Vervroeger shovelhead

Shovel76

Rookie
9 aug 2019
8
2
Hoi ik ben Willem en voorheen altijd actief op motorvitamine. Ik heb een shovelhead uit 1976 met puntontsteking. Hier de laatse zes jaar probleemloos op gereden en " waar is motorvitamine als je hem nodig hebt " Kon de site niet meer vinden vandaar mijn aanmelding hier.
Ik heb dit weekend mijn vervroeger aan gort gereden. Ritje van 800 km in 3 dagen met kapot veertje en ik zag dat het hele ding behoorlijk uitgelubberd was.
Heeft er iemand een advies over type vervanging ? Ik zie ze van 34€ maar ook van 127€. En ik lees over de rivera maar deze zie ik nergens staan in de webshops.
Bvd Gr Willem
 

Bijlagen

  • 20190804_185959.jpg
    20190804_185959.jpg
    147,8 KB · Weergaven: 13
Max jva kan je dat ongetwijfeld vertellen.

 
Een andere vervroeger is gewoon overal te koop. Net als de losse onderdeeltjes.
HD Hutten scheen ooit een prima versie geproduceerd te hebben.
 
Een andere vervroeger is gewoon overal te koop. Net als de losse onderdeeltjes.
HD Hutten scheen ooit een prima versie geproduceerd te hebben.
Uhhhhh.....cabin vervroeger met kogeltjes als vervroeging.
Gaat ook gewoon stuk.
Duurdere vervroegers zijn van beter materiaal dan goedkope shit uit Taiwan.
Ik rij zelf een electra uit '77, ook uit principe punten gereden, maar......uiteindelijk over gestapt op vol elektronisch......wat een fucking verschil!!!!!!
Gewoon een andere motor geworden!
Bij Dijkshoorn gehaald, is simpel te monteren en NOOIT geen gezeur meer gehad.
 
Eeeehhhhhh

Niet de oude troep. Ik heb daar ook de reguliere uitvoering vervroeging mogen halen, niet die exotische variant.

Maar gewoon de vervroegers die iedereen al decennia, tot op de dag van vandaag, gebruikt, die zijn dus goed te kopen. Dat is overal te koop.


Ik ging van electronisch naar dyna s met vervroeger. Wereld van verschil. :)
 
Uhhhhh.....cabin vervroeger met kogeltjes als vervroeging.
Gaat ook gewoon stuk.
Duurdere vervroegers zijn van beter materiaal dan goedkope shit uit Taiwan.
Ik rij zelf een electra uit '77, ook uit principe punten gereden, maar......uiteindelijk over gestapt op vol elektronisch......wat een fucking verschil!!!!!!
Gewoon een andere motor geworden!
Bij Dijkshoorn gehaald, is simpel te monteren en NOOIT geen gezeur meer gehad.
Wat voor setje heb je dan ?
 
Hoi ik ben Willem en voorheen altijd actief op motorvitamine. Ik heb een shovelhead uit 1976 met puntontsteking. Hier de laatse zes jaar probleemloos op gereden en " waar is motorvitamine als je hem nodig hebt " Kon de site niet meer vinden vandaar mijn aanmelding hier.
Ik heb dit weekend mijn vervroeger aan gort gereden. Ritje van 800 km in 3 dagen met kapot veertje en ik zag dat het hele ding behoorlijk uitgelubberd was.
Heeft er iemand een advies over type vervanging ? Ik zie ze van 34€ maar ook van 127€. En ik lees over de rivera maar deze zie ik nergens staan in de webshops.
Bvd Gr Willem
[/QUOTE
Smeer je wel regelmatig de draaipunten ?
 
Je komt me bekend voor. Zat je voorheen ook op motorvitamine ? Was denk ik 5000km geleden dat ik hem gesmeerd had. Heb al een nieuwe binnen van daansmallenburg. Ziet er degelijk uit. Fijn zaakje ook. Gelijk een dot van dat witte vet erbij gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan