Verwarmde kledij

Waarom niet?
Volgens opgave van fabrikant kan je zo een vest op hoogste stand 2u15 gebruiken?
6Ah lijkt me ook niet erg veel vermogen, maar gedragen onder andere kledij lijkt me dat toch wel wat toe te voegen?

Ook zijn er hier andere personen die die spullen reeds in gebruik hebben, denk dat die ook wel geen toertjes van 10min maken?
Het verbruik van die dingen lijkt inderdaad enorm mee te vallen. Ik had dat hoger verwacht; maar je hebt gelijk.
En waarom zou je ineens vallen als je zo een vest draagt, de keren dat ik echt ben gaan liggen kan ik op twee vingers tellen :-)
Wel eens een ploffende LIPO gezien?
 
Een Chinese LIPO op je lichaam dragen. Als die bij een (onge)val beschadigt maakt dat ding je in korte tijd wel lekker warm..

Met een 7.4V accu een jas/vest gaan verwarmen lijkt me een interessante opgave. Of je moet ritjes van 10 minuten maken.
Ali heeft ook losse verwarmingspads die je zelf in kleding kunt knutselen; setje van 8 pads voor ongeveer 8 euro. Als accu gebruik je gewoon een reguliere powerbank. Die houdt het echt wel even vol en anders kan je extra powerbankjes meenemen. En ze zijn er ook heel plat.
 
Laatst bewerkt:

Ik heb nog steeds dit zelf geknutselde ding. Werkt nog steeds erg goed. En kost geen drol.
 
Waarom niet?
Volgens opgave van fabrikant kan je zo een vest op hoogste stand 2u15 gebruiken?
6Ah lijkt me ook niet erg veel vermogen, maar gedragen onder andere kledij lijkt me dat toch wel wat toe te voegen?

Ook zijn er hier andere personen die die spullen reeds in gebruik hebben, denk dat die ook wel geen toertjes van 10min maken?
En waarom zou je ineens vallen als je zo een vest draagt, de keren dat ik echt ben gaan liggen kan ik op twee vingers tellen :-)
Lijkt me beter om dat ding gewoon met een snoer aan de motor te zetten, zit je ook niet elke keer met accu's te kloten.
 
Lijkt me beter om dat ding gewoon met een snoer aan de motor te zetten, zit je ook niet elke keer met accu's te kloten.


Ik heb een paar verwarmde handschoenen die op de accu gaan (Klan). Mijn grootste miskoop ooit. Wat een gekloot zeg, die kabels en dat aansluiten. Dan maar kouwe klauwen.
 
Ik heb een paar verwarmde handschoenen die op de accu gaan (Klan).
Mijn grootste miskoop ooit. Wat een gekloot zeg, die kabels en dat aansluiten. Dan maar kouwe klauwen.
Helemaal niet nodig............kouwe klauwe :?
Bij Aliexpress een setje handvatverwarming kopen. Voor €12.83 ben je klaar. Bij mij zit deze set er al 2 jaar op. Prima :t
Afgelopen zondag-morgen stond hier nog ijs op de auto's. Nee geen kouwe klauwe gehad. Verwarming hoefde nog niet eens op max!
 
Wat ik altijd zo k#t vind aan handvatverwarming: Het duurt een eeuwigheid voor ze warm zijn. Als ik mijn handschoenen aan heb, voel ik de warmte al binnen een paar seconden. Met de handvatverwarming duurt dat een paar minuten.
 
Het duurt idd wel een minuut of 2 voordat je de warmte gaat voelen.
(O ja vergeten: Dat is in stand 1. Stand 2 is erg heet. Voor -10'C?. Bij stand 2 zal je het idd wel sneller voelen. Maar daarna rap weer naar stand 1)
Maar het is toch ook niet zo dat je plots uit het niets koude handen krijgt :?
Dat voel je al effe aankomen. Als het langzamerhand toch te koud wordt, dan zet je 'm aan. Die 2 min kan dan ook nog wel.............
 
Laatst bewerkt:
Wat ik altijd zo k#t vind aan handvatverwarming: Het duurt een eeuwigheid voor ze warm zijn. Als ik mijn handschoenen aan heb, voel ik de warmte al binnen een paar seconden. Met de handvatverwarming duurt dat een paar minuten.
Er is nogal wat verschil tussen de ene hvv en de andere. Bij mijn BMW voel ik de verwarming binnen een kilometer. Misschien heb ik dunnere handschoenen dan jij, maar misschien valt er ook door een andere hvv wel wat te winnen. Maar misschien men je al tevree met je verwarmde handschoenen. Ik overweeg wel om er een paar van Alie bij te kopen voor de winter. Slons wordt wat ouder denk ik ... _O-
 
Ik heb een paar verwarmde handschoenen die op de accu gaan (Klan). Mijn grootste miskoop ooit. Wat een gekloot zeg, die kabels en dat aansluiten. Dan maar kouwe klauwen.
Ik heb dat ook, en begrijp wat je bedoelt: het is wel een gedoe.
Maarrrrrrr, als je graag warme handen wilt en een dagrit maakt is het fijn dat je niet met lege accu's komt te zitten.
Daarnaast kunnen die accus op je polsen ook knap vervelend zijn
 
Wat ik altijd zo k#t vind aan handvatverwarming: Het duurt een eeuwigheid voor ze warm zijn. Als ik mijn handschoenen aan heb, voel ik de warmte al binnen een paar seconden. Met de handvatverwarming duurt dat een paar minuten.
Ik heb toevallig vandaag voor t eerst met hvv gereden ,ik had een oud setje daytona s gekregen , ik heb ze maar op de Funduro gezet met t idee baat t niet ,schaad t niet.
Maar wat een genot ,zomerhandsen aan en heerlijk warme handen ,ff in de snelwarmstand en als je helm op hebt zijn ze warm ,jaren eerder moeten doen. :t
 
Ik heb toevallig vandaag voor t eerst met hvv gereden ,ik had een oud setje daytona s gekregen , ik heb ze maar op de Funduro gezet met t idee baat t niet ,schaad t niet.
Maar wat een genot ,zomerhandsen aan en heerlijk warme handen ,ff in de snelwarmstand en als je helm op hebt zijn ze warm ,jaren eerder moeten doen. :t

Moet je eens een keer in de kou met zadelverwarming én handvatverwarming gaan rijden ... je weet niet wat je meemaakt ... heerlijk, alsof je eindeloos in je broek zit te pissen terwijl je twee frikandellen vasthoudt. _O-
 
Nou, ik ga morgen 500km rijden en heb dat gerommel met de draadjes er graag voor over. Wat wel scheelt is dat de draden al in mijn vest zitten. Broek koppel ik ook zo aan. Maakt het aansluiten aan de accu een stuk eenvoudiger.
 
Moet je eens een keer in de kou met zadelverwarming én handvatverwarming gaan rijden ... je weet niet wat je meemaakt ... heerlijk, alsof je eindeloos in je broek zit te pissen terwijl je twee frikandellen vasthoudt. _O-

Hele tijd geleden op een Burgman 650 gekoerierd, en handvatverwarming had ik al ervaring mee. Maar die had dus ook zadelverwarming, en als t erg koud is buiten is dat inderdaad echt heerlijk:Y:t
 
Na een dag motorrijden was het lekker om verwarmd terug te rijden naar huis.
 
Hangt er ook vanaf hoe VER dat je gaat. Ook hoe snel dat je rijdt.
Vorig weekend een rustig toerritje gemaakt met in de ochtend lichte vorst. Geen verwarmd vest en HVV op UIT.
Het voelde in het begin niet echt koud. Toch na ca 1.5h kwamen de koude handjes en daarom heb ik de HVV toen maar WEL aangezet.
 
Ik voel me echt een stumper hoor. Heb 45+ weken per jaar mijn wintervoering in de jas en rijd al 2 weken met mijn Gerbings op standje 1 's middags en 2 's avonds om 21:00 als ik 50km ww doe. Oh, en nu de 2/3°C af en toe voorbij komt ook de trui onder de jas.
 
Kwestie van doorbloeding............................?
Een maat waar ik wel eens mee rijd, heeft ook alle denkbare verwarming op zijn BMW RT. (en daar zit je toch al HEEL goed beschut)
Vest, zadel, handschoenen en verwarming in de laarzen. En dan TOCH nog koud................. :? ...............(dat de dynamo dat alles kan trekken?)

Was een keer met 'm in hotel. 's Nachts kreeg ik het gebrek. Dacht dat 't raam nog open stond en de VW op UIT.
Ik ging KAPOT van de warmte. Wat denk je: Had ie raam dicht gedaan en verwarming aangezet.
En nog het meest vreemde......................Hij lag lekker te slapen met z'n slaapzakje ONDER de dekens.................. 🥵
 
Ik voel me echt een stumper hoor. Heb 45+ weken per jaar mijn wintervoering in de jas en rijd al 2 weken met mijn Gerbings op standje 1 's middags en 2 's avonds om 21:00 als ik 50km ww doe. Oh, en nu de 2/3°C af en toe voorbij komt ook de trui onder de jas.

Ik ken ze wel, die mensen die laatdunkend doen over hvv, abs, tweecilinders, viercilinders, auto's, scooters etc. etc. Maar ik heb soms zelfs 's zomers mijn hvv aan. Gewoon omdat ik dat lekker vind. Het is mijn hobby en ik zal 'um goddomme uitvoeren zoals het mij goeddunkt. 👊
 
Terug
Bovenaan Onderaan