Verwaand?

Komt wel goed hoor!Gewoon lekker ontspannen op de motor zitten.Tijdens mijn rijlessen zwaaide ik naar andere motorrijders en ik kreeg gelijk een uitbrander van instructeur.Moest mijn handen aan stuur houden.Nu zwaai ik naar elke motorrijder.Ook in een bocht.Als je maar vertrouwen hebt. ;)
 
Op zaterdag 16 februari 2002 20:25 schreef - Helaas ziet 20% het niet zo zitten met mijn motor-toekomst... ;( ;(

Die 20% is een uitdaging om te bewijzen dat ze het fout hadden. Na een acrobatencursus, ook wel VRO genoemd, kun je met 2 handen zwaaaaaaaaien.
 
tuurlijk, ik doe het zelfs met 180 op een naked bike
en dat niet mieterig voorzichtig, maar mn hand omhoog ( wel met beleid natuurlijk )
 
tuurlijk, ik doe het zelfs met 180 op een naked bike
en dat niet mieterig voorzichtig, maar mn hand omhoog ( wel met beleid natuurlijk )
Ik heb van die grote handen. Veel te gevaarlijk dus bij hoge snelheid. Bij 100kmh houdt het bij mij op en ga ik over op knipperen / kopjes geven.
 
cambuurfan.gif
op de snelweg nog niet, ik hou het voorlopig dus ook maar bij kopjesgeven *D
Morgen naar Zandvoort. Kan ik weer oefenen, want das een flink stukkie :] vanaf Tilburg.
 
gezellig naar zandvoort .
kun je even kijken hoe het moet met het zwaaien ik ga proberen om te bike surfen
je weet wel staan op de tank van je bike met rolende motor (let wel proberen )
 
Wat jij kunt gaat me iets te ver ;) maar ik ben benieuwd morgen. Rico had het over 9.00u vertrekken...
yawnee.gif
 
Gewoon blijven oefenen.

Doe het ook gewoon bij 200+

leukste is om iemand tegen te komen in een bocht die amper zijn stuur durft los te laten en dan terug te groeten terwijl jij plat in de bocht ligt.
 
Heb sinds kort mijn rijbewijs, maar hij gaat nog niet zo heeeel lekker moet ik zeggen. Zo\'n lesmotor is toch net wat anders. Vandaag een stuk gereden en ik moet eerlijk zeggen, als je een \"verwaande motorrijder\" tegenkomt die niet zwaait, ben ik dat misschien....ik vindt het maar nix om met hoge snelheden m\'n hand omhoog te doen, heb ik het gevoel dat heel m\'n arm wordt meegetrokken.. ERG HE?!!!!!! |(

Hopelijk komt het oooooit nog goed met mij! :?

komt goed veel gaan rijden dan krijg je vanzelf die automatisme van schakelen/remmen/koppeling/kijk gedrag/verkeersregels toepassen/ect en dan heb je vanzelf meer tijd om dat handje op te steken.
btw duidelijk knikken met je hoofd mag ook
 
Mijn mening is net als de rest: alles komt goed! Soms moet je bepaalde dingen/angsten overwinnen.

Ik pleit er dus eigenlijk wel voor dat zwaaien (het onderdeel als zodanig, want dat doen we uiteindelijk met z\'n allen), moet worden opgenomen als bijzondere oefening bij het halen van je rijbewijs!! :+

CAT
 
Vandaag idd naar Zandvoort geweest. Zelfs kopjes geven lukte niet... om 9.00u vertrokken, na 2,5 uur waren we gearriveerd. Helemaal verkleumd. Ook Rico!!!!!!! Hij kon nog met moeite af en toe een handje omhoog krijgen. Brrrr...
redface.gif
 
Handen aan stuur houden tijdens rijlessen :j . Zo leer je nooit motorrijden, groeten hoort daar tenslotte bij.

Gewoon blijven oefenen Poc. Hoeft niet meteen enthousiast, lagere snelheden, even handje naar beneden (meestal bij racers) gaat dan stuk makkeljker.
 
Tijdens mijn rijlessen zwaaide ik naar andere motorrijders en ik kreeg gelijk een uitbrander van instructeur. Moest mijn handen aan stuur houden.

:j typisch een autorijschool \"die het er bij doet\"...

Ik deed het met lessen wel. M\'n instructeur heeft er nooit iets positiefs/negatiefs over gezegt bedenk ik me nu.

Met afrijden heb ik zelfs gezwaaid.
 
Niet de moed in de schoenen laten zakken! Ik rij nu ook beter dan een tijd geleden.
Ik zwaaide eerst altijd, maar als ik nu vind dat ik beter mijn aandacht bij mijn bocht kan houden dan bij wie er allemaal langs komt, dan gaat mijn hand dus niet meer omhoog. Zodra ik nog beter kan rijden, vast wel. En ik ga 17 maart VRO 1 doen, dus daarna gaat het vast nog beter.
Succes en vooral: veel plezier!!
 
gezellig naar zandvoort .
kun je even kijken hoe het moet met het zwaaien ik ga proberen om te bike surfen
je weet wel staan op de tank van je bike met rolende motor (let wel proberen )


Hey RBM heb ik zondag ook geprobeert het is het fijnst proberen als de weg een beetje naar beneden loopt. verminderd die iets minder snel vaart. Het is van rond 20 keer proberen maar 1 keer goed gegaan de rest bleef ik gehurkt en 1 voet op zadel

Is een stuk moeilijker da het lijkt\ '(
 
kun je hem met 100 dan niet in zijn neutraal zetten... of doe je dat al :?

dan zal die toch nie zo snel vertragen.........


{edit oh jah ik ben rico}
 
je moet alleen 1 of 2 vingers uitsteken...

niet je hele hand...en rustig aan...dan komt het goed....meestal aan de linker kant van je koppeling handje naar buiten....vingertje...en dat is voldoende... :)
 
Tijdens de lessen groette ik ook al, eerst 2 vingertjes, later met de hele hand. Maar ik weet nog wel de eerste keer dat ik op de lesmotor 40 reed: tjonge wat ging dat hard! Hetzelfde later met 80, 100 en 120. Het went allemaal, nu is 150 op de Intruder niet eng meer, alleen lastig omdat je eraf waait.

Het komt wel goed met jou! Dat je motor rijdt is al iest wat veel mensen niet durven.
 
Iedereen bedankt voor het vertrouwen! *D
Ik moet er de moed gewoon inhouden begrijp ik, al is dat af en toe best moeilijk. Ik :] nl. meestal met Rico en met hem moet ik me niet vergelijken. Ik hoop ook dat het met mijn bochten goed komt, want dat is HELEMAAL een ramp ;( Ook op de snelweg rijd ik nog niet echt ontspannen boven de 140km/u. Ben bang dat na deze uitspraken het vertrouwen in mijn rijkunsten wat minder wordt.

Zo\'n VRO-cursus zou dat nu al iets voor mij zijn, of eerst nog ff oefenen :?
 
Iedereen bedankt voor het vertrouwen! *D
Ik moet er de moed gewoon inhouden begrijp ik, al is dat af en toe best moeilijk. Ik :] nl. meestal met Rico en met hem moet ik me niet vergelijken. Ik hoop ook dat het met mijn bochten goed komt, want dat is HELEMAAL een ramp ;( Ook op de snelweg rijd ik nog niet echt ontspannen boven de 140km/u. Ben bang dat na deze uitspraken het vertrouwen in mijn rijkunsten wat minder wordt.

Zo\'n VRO-cursus zou dat nu al iets voor mij zijn, of eerst nog ff oefenen :?

Steek je handje eens uit als je zachtjes rijd :) en dan steeds iets harder rijden en oefenen, ook als er niemand aan komt moet je je handje dan uitsteken he ;) Anders heb je kans dat je maar 2x op de dag kan oefenen als je een motorrijder tegen komt. En doe een lage groet, niet een hoge,dan waait je hand echt niet weg hoor, hij zit toch goed vast aan je arm ?

Waarschijnlijk hiervoor ook nooit op een (schakel)brommer gereden of wel ?

naja het komt wel goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan