Verwarmde handschoenen..

Walking

Die hard MF'er
28 feb 2007
836
0
Hey iedereen,


Ik heb al een topic over handschoenen, dus sorry dat ik het nog eens zet... maar k heb een vraagje en wil graag verschillende meningen... sorry.

Ik heb al verschillende verwarmde handschoenen gezien (oa. Gerbing) en die hebben allemaal geen protectie... Dat verbaast me echter wel. Is dat normaal?

Mijn lief is er nl. met een paar als verrassing thuis gekomen... en ik twijfel door de protectie en ik zou ze zo snel mogelijk willen wisselen (of geld terugkrijgen, maar weet niet of dat kan).

Iemand raad?
 
Hey iedereen,


Ik heb al een topic over handschoenen, dus sorry dat ik het nog eens zet... maar k heb een vraagje en wil graag verschillende meningen... sorry.

Ik heb al verschillende verwarmde handschoenen gezien (oa. Gerbing) en die hebben allemaal geen protectie... Dat verbaast me echter wel. Is dat normaal?

Mijn lief is er nl. met een paar als verrassing thuis gekomen... en ik twijfel door de protectie en ik zou ze zo snel mogelijk willen wisselen (of geld terugkrijgen, maar weet niet of dat kan).

Iemand raad?

wat bedoel je precies met protectie?? die harde knokkels?? waar wil je die voor hebben dan??

een handschoen is helemaal protectie...
 
kheb bij dat Equiplus verwarmde jas besteld van Gerbing. had al verwarmde handvatten maar ben je eigenlijk niet meer nodig.
 
protectie, is een handschoen sowieso toch?

Mijn zomerhandschoenen is simpelweg een enkele laag leer, verder geen extra protectie. En op mijn winterhandschoenen ook niet echt hoor.... En je hebt ze ook nog eens verwarmd:o lekker houde, stoot je de meid ook niet tegen het hoofd;)
 
Ik bedoel inderdaad de knokkels.... ik heb dat op andere winterhandschoenen (die dus niet warm genoeg waren) ook gehad... is dat zorgwekkend dat die er nu niet op staan?
 
Op mijn winterhandschoenen (nee, niet uit de rommelbak) zitten ook geen verharde knokkels... Als je valt zullen je handen de klap op willen vangen, maar dat doe je met de binnenkant van je handen.

Knokkels zijn alleen handig tegen klappen op hand als je het stuur nog vast heb, bijvoorbeeld met je stuur iets te dicht langs een lantaarnpaal manoeuvreren. De harde motorbikkels gebruiken ze overigens ook om spiegeltjes mee te meppen, maar daar zijn weer andere topics over. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel inderdaad de knokkels.... ik heb dat op andere winterhandschoenen (die dus niet warm genoeg waren) ook gehad... is dat zorgwekkend dat die er nu niet op staan?


welnee.. gewoon zorgen dat je banden onder blijven en dat je ruim genoeg langs allerlei obstakels rijdt..







ik heb 2 schuivers gemaakt met die handschoenen en heb mijn knokkels er nooit mee geraakt.. valt mee dus he?? ;)
 
Mijn lief is er nl. met een paar als verrassing thuis gekomen... en ik twijfel door de protectie en ik zou ze zo snel mogelijk willen wisselen (of geld terugkrijgen, maar weet niet of dat kan).

Iemand raad?
Geef je lief maar een dikke knuffel, niets lekkerder dan verwarmde handschoenen. Wat je ook nog kan doen, is het omruilen naar verwarmde binnenhandschoenen van Gerbing. Knokkels voor de looks en 'protectie' en de warmte van Gerbing.
 
:^

Denk dat je je zorgen maakt om niets. Die harde knokkels vind je niet op winter handschoenen (voor zover ik weet).

:Y Alpinestars en die knokkels blijven handig zoals eerder al vermeld is *O*

Edit: deze dus: Alpinestars Jet road met Goretex. Kost wat, maar dan heb je ook wat, ideale dingen echt.

full
 
Laatst bewerkt:
Misschien wel handig als er hier mensen zijn die goede ervaring met verwarmde handschoenen hebben dat die een link od naam/model neerzetten.
Had van de week na 10 minuten al stijve vingers (met winterhandschoenen aan) dus wil er toch maar eens naar gaan kijken.
 
:Y Alpinestars en die knokkels blijven handig zoals eerder al vermeld is *O*

Edit: deze dus: Alpinestars Jet road met Goretex. Kost wat, maar dan heb je ook wat, ideale dingen echt.

[afbeelding]

Deze zijn idd lekker. ( heb o.a deze aan m'n knuisten gehad.)
Maar tegen de échte kou zijn de andere 2 Alpinestars lijstje beter!......en een stukkie duurder!
Met bescherming op de knokkels........
 
Misschien wel handig als er hier mensen zijn die goede ervaring met verwarmde handschoenen hebben dat die een link od naam/model neerzetten.
Had van de week na 10 minuten al stijve vingers (met winterhandschoenen aan) dus wil er toch maar eens naar gaan kijken.

Ik heb het eerste model Gerbing.
De verwarming loopt aan de buitenzijde, dáár waar de koude vandaan komt ( rijwind).
Aan de buitenkant van je hand is je huid dun, en er zitten voornamelijk pezen, dus die wil je het warmst houden.
Ik heb al genoeg in de kou gereden en de aanschaf van die Gerbings was écht een wáuw! moment. Máár...ik gebruik ze alleen als het écht koud is.

M'n "gewone"handschoenen.
De vorige waren Grid- winterhandschoenen met fleece-binnen handschoen,....geweldig paar!
Nu heb ik de Richa schoeller Ice Storm. ( ook met binnen handschoen en volgens de fabrikant 100% wind/waterdicht) :)
















[me=]( note to myself.......ouwe hanschoenen ff opruimen....)[/me=]



:X
 
Die Gerbring zijn ook waterdicht of niet, neem aan dat je ze ook gewoon kan gebruiken met de verwarming uitgeschakeld?
 
Laatst bewerkt:
Die Gerbring zijn ook waterdicht of niet, neem aan dat je ze ook gewoon kan gebruiken met de verwarming uitgeschakeld?



Ik hoop dat de mijne ook waterdicht zijn, anders wordt ik misscien geBZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZelektrocuteerd... :] .


Ik heb eigenlijk nog niet naar het merk gekeken, zal vanavond eens wat opzoeken... maar ik al mijn liefje een dikke kus geven voor de cadeau ;-).

Walking.
 
handvatverwarming, monteren kost een kwartiertje werk; ;)
(Enkel nodig bij de langere ritten onder de 5°)
Kost iets van 79euro
 
Laatst bewerkt:
De handschoenen zijn waterdicht.
Electrische circuits zijn ook nog eens waterdicht dus een schok zul je niet zo één-twee-drie krijgen. Als de stroom al zo hoog kan worden...

Zie de krantenkop al voor me: motorrijder geëlektrocuteerd door handschoen.... _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan