Verwarmde handschoenen of verwarmde handvaten?

Ik heb zowel handvatverwarming als verwarmde handschoenen.

Ik heb de handschoenen gekocht voor op mijn supermoto omdat ik die voor woon-werk verkeer gebruikte (85.000km lang...) en in de winter niet anders kon. De handschoenen zijn van Gerbing en kunnen via een kabelset op de accu worden aangesloten. Werkt prima en nooit meer koude handen.

Toen ik de 1200GS erbij kocht zat daar al handvatverwarming op en die gebruik ik nu in combinatie met de handschoenen. De handvatverwarming alleen is in de winter (<0 graden) niet voldoende voor lange ritten, maar lekker in combinatie met verwarmde handschoenen. De handschoenen verwarmen op de vingers en de handvatten aan de binnenkant van de hand.

Ik klink als een bejaarde...
 
Laatst bewerkt:
Stond voor de keus en besloot eerst maar eens een verwarmd kraagje te proberen van Gerbing. Gek genoeg heb ik met dat ding ook nauwelijks last van koude handen.
 
Ik had eerst verwarmde handvatten, maar daar voel je echt niks van.
De wind komt van voren en dat ging vaak verschrikkelijk pijn doen.
Allerlei handschoenen en binnenhandschoenen geprobeerd, het bleef koud en pijnlijk.

Nu heb ik verwarmde handschoenen van Gerbing, dat is wel prijzig maar ik had het jaren eerder moeten doen.

full
 
Heb afgelopen winter met - 18 gereden, met handkappen en handvatverwarming; daarna maar vlug verwarmde handschoenen gekocht, had dit jaren eerder moeten doen.
 
Zou voor verwarmde handschoenen gaan.

Maar redt het nog met van die (plastic) diesel handschoenen in mijn winter handschoenen. En als het echt ver is een extra koffie stop er in lassen.
 
Ik heb verwarmde handvaten (met 1 t, want omdat daarom) en het is niet ideaal voor erg koude omstandigheden. Het is echter wel erg lekker als je ergens in de regen rijdt en je krijgt opeens kouwe fikken om dan de verwarming aan te gooien. Verwarmde handschoenen heb je niet zoveel aan als ze nog thuis in de kast liggen. Het lijkt mij voor in de winter wel ideaal.
 
echte mannen leggen gewoon hun handen op hun blok. werkte vorige winter stukke beter dan me handvat verwarming. en wat ook een hoop scheelde is inplaats van 130-140, 90 met de vrachtwagens meerijden.

Handen aan je blok opwarmen is slecht voor je handen.
Krijg je gegarandeerd nog meer last van de kou. -O-

Maar tis wel lekker op het moment dat je ze er op legt, en daarom doe ik het ook :Y
 
vorige winter, dikke handschoenen, onderhandschoenen, regelmatig stoppen en opwarmen (niet alleen mijn handen maar gewoon alles) en handen op het blok, werkte prima.
(niet langer dan 2 uur gereden....)
 
Verwarmde handschoenen van Gerbing :} :} :] Ik gebruik ze al jaren en ze geven levenslang garantie (op het electrische deel) Hier heb ik al een keer gebruik van mogen maken, na 2 jaar intensief gebruik (ik rijd 's winters door) begaf de linker handschoen het. zonder problemen omgeruild voor een nieuw paar.
Bij -13 geen centje problemen gehad met de kou, en ik ben een KOUKLEUM (ik gebruik ze al bij 5oC, omdat ik anders de gehele dag pijnlijk koude handen heb)
 
[quote:
Deadly_Paradox schreef op 18 september 2010 @ 18:06:Bij -17 kan ik het 100Km volhouden voordat ik koude vingers begin te krijgen en dan heb ik toch wel zin in een bakkie koffie ]

Je gaat toch niet ieder half uur koffie drinken?
Kijk dit is Bolski's manier om te zeggen dattie 100km rijdt in 30 minuten 8-)
 
ik kan alleen maar zeggen,ik heb vorige jaar een motor geleend van een maat ook met hands vaat verwarming ik vond super wil nu op me eigen soes ook hebben. :}
 
voor 100 km is een goede handschoen wel ok, verder moet je aan de elektrisiteit.
handschoenen eerst, ik zou ook nog sokken willen als ik weer een veelrijder word.
voor koukleumen/pekel rijders is een vest ook een idee maar ik denk dat je er met warme voeten en handen wel komt :)
 
Ik heb ook altijd de winters doorgereden; 15000km woonwerk per jaar op 10 maanden (leraar:) ) Tot -20 op een gegeven moment ('s nachts wordt het hier soms erg koud in de winter, als je dan om 7.00u moet vertrekken is het op zijn koudst) . 2 maanden in de zomer funtrips, nog eens 5000km erbij. Iedere winter koop ik wel weer een verhoogd schermpje en verwarmde handvatten, ... -O-
En iedere lente smijt ik de hele boel er weer af, want, ongewenste trillingen en vibraties (door de bekabeling tegen de kuip, enz,) zijn misschien wel leuk voor de single women, maar niet voor mij. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan