Verwarmde handschoenen..

K zie allemaal handige linkjes staan naar verwarmde handschoenen, dus k denk dan stel hier de vraag maar es of iemand ervaring heeft met onderstaande handschoenen, of soortgelijke handschoenen
tenminste ik was aan t denken aan zo`n handschoenen, accu heeft t al zwaar genoeg zo
(nu: ff rijden = 2u koude handen)

http://www.horseshophorsepower.nl/product_info.php?products_id=669
Moet je dan weer wel los accutje bij kopen voor in de jaszak a 70Eu,
en acculadertje, a 65Eu

Gaat dan om verwarmde onderhandschoenen.
 
Ah, op die fiets. Blijft de vraag hoe lang dat exo-spul meegaat. Kunststof dat warm wordt......??


ik denk langer dan draadjes ;) maargoed, ook plastic heeft niet het eeuwige leven. Ik denk dat je minder snel een kapotte handschoen hebt in verhouding met bekabelde handschoenen, maar in plastic zitten meestal weekmakers... mochten die weekmakers eruit gaan dan wordt het plastic hard.
 
K zie allemaal handige linkjes staan naar verwarmde handschoenen, dus k denk dan stel hier de vraag maar es of iemand ervaring heeft met onderstaande handschoenen, of soortgelijke handschoenen
tenminste ik was aan t denken aan zo`n handschoenen, accu heeft t al zwaar genoeg zo
(nu: ff rijden = 2u koude handen)

http://www.horseshophorsepower.nl/product_info.php?products_id=669
Moet je dan weer wel los accutje bij kopen voor in de jaszak a 70Eu,
en acculadertje, a 65Eu

Gaat dan om verwarmde onderhandschoenen.
beetje duur voor verwarmde onderhandschoenen moet ik zeggen. Overigens, voor 10 euro heb je een mooie oplossing om hem aan je motor te sluiten...

http://www.horseshophorsepower.nl/product_info.php?cPath=161_163&products_id=668
 
voor mij even een negatieve ervaring wat betreft gerbing....

2 weken geleden heeft opnieuw de linkerhandschoen het begeven (zal wel van het vele koppelen komen ofzo gok ik). deze is keurig onder garantie vervangen, maar helaas hadden ze het type van afgelopen jaar niet meer in het assortiment, maar een "verbeterde" nieuwe versie.

nou, die vind ik dus echt géén verbetering.

ten eerste lag 1 van de verwarmingsdraden los in de rechterduim en is die eruit gekomen met het uitdoen. gevolg: kapotte draad en de halve handschoen ijskoud. (na 100km!!)
de verbetering: niet meer de hele handschoen gaat uit, maar slechts de helft (duim + Wijsvinger).
ik heb die breuk provisorisch gerepareerd met wat leukoplast (huidkleur/pleister/tape) wat nu tot gevolg heeft dat dat gedeelte van de draad gloeiend heet wordt (de tape is nu verkoold en mn duim stink enorm). dinsdag mee terug dus als de motorzaak weer open is.
verder is de handschoen zelf dunner geworden, en dus kouder zonder draden aangesloten.
het "ruitenwissertje" op de linkerduim hebben ze weggehaald, wat ik echt een nadeel vind in winters weer, veel meer strepen op het visier.
als laatste zit de verwarming alleen nog bovenop de vingers en de hand, en niet meer een beetje aan de zijkant, waardoor de zijkanten van de vingers niet verwarmd worden en daarmee dus kouder.
en dan vragen ze er nog meer voor dan het oude model :(

ik wil in ieder geval het vorige model terug....
 
Laatst bewerkt:
voor mij even een negatieve ervaring wat betreft gerbing....

2 weken geleden heeft opnieuw de linkerhandschoen het begeven (zal wel van het vele koppelen komen ofzo gok ik). deze is keurig onder garantie vervangen, maar helaas hadden ze het type van afgelopen jaar niet meer in het assortiment, maar een "verbeterde" nieuwe versie.

nou, die vind ik dus echt géén verbetering.

ten eerste lag 1 van de verwarmingsdraden los in de rechterduim en is die eruit gekomen met het uitdoen. gevolg: kapotte draad en de halve handschoen ijskoud. (na 100km!!)
de verbetering: niet meer de hele handschoen gaat uit, maar slechts de helft (duim + Wijsvinger).
ik heb die breuk provisorisch gerepareerd met wat leukoplast (huidkleur/pleister/tape) wat nu tot gevolg heeft dat dat gedeelte van de draad gloeiend heet wordt (de tape is nu verkoold en mn duim stink enorm). dinsdag mee terug dus als de motorzaak weer open is.
verder is de handschoen zelf dunner geworden, en dus kouder zonder draden aangesloten.
het "ruitenwissertje" op de linkerduim hebben ze weggehaald, wat ik echt een nadeel vind in winters weer, veel meer strepen op het visier.
als laatste zit de verwarming alleen nog bovenop de vingers en de hand, en niet meer een beetje aan de zijkant, waardoor de zijkanten van de vingers niet verwarmd worden en daarmee dus kouder.
en dan vragen ze er nog meer voor dan het oude model :(

ik wil in ieder geval het vorige model terug....
*O*

Ben blijkbaar dus niet de enige die er niet echt over te spreken is. Ik ben na heel veel lof over de Gerbing ook overstag gegaan, en nu ik ze heb weet ik eigenlijk niet wat er erger was; die kou waardoor ik steeds afgeleid was of het feit dat er nu steeds brandwonden in mijn duimen staan.
De handschoen wordt zó warm (vooral bij de duimen) dat je er niet eens normaal in bewegen kan. Had eigenlijk gehoopt dat het een fabrieksfoutje was.. maar nu ik dit lees ben ik geloof ik toch niet helemaal alleen. Bij mij hebben de binnenvoeringen van de duimen overigens ook al losgelaten van de "buienvoering". Hoop dat zo'n schakelaar het verhelpen gaat.
 
Tja, draden in een handschoen, dat blijft kwetsbaar......
Het schijnt dat er ook regelmatig draden over elkaar komen te liggen, waardoor de draden veel heter worden.

Ik hou het wel op m'n kraagje....... :+
 
Heb ook een setje van Klan. Aan snoerlengte geen gebrek gelukkig. Ik was wel snel klaar met het klooien met de kabeltjes door de jas en mouwen....

- snoer moet tussen de buddy en de tank naar boven komen, waardoor het snoer (met klein stekkertje) dus altijd klem zit tussen mezelf en de tank....

- bij het uittrekken van de jas schuiven de snoertjes iedere keer mee naar boven of beneden. Aangezien 't kabeltje toch best kwetsbaar is ben ik daar maar mee gestopt.

Snoer loopt nu bij mij vanaf de accu onder de tank door, komt naar boven bij het balhoofd. Vervolgens zit hij met een dik elastiek aan het rempotje. Schakelaar voor aan/uit zit daar ook. Vervolgens krijg je dan de kabel die normaal door je jas loopt. Die heb ik losjes opgerold en ook weer met een stiek aan de kuipsteun vastgemaakt.

De laatste stukjes snoer liggen dus los (ongeveer 40 cm) en kan ik zo uit de kuip over de kroonplaat aan de handschoenen vastmaken. Snoertjes zijn lang genoeg om met mijn hand bij het vizier te komen e.d.

De praktijk leert ook dat de stekkertjes naar de handschoen wel los schieten als het nodig is..... :Y

Rij hier nu voor het 2e seizoen mee, bevalt prima. 's Zomers koppel ik alleen het laatste stukje snoer af, rest blijft netjes onder de tank zitten.




Ik had daar eigenlijk zoveel problemen niet mee. Oké, het is wel wat geprul... maar de draden komen bij mij gewoon langs mijn zadel naar boven en de rest (omdat ie nogal lang is) steek ik tussen de gesp van mijn rugzak. Ik moet bekennen dat ik ze wel al had kapot gemaakt (ik was van de motor gestapt en was vergeten dat ik vast hing... dus draadjes waren door de harde schok losgekomen... :$ ). Maar heeft mijn broertje mooi opgelost met een suikerklontje ertussen en goede, waterdichte tape voor elektriciteitsdraden. Ze werken weer als nieuw en ik kan ze niet meer missen...

Enig nadeel: de kleinste maat is voor mij nog te groot, dat is soms wel moeilijk. Misschien eens proberen er andere onder te doen... maar misschien werkt het dan niet zo goed meer. Maar het is niet zo'n drama...

Ik heb eigenlijk vaak zweedhandjes in die handschoenen hihihi.

Lekker heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet...
 
*O*

Ben blijkbaar dus niet de enige die er niet echt over te spreken is. Ik ben na heel veel lof over de Gerbing ook overstag gegaan, en nu ik ze heb weet ik eigenlijk niet wat er erger was; die kou waardoor ik steeds afgeleid was of het feit dat er nu steeds brandwonden in mijn duimen staan.
De handschoen wordt zó warm (vooral bij de duimen) dat je er niet eens normaal in bewegen kan. Had eigenlijk gehoopt dat het een fabrieksfoutje was.. maar nu ik dit lees ben ik geloof ik toch niet helemaal alleen. Bij mij hebben de binnenvoeringen van de duimen overigens ook al losgelaten van de "buienvoering". Hoop dat zo'n schakelaar het verhelpen gaat.

even een update op mijn verhaal van hierboven.

ik ben teruggegaan naar de motorzaak en heb zonder problemen de nieuwe verbeterde kapotte handschoenen om kunnen ruilen tegen het vorige model, nieuw en wel.
dus ik heb weer heerlijke "classic" handschoenen, die mij uitermate goed bevallen, heel de terugweg gisteren (-7 volgens teletekst) met een glimlach gereden

top service van motoport den bosch!
 
wie heeft er ervaring met klan heated innergloves? het is lycra dus het rekt... nu ben ik wel benieuwd wat voor verwarmings elementen gebruikt worden.
 
http://www.horseshophorse...1_163&products_id=668 ?????

Vreemde site,,,,Staat hier ook een paard in de wei, maar kan zn accu niet vinden....Nee, nooit opgelet tijdens de biologie lessen...

Op een motor weet ik hem wel te vinden hoor...... *O*
 
http://www.horseshophorse...1_163&products_id=668 ?????

Vreemde site,,,,Staat hier ook een paard in de wei, maar kan zn accu niet vinden....Nee, nooit opgelet tijdens de biologie lessen...

Op een motor weet ik hem wel te vinden hoor...... *O*


Linkie no workie........
 
K zie allemaal handige linkjes staan naar verwarmde handschoenen, dus k denk dan stel hier de vraag maar es of iemand ervaring heeft met onderstaande handschoenen, of soortgelijke handschoenen
tenminste ik was aan t denken aan zo`n handschoenen, accu heeft t al zwaar genoeg zo
(nu: ff rijden = 2u koude handen)

http://www.horseshophorsepower.nl/product_info.php?products_id=669
Moet je dan weer wel los accutje bij kopen voor in de jaszak a 70Eu,
en acculadertje, a 65Eu

Gaat dan om verwarmde onderhandschoenen.

dat vind ik wel beter met een accu in je binnenzak,
maar wel redelijk prijzig idd,

die accu lader,
die lijkt heel erg op die oude acculaders van Nokia
 
Vandaag voor het eerst gereden met m'n nieuwe Gerbings. 'k Was bijna vergeten hoe lekker dat ook al weer was, sinds m'n Temp4Alls de geest hebben gegeven. 'k Kan ze iedereen aanraden.

Greetz, kowalski.
 
even een update op mijn verhaal van hierboven.

ik ben teruggegaan naar de motorzaak en heb zonder problemen de nieuwe verbeterde kapotte handschoenen om kunnen ruilen tegen het vorige model, nieuw en wel.
dus ik heb weer heerlijke "classic" handschoenen, die mij uitermate goed bevallen, heel de terugweg gisteren (-7 volgens teletekst) met een glimlach gereden

top service van motoport den bosch!
Hulde voor de zaak dat ze het zo hebben opgelost! Ben alleen bang dat het in mijn geval niet werken gaat.. Wilde ze in eerste instantie al, maar mijn maat is nergens meer te krijgen (XS) :) Moet nog steeds die wisselaar eens bestellen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan