Verwaarloosde(?) motor gezien?

Hier in Kampen staat er ook al geruime tijd een BMW onder een boom aan de gracht. Ik heb deze ook nog nooit verplaatst zien worden. Ondanks dat het een wat oudere motor is, vind ik het erg zonde (als ik de eigenaar zou kunnen achterhalen, zou ik hem zo 'adopteren'). Zo was ook het verhaal met het bobbertje wat ik afgelopen jaar had geadopteerd, buurman reed er al een tijd niet meer op (geen tijd of zo), en moest uiteindelijk de motor maar weg doen van de vrouw. Dacht zelf dat die motor nog goud waard was, maar twee jaar lang buiten laten staan, zonder er mee te rijden doen zo'n verbouwde naakte bobber geen goed. Gelukkig heb ik hem weer fris weten te krijgen, zelf nog wat plezier van gehad, en uiteindelijk iemand heel blij mee gemaakt (zelf geen cent aan verdient, maar wel weer een leuke ervaring rijker)

fiets aan de gracht:
Bekijk bijlage 1709698
Staat ook niet op het stuurslot zo te zien,nou zal een beetje dief er met een grote boog omheen lopen,maar zo maak je
het wel heel makkelijk,want natuurlijk ook kan is dat er iets aan mankeert,dan zijn de reparatiekosten al gauw hoger dan de waarde
zeker als je het moet laten doen.
 
Had ik er langs gelopen, had ik toch de moeite genomen hem rechtop te zetten..
Ja en dan komt net de eigenaar er aan,meneer waarom heeft u mijn motor omgegooid🤨,als de eigenaar er ook maar enige interesse
nog in heeft had hij dat zelf gedaan,andere mensen denken dat waarschijnlijk ook😉
 
Nouuuuuuuu er kan genoeg kapot aan een K100,ik heb er nog brandend maagzuur van als ik er aan denk 😬 ;)
 
Als je ooit geknutseld hebt aan een auto met injectie, is dit echt exact hetzelfde maar dan met twee wielen minder. Nog simpeler dan een opel astra dus!
 
Als je ooit geknutseld hebt aan een auto met injectie, is dit echt exact hetzelfde maar dan met twee wielen minder. Nog simpeler dan een opel astra dus!
Ja simpel gebouwd dat wel,maar niet simpel om er aan te werken,ze hebben wat dat betreft goed hun
best gedaan om het moeilijk te maken.
 
Welnee, het is niet ingewikkeld, het is alleen afwijkend van de 13 in dozijn japanners.
Maar het is echt niet moeilijk of ingewikkeld.
Van een Jap accepteer je heel gemakkelijk dat je een blok moet uitbouwen als de koppakking vervangen moet worden, dat hoeft bij een K niet.
Bij een Jap vervang je de koppelingsplaten gemakkelijk, dat kost bij een K wat meer tijd.
Maar het is niet moeilijk of ingewikkeld en je hebt ook geen speciale gereedschappen nodig.
 
het is alleen afwijkend
Ik denk dat dat een K100 wel redelijk samenvat ja.

Elke keer dat ik er mee bezig ga heb ik wel weer ergens speciaal gereedschap nodig.
Neemt niet weg dat ik dat examplaar in kampen graag zou ophalen. Zou leuk staan naast mijn K.
 
Ja en dan komt net de eigenaar er aan,meneer waarom heeft u mijn motor omgegooid🤨,als de eigenaar er ook maar enige interesse
nog in heeft had hij dat zelf gedaan,andere mensen denken dat waarschijnlijk ook😉
Je moet maar zo denken,het had ook jouw motor kunnen zijn die daar had gelegen. ;)
 
Van een Jap accepteer je heel gemakkelijk dat je een blok moet uitbouwen als de koppakking vervangen moet worden, dat hoeft bij een K niet.
Bij een Jap vervang je de koppelingsplaten gemakkelijk, dat kost bij een K wat meer tijd.
Een koppeling vervangen is normale slijtage,een koppakking niet.
Ik denk dat er wel veel meer koppelingen vervangen worden dan koppakkingen.
 
Je moet maar zo denken,het had ook jouw motor kunnen zijn die daar had gelegen. ;)
Nou, ik heb 1 keer mijn motor op zijn kant zien liggen, Kawa GPX 750 R van 3 maanden oud, iemand vond het zeker leuk om hem van de middenbok te duwen en ik kan je zeggen dat ik daar niet blij van werd. Maar het was een ongeluksmotor want na 14 maanden werd hij gestolen.:(
 
Een K heeft een droge koppelingsplaat, net als een auto, of een Guzzi.
Die slijten niet zo hard.
En daarbij heb ik het idee dat zo'n natteplaatkoppeling ook niet zo enorm dik gemaakt wordt onder het mom van: verwisselen kost een half uurtje.

Maar toch heb ik geen zin in het moment dat ik de koppeling van mn K moet wisselen..
 
Sleutelen aan een K is grotendeels simpel. Koppeling is inderdaad niet ingewikkeld, alleen ff wat werk. Kleppen stellen is bijvoorbeeld veel minder werk dan de gemiddelde Jap met wiegframe of deltabox en het gereedschap is handig, maar niet persé nodig.
 
En daarbij heb ik het idee dat zo'n natteplaatkoppeling ook niet zo enorm dik gemaakt wordt onder het mom van: verwisselen kost een half uurtje.

Maar toch heb ik geen zin in het moment dat ik de koppeling van mn K moet wisselen..
Leg alle natte plaat voeringen op elkaar dan is die heel wat dikker dan die van een K,probleem bij BMWis ook meestal niet de plaatslijtage maar
de olielekkage van de krukaskeerring,kleppenstellen is inderdaad zelden nodig bij een K,maar dat is wel bij meer motoren zo,lekke koppakking
heb ik in al die jaren van sleutelen niet meegemaakt bij een K.
 
1640900496301.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan