Vervolg voor de Fazer 600 (FZS600)

Abraxasius

Kloon
15 jul 2017
2
0
Dag allemaal,

Met mijn vorige account van Red-rose kan ik niets meer. Dus maar een nieuw account aangemaakt. Maar zo lang niet meer hier geweest, dus even een korte herintroductie:

Patrick uit Veenendaal. Rijdt ongeveer 5 jaar een Fazer 600. Nu aan het oriënteren op wat anders,omdat mijn vriendin haar rijbewijs heeft. Dus deze Fazer mag naar haar, aangezien het een geweldige leerfiets is en perfect om te touren en doorscheuren.

Afgelopen dagen proefgereden op een: TL1000S - SV1000N - SV1000S - VFR800 Vtec.
Conclusie: de fazer rijdt het lekkerst :(

Eigenlijk wil ik gewoon een andere Fazer kopen, maar het voelt zo boring om telkens dezelfde te rijden. De klappen uit de Vtwins zijn geweldig, alleen het comfortabel cruisen op een 4 in lijn is gewoon compleet onvergelijkbaar. Ook de soepelheid in lage toeren, de rust waarmee de motor in de bocht te leggen is, allemaal stukken lastiger met de twins. Zeker de 1000. Enige alternatief lijkt nu nog de FZS1000. Dus die proefrit is nog onderweg.

Mijn vraag: zijn er mensen die dit zelfde dilemma hebben gehad? Ik ben een goede rijder., dat zal best lukken op de alternatieven. Maar lekker rijden is toch wel erg belangrijk. Ik zoek een betrouwbare, sportieve tourmotor (>95Pk) die niet overdreven veel benzine gebruikt (max 1:16). Met een actieve maar deels rechte zit. Dus SB-stuur of stuur zoals de Fazer.

Tips, verhalen en suggesties van harte welkom!

groet Patrick
 
Hoi,

Ik ben ook begonnen op een FZS 600, wat ik een heerlijk makkelijk sturende motor vond. Bij elke haarspeldbocht de voetstepjes aan de grond :)
Daarna een FZS 1000 gekocht. Het beste daaraan vond ik het blok. Wat een soeplesse en power, die heerlijk opbouwt tot een stevig eindschot. Ik zat er ook beter op, omdat het een grotere fiets is. (ben zelf 1.90) Maar, en dat was best een flinke maar, qua sturen heb ik er toch minder plezier mee gehad dan met de 600. Die van mij liep altijd een beetje wijd in de bochten, ook na wat afstelwerk qua vering.
Ik ben nu overgestapt op een Aprilia Futura, wat toch weer een stuk scherper stuurt dan de FZS 1000, en daarnaast een heerlijke V2 heeft.Instant power bij het verkeerslicht heeft ook wel wat. Wellicht dat een Triumph sprint ST 1050 ook nog een optie is?
Ik moest wel even wennen aan de wat sportievere zithouding, maar mede dankzij een riant zadel houd ik het er lang op uit. Alleen in de stad is de Fazer beter.
 
Hoi

Kunnen jullie mij eventueel de eigenschappen vertellen van de Yamaha Faser uit 1999 het oude type dus
Heb deze net gekocht en ziet er netjes uit geen lekkage oid
mvg Fred
 
Ik heb zelf twee FZS 600 gereden en inderdaad prima fiets.Nu rijd ik op een Suzuki Bandit GSF1200S. Veel bottom power, bij kruissnelheid van 140 nog geen 5000 tpm. Echte een briljante motor voor heel weinig geld met veel pluspunten zoals jij benoemt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan