De Highlander
MF veteraan
Ik heb afgelopen weekend mijn carberateur van mijn motor gesloopt. Hierbij kwam ik erachter dat er een vacuumslangetje aan vast zat. Dit vacuumslangetje was totaal doorgerot. Het ging naar een klein elementje. Hieraan zat weer een stroomdraadje wat nergens mee verbonden was.
Volgens mijn boek was het voor de VOES. Dit heeft met de vervroeger te maken.
Aangezien het slangetje in zijn toestand toch geen vacuum kon trekken en het element nergens mee verbonden zat; heb ik het vacuumgat dichtgetaped. Ik merk geen verschil aan mijn motor.
De vorige eigenaar heeft de originele elektronische onsteking vervangen door contactpunten. Dit is iets betrouwbaarder bij mijn type motor. Bij dit ombouwen hield hij dit stroomdraadje over. En nu kwam ik het dus weer tegen.
Wie weet precies hoe zo'n vervroeger werkt. Is dit anders bij een elektronische ontsteking dan bij contactpuntjes? Want ik begin me nu af te vragen of ik nog wel een vervroeger heb, of dat ik al een paar jaar zonder rij.
Het betreft een HD sportster uit 1986.
Volgens mijn boek was het voor de VOES. Dit heeft met de vervroeger te maken.
Aangezien het slangetje in zijn toestand toch geen vacuum kon trekken en het element nergens mee verbonden zat; heb ik het vacuumgat dichtgetaped. Ik merk geen verschil aan mijn motor.
De vorige eigenaar heeft de originele elektronische onsteking vervangen door contactpunten. Dit is iets betrouwbaarder bij mijn type motor. Bij dit ombouwen hield hij dit stroomdraadje over. En nu kwam ik het dus weer tegen.
Wie weet precies hoe zo'n vervroeger werkt. Is dit anders bij een elektronische ontsteking dan bij contactpuntjes? Want ik begin me nu af te vragen of ik nog wel een vervroeger heb, of dat ik al een paar jaar zonder rij.
Het betreft een HD sportster uit 1986.