eerste haznd mogen ondervinden dat 600cc supersport niet altijd het beste idee is.
Is een 600cc supersport een goed idee voor een beginner: NEE, je leert alles beter met een \'mindere\' fiets.. zo zeggen zij die\'t kunnen weten toch.
Maarja, als je\'t veilig overleeft zonder schade ben je natuurlijk blij dat je\'m toch hebt gekocht.

Alle raad die wij hier en andere mensen je geven ten spijt, je zoekt toch naar een antwoord dat zegt dat 600cc supersports geen probleem is voor beginners.. waarom vraag je\'t anders tegen de adviezen van andere mensen nog eens?!
 
waarom vraag je\'t anders tegen de adviezen van andere mensen nog eens?!

klopt natuurlijk, je zit jezelf vast te verkneukelen bij plaatjes van die mooie race-gebakjes, knappe jongen die dan naar z\'n verstand luistert en gaat voor het verstand...

})
 
Laatst bewerkt:
kopen wat je kopen wil.

Heb zelf een zx6r als eerste motor en dat ding
gaat er echt niet met je vandoor als jij dat niet
wil.

Onder de 6000 toeren (en dat rijd je toch veel met al dat huis/tuin en keuken verkeer) is het
een gewoon lekker vlot machientje, niet meer, niet
minder...

Het gaat pas echt hard als je echt het gas erop
gooit..

En niet te hard rijden binnen de bebouwde kom en
op onbekende en/of drukke wegen...dan sluit je
een hoop risico al uit...

Veel succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan