Verwaarloosde(?) motor gezien?

Er is een budget. Maar dan word de motor niet shinend teruggezet uiteraard.

Ik had me alleen wel voorgenomen om dit keer een goede motor te kopen.
En niet zoiets waar ik elke keer op me knieën naast moet zitten aangezien ik er andere hobby's op na houd.
Ga maar eens met ons mee, pak je een motor van mij en kan je ook nog effe lekker met ons de snelweg op...
 
Ik heb deze betreffende motor 1 keer zien rijden. Sindsdien staat hij al tijden stil. Ik denk dat deze motor ook nooit meer gaat rijden eerlijk gezegd. Of iemand moet hier nog een leuk en goedkoop project in zien, mocht de eigenaar ooit nog herinneren deze motor in bezit te hebben...

Bekijk bijlage 1697056Bekijk bijlage 1697057Bekijk bijlage 1697058Bekijk bijlage 1697059
Staat die toevallig ergens in Leeuwarden?

ik kan ff geen foto vinden, maar ik heb een keer een verwaarloosde ER5 van een collega gekregen. Ik kende dat ding al jaren, want hij was eerst van een andere collega die er amper mee reed. Dat ding had uiteindelijk bijna 5 jaar stilgestaan, tijdelijk buiten en toen in/onder een fietsenhok. Het enige wat nodig was, was een beetje verse benzine, andere accu en de bandjes oppompen(en een hele goede poetsbeurt).
Collega deed m weg omdat ie toch niks waar was, jaren later heb ik m verkocht voor 1500,- :+
 
Staat die toevallig ergens in Leeuwarden?

ik kan ff geen foto vinden, maar ik heb een keer een verwaarloosde ER5 van een collega gekregen. Ik kende dat ding al jaren, want hij was eerst van een andere collega die er amper mee reed. Dat ding had uiteindelijk bijna 5 jaar stilgestaan, tijdelijk buiten en toen in/onder een fietsenhok. Het enige wat nodig was, was een beetje verse benzine, andere accu en de bandjes oppompen(en een hele goede poetsbeurt).
Collega deed m weg omdat ie toch niks waar was, jaren later heb ik m verkocht voor 1500,- :+
Nee, in Zoetermeer.
 
deze Duc staat al een paar jaar in het centrum van Zeist te verstoffen
full

full

eindje verderop staat er ook nog een suzuki dacht ik, met twee munitiekoffers (althans daar leken ze imo op) als zijkoffers.
zal er een deze dagen nog een foto van posten (half zachte banden, zadel onder de mossige zooi)
EDIT: die vermoedelijke soes(of kawa?) staat bij de roobol
ik kon er zo even geen foto van vinden in mn albums, en ben met het weer van vandaag niet happig om op de fiets te stappen en naar Zeist te rijden....
maar ik kan je garanderen dat ie er net als de Duc staat weg te roesten
full
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook amper nog, afgelopen jaren elke keer hooguit 500km per jaar. Al staat ie dan wel in mn schuur, onder een dekentje en zie ik hem dus regelmatig maar toch vergeet ik nog wel eens dat ik een motor heb. Alle premies worden automatisch afgeschreven dus daar heb je ook geen omkijken naar.
als je brommer dan ook nog eens niet bij je thuis staat kan ik me nog wel voorstellen ook dat je dan dingen zoals in dit topic krijgt.
 
deze Duc staat al een paar jaar in het centrum van Zeist te verstoffen
full

full


eindje verderop staat er ook nog een suzuki dacht ik, met twee munitiekoffers (althans daar leken ze imo op) als zijkoffers.
zal er een deze dagen nog een foto van posten (half zachte banden, zadel onder de mossige zooi)
Zonde van zo'n mooie motor..
 
Ik was nog vergeten dat het misschien een idee was om een knokploeg op te richten om eigenaren van motoren die ze verwaarlozen te ‘corrigeren’. 😅

Dat klinkt wel erg heftig. Misschien is het beter om een soort MF-asiel in te richten waar dit soort motoren liefdevol worden verzorgd zodat ze daarna aan een actief baasje kunnen worden doorverkocht?
 
deze Duc staat al een paar jaar in het centrum van Zeist te verstoffen
full

full


eindje verderop staat er ook nog een suzuki dacht ik, met twee munitiekoffers (althans daar leken ze imo op) als zijkoffers.
zal er een deze dagen nog een foto van posten (half zachte banden, zadel onder de mossige zooi)
Die zou ik zo willen overnemen. Ik heb ze altijd mooi gevonden die Monsters. Jammer dat deze zo staat te verkommeren. -O-
 
Een fiets krijgt tegenwoordig al snel zo’n kaartje en anders staat hij een week later bij de gemeente. Verwaarloosde auto’s volgens mij idem…deze niet? Kwestie van geen klachten ofzo?
nope.
als er geen melding van gemaakt word, gebeurt er niks.
veel mensen lopen voorbij en besteden er simpelweg gewoon geen aandacht aan.
gemeentes zitten liever op hun gat, en wachten op de klachten van buurtbewoners, want de politie gaat echt niet elk voertuig controleren of deze nog wel een verzorgend baasje heeft.


in mijn buurt hebben tot eind afgelopen jaar twee auto's (een klassieker en een saab) een paar jaar op de parkeerplaats gestaan.
pas nadat ze overduidelijk als gevolg van te lang stilstaan lege banden en groenige aanslag hadden gekregen werden ze weggehaald.
de klassieker is inmiddels terug (eigenaar heeft m opgepoetst en rijd er zo af en toe weer mee) maar de saab is inmiddels verwerkt tot cola blikjes o.i.d.
 
Terug
Bovenaan Onderaan