Verwaarloosde(?) motor gezien?

Nav deze zielige Kawa (nietwaar @RR Vliet) een topic speciaal voor spots van ogenschijnlijk verwaarloosde motoren….

Bekijk bijlage 1696475
Ze staat er al 2 jaar zo bij @RR Vliet?

Eens kijken hoe hoog de planten dit jaar komen.
7568227C-F5AB-4DA9-A251-0B679F1A59EA.jpeg
A5BC092A-43C8-4396-A2F3-CFDD7CECC7D3.jpeg
483CF495-E96A-4ACC-A2E1-93DB17E59AD3.jpeg
 
Deze Shadow staat denk ik al 15 jaar onbewogen voor het politieburo op het Paardenveld in Utrecht. Inmiddels is de kentekenplaat er wel vanaf zag ik zojuist.
 
Laatst bewerkt:
Mogge,

Na een plaatje van een mos groene/witte Pc 800 gepost door 4strokerules heb ik in die buurt aangebeld in Amsterdam.
De Honda PC 800 Is inmiddels in mijn bezit na een praatje met de eigenaar, zaterdag opgehaald en in de wasstraat even flink staan schrobben 10 minuten, onder al het mos schuilt toch wel een nette motor.
De banden zijn redelijk oké...qua profieldiepten, wel oud.
De motor liep met startkabels er op (auto) na twee minuten starten al (op 2 jaar oude benzine)
De benzine kwam er ook keihard uitlopen, even kijken of de vlotters los zijn deze week.
De uitlaat is echt compleet verrot, (bekend euvel).
 

Bijlagen

  • vieze pc 2022 2.jpg
    vieze pc 2022 2.jpg
    309,6 KB · Weergaven: 193
  • vieze pc 2022 1.jpg
    vieze pc 2022 1.jpg
    349,9 KB · Weergaven: 196
  • vieze pc 2022 4.jpg
    vieze pc 2022 4.jpg
    297,9 KB · Weergaven: 195
  • VIEZE PC.JPG
    VIEZE PC.JPG
    256,8 KB · Weergaven: 192
Na een plaatje van een mos groene/witte Pc 800 gepost door 4strokerules heb ik in die buurt aangebeld in Amsterdam.
De Honda PC 800 Is inmiddels in mijn bezit na een praatje met de eigenaar, zaterdag opgehaald en in de wasstraat even flink staan schrobben 10 minuten, onder al het mos schuilt toch wel een nette motor.
De banden zijn redelijk oké...qua profieldiepten, wel oud.
De motor liep met startkabels er op (auto) na twee minuten starten al (op 2 jaar oude benzine)
De benzine kwam er ook keihard uitlopen, even kijken of de vlotters los zijn deze week.
De uitlaat is echt compleet verrot, (bekend euvel).

Krijgt deze bijzondere motor nog een eigen topic in Projecten ?

Ene mooi dat een verwaarloost exemplaar weer richting wegverkeerswaardig wordt gebracht (tenminste dat is wat wel uit je bericht klinkt) :t
 
Daarop gok ik dat de motor in schaduw stond (gezien de hoeveelheid groene zooi). Voordeel voor de motor hij wordt niet vaak heel warm (iets met benzine verdampen).

Maar voor degene die aan dit project is begonnen een mooie opsteker dat het allemaal gewoon werkt (lekkages zijn eenvoudiger oplosbaar dan een niet werkend motorblok).
 
Krijgt deze bijzondere motor nog een eigen topic in Projecten ?

Ene mooi dat een verwaarloost exemplaar weer richting wegverkeerswaardig wordt gebracht (tenminste dat is wat wel uit je bericht klinkt) :t
Dat is zeker de intentie, om ik haar ga houden weet ik nog niet zeker, heb al twee andere motoren :)
Een project topic bijhouden,..dat heb ik nog nooit eerder gedaan, wellicht ga ik daar maar eens mee beginnen, wie weet vind men het leuk om deze "badkuip" weer te zien rijden straks :)
 
Mag ik deze "badkuip" mooi van lelijkheid vinden :+

Het is dat mijn garage volstaat (er moeten eerst 2 motoren buiten gezet worden voor er gesleuteld kan worden), maar z'n "badkuip lijkt mij best grappig.

En ik sluit mij geheel aan bij @Clank

Nevenvoordeel van een topic is dat je achteraf ook nog eens zicht heb wat je gedaan hebt en hoe lang je er al mee bezig bent (en als je het project verkoopt een soort van bewijs dat er "echt" aan gewerkt is).
 
Mag ik deze "badkuip" mooi van lelijkheid vinden :+
Nee
Nevenvoordeel van een topic is dat je achteraf ook nog eens zicht heb wat je gedaan hebt en hoe lang je er al mee bezig bent (en als je het project verkoopt een soort van bewijs dat er "echt" aan gewerkt is).
Nadeel is wel dat je bij verkoop met je bek vol tanden staat omdat iemand steeds roept: ja, had ik gelezen ja.
 
Nadeel is wel dat je bij verkoop met je bek vol tanden staat omdat iemand steeds roept: ja, had ik gelezen ja.
Ach, als je een beetje netjes je topic bijhoudt is hoeft dat niet een probleem te zijn.

Ik mag dan wel geen professioneel onderhoudsmedewerker voor motoren zijn, maar rotzooien doe ik niet. Moet er namelijk zelf (en anderen) op durven (laten) rijden, iets met "ik wil nog heel lang motorrijden" })
 
Ach, als je een beetje netjes je topic bijhoudt is hoeft dat niet een probleem te zijn.

Ik mag dan wel geen professioneel onderhoudsmedewerker voor motoren zijn, maar rotzooien doe ik niet. Moet er namelijk zelf (en anderen) op durven (laten) rijden, iets met "ik wil nog heel lang motorrijden" })
Klopt wel, maar als iemand naar het ding staat te kijken is het fijn om een stuk tekst en uitleg te geven. Als je een topic hebt bijgehouden wat ze hebben gelezen kan dat niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan