Verwarmde kledij

MGS

Rookie
9 jun 2017
12
0
M
Iemand ervaring met verwarmde kledij?
Ik ben een atypische motorrijder, in de zomer staat mijn motor meer in de garage dan in deze periode dat de temperatuur richting nulpunt gaat.
Kledij als deze: Klan Liner Heated | MotorkledingStore.nl lijken me wel iets meerwaarde nog te geven bij koud weer.
Of ben ik fout?

Iemand ervaring mee? Doen die dingen wat ze beloven?
Andere tips?

Er bestaan ook "pads" die je in bestaande kledij kan naaien, maar die lijken me dan weer minder betrouwbaar.
Laat van jullie horen over "verwarmde kledij op de motor".
Thanks
 
heb ook een verwarmde bodywarmer merk X2O met een regelaar van gerbing (die van X2O bleef maar kapot gaan) en ik vind het heerlijk. als het echt koud wordt krijg ik het met mijn winter pak met voering er in en warme fleece trui er onder na verloop van tijd toch koud en en met die bodywarmer op halve kracht (fleece trui niet meer nodig) helemaal geen last van (op volle kracht zit je te zweten in je pak). je kan echt uren rijden met vorst zonder last te krijgen van kou, en tegen de tijd dat je last krijgt van koude vingers of voeten is dat een goede waarschuwing dat het tijd is om eens wat rust te nemen vergezeld van iets lekker warms om te drinken.
 
Ik heb een vest, broek en handschoenen van gerbing. Ik zou niet meer zonder willen. Ik ben best een koukleum.
Spul van warm n safe schijnt ook heel goed te zijn maar is wat duurder.
Je hebt wel een controller nodig want volle bak wordt je geroosterd.
Ik heb een duo controller zodat ik handschoenen en vest/broek apart kan regelen.
Ik heb de hele boel aan de accu hangen. Moet je wel even opletten dat je dynamo dat aankwam anders trek je je accu leeg.
Let bij het aanschaffen van spullen of de connectors ook passen. De handschoenen van macna zitten super maar hebben pluggen die niet aan een gerbingvest passen. Dan blijf je met losse draden klooien. Bij gerbing zitten die in het vest. Heb wel de aansluitingen intern opnieuw moeten solderen, is niet de stevigste verbinding.
Ik heb bij het vest ook nog een losse accu. Daarmee blijf je tot 3 uur warm, handig als ik in een koude ruimte moet zijn voor werk.
Wat ik aan de macna handschoenen niet fijn vind is dat de regelaar op de handschoen zit. Dan moet je je gas loslaten om je linkerhand te regelen, kan gevaarlijk zijn. Je ziet ook niet hoe hard ie staat. Dat is met een losse regelaar beter. Mijn controller zit op de tank (klittenband) daardoor kan ik vrij makkelijk de boel bedienen.
Ik heb ook het krulverlengsnoer er tussen zitten (2x dus). Scheelt een hoop ellende bij afstappen.
Aan de gerbing broek kun je ook nog sokken doen, zo ver ben ik nog niet.
Ik draag alles onder mijn zomerpak. Dan wordt het ook niet te dik waardoor je je als een ballonnetje voelt.
 
Iemand ervaring met verwarmde kledij?
Ik ben een atypische motorrijder, in de zomer staat mijn motor meer in de garage dan in deze periode dat de temperatuur richting nulpunt gaat.
Kledij als deze: Klan Liner Heated | MotorkledingStore.nl lijken me wel iets meerwaarde nog te geven bij koud weer.
Of ben ik fout?

Iemand ervaring mee? Doen die dingen wat ze beloven?
Andere tips?

Er bestaan ook "pads" die je in bestaande kledij kan naaien, maar die lijken me dan weer minder betrouwbaar.
Laat van jullie horen over "verwarmde kledij op de motor".
Thanks
Ik heb 2 maand geleden de vest in je link gekocht met een accubevestiging en krulverlengsnoer. (Ik rij een naked MT09, dus geen windbescherming)
De vest wordt meer dan warm genoeg en je hebt 5 standen.
De pasvorm is nogal los (goed voor isolatie) maar het past soms een beetje raar onder je pak.
Mouwen zijn lekker lang.
Je nek en armen worden ook verwarmd, dus het is echt rondom ipv rug en borst.
Het grote nadeel vind ik dat de knop moeilijk te bereiken is en niet zo tactiel is eenmaal hij onder je pak zit. (Dus voor vertrek de juiste stand kiezen)

Voor mij doet hij wat een verwarmde trui zou moeten doen en hij is ook winddicht.
In de mouwen zitten er extra aansluiting (waarschijnlijk om door te verbinden met handschoenen).
Het accupakket vond ik echt te duur (106€) voor iets dat 9 maand in de kast zal liggen.
 
Ik heb 2 maand geleden de vest in je link gekocht met een accubevestiging en krulverlengsnoer. (Ik rij een naked MT09, dus geen windbescherming)
De vest wordt meer dan warm genoeg en je hebt 5 standen.
De pasvorm is nogal los (goed voor isolatie) maar het past soms een beetje raar onder je pak.
Mouwen zijn lekker lang.
Je nek en armen worden ook verwarmd, dus het is echt rondom ipv rug en borst.
Het grote nadeel vind ik dat de knop moeilijk te bereiken is en niet zo tactiel is eenmaal hij onder je pak zit. (Dus voor vertrek de juiste stand kiezen)

Voor mij doet hij wat een verwarmde trui zou moeten doen en hij is ook winddicht.
In de mouwen zitten er extra aansluiting (waarschijnlijk om door te verbinden met handschoenen).
Het accupakket vond ik echt te duur (106€) voor iets dat 9 maand in de kast zal liggen.
Dat vest lijkt me ook wel wat, de handschoenen van Klan heb ik al dus dat zou een mooie combi zijn.
Maar wat ik mij afvraag is of dat vest waterbestendig is, in zware regenbuien heb ik altijd wel wat lekkage in de jas. Het zou lullig zijn als het ding na drie regenbuien kapot is...
Ervaring mee?
 
Er was hier een how-to maak je eigen electr. verwarmde vest.. die van mij gaat seizoen 4 in..
 
Ik gebruik alleen een Gerbing bodywarmer, warmteregelaar hang ik aan mijn jas en plug hem in op een accessoireaansluiting op de motor.

Meer heb ik niet nodig, de bodywarmer heeft een verwarmde kraag en zo blijven vooral schouders, nek en rug goed warm. Den Haag - Groningen heb ik zo ook wel eens met 5 graden vorst gereden en het niet koud gehad. Ik heb geen behoefte aan meer verwarmde accessoires, maar dat hangt ervanaf hoe goed je doorbloeding is. Sowieso is het handig te beginnen met het verwarmen van je bovenlichaam, want als dat afkoelt begint je lichaam met warmte te onttrekken aan handen en voeten.
 
Het gerbing vest is een softshell en kan wel wat water hebben. Heb een heel goed motorpak, dus geen lekkage.
 
Dat vest lijkt me ook wel wat, de handschoenen van Klan heb ik al dus dat zou een mooie combi zijn.
Maar wat ik mij afvraag is of dat vest waterbestendig is, in zware regenbuien heb ik altijd wel wat lekkage in de jas. Het zou lullig zijn als het ding na drie regenbuien kapot is...
Ervaring mee?
Geen ervaring met lekkage, goretex houdt mij droog.
Maar ik zou niet weten waarom het snel kapot zou gaan als het een beetje nat wordt, de buitenkant voelt ook redelijk waterdicht .
 
Ik heb een vest, broek en handschoenen van gerbing. Ik zou niet meer zonder willen. Ik ben best een koukleum.
Spul van warm n safe schijnt ook heel goed te zijn maar is wat duurder.
Je hebt wel een controller nodig want volle bak wordt je geroosterd.
Ik heb een duo controller zodat ik handschoenen en vest/broek apart kan regelen.
Ik heb de hele boel aan de accu hangen. Moet je wel even opletten dat je dynamo dat aankwam anders trek je je accu leeg.
Let bij het aanschaffen van spullen of de connectors ook passen. De handschoenen van macna zitten super maar hebben pluggen die niet aan een gerbingvest passen. Dan blijf je met losse draden klooien. Bij gerbing zitten die in het vest. Heb wel de aansluitingen intern opnieuw moeten solderen, is niet de stevigste verbinding.
Ik heb bij het vest ook nog een losse accu. Daarmee blijf je tot 3 uur warm, handig als ik in een koude ruimte moet zijn voor werk.
Wat ik aan de macna handschoenen niet fijn vind is dat de regelaar op de handschoen zit. Dan moet je je gas loslaten om je linkerhand te regelen, kan gevaarlijk zijn. Je ziet ook niet hoe hard ie staat. Dat is met een losse regelaar beter. Mijn controller zit op de tank (klittenband) daardoor kan ik vrij makkelijk de boel bedienen.
Ik heb ook het krulverlengsnoer er tussen zitten (2x dus). Scheelt een hoop ellende bij afstappen.
Aan de gerbing broek kun je ook nog sokken doen, zo ver ben ik nog niet.
Ik draag alles onder mijn zomerpak. Dan wordt het ook niet te dik waardoor je je als een ballonnetje voelt.

Dit :^ Al heb ik alleen al jaren handschoenen, geen vest, broek of sokken. Van de week alweer veel plezier van gehad *O*
 
Nooit gedacht dat ik het woordje "cool" ging gebruiken in een topic over verwarmde kledij.
Dus jullie zien hier een meerwaarde in? Mooi zo.

Was er een how to over hoe zelf verwarmde kledij te maken? Zo ja, waar kan ik die vinden?
De batterij lijkt me een lastig punt, maar 7.4 LIPO batterijen zijn via Chinese webshops wel goed te krijgen.
Laat maar horen indien er nog suggesties zijn!
Bedankt alvast.
 
Nooit gedacht dat ik het woordje "cool" ging gebruiken in een topic over verwarmde kledij.
Dus jullie zien hier een meerwaarde in? Mooi zo.

Was er een how to over hoe zelf verwarmde kledij te maken? Zo ja, waar kan ik die vinden?
De batterij lijkt me een lastig punt, maar 7.4 LIPO batterijen zijn via Chinese webshops wel goed te krijgen.
Laat maar horen indien er nog suggesties zijn!
Bedankt alvast.
Een Chinese LIPO op je lichaam dragen. Als die bij een (onge)val beschadigt maakt dat ding je in korte tijd wel lekker warm..

Met een 7.4V accu een jas/vest gaan verwarmen lijkt me een interessante opgave. Of je moet ritjes van 10 minuten maken.
 
Nee gewoon auto :+ ... vanmorgen best fris maar dan heb ik niet meer aan dan een polotje en doorwaaijas met regenmembraam... nadeel is dat ik vanaf 18 graden zit te puffen... maarja, daar ging het topic niet over.
Als winterhandschoenen heb ik een paar Strauss thinsulate werkhandschoenen...
 
Ik heb altijd heel goed tegen de kou gekund, als het -10 is rij ik nog steeds gewoon in een spijkerbroek. Maar vorig jaar kreeg ik een verwarmd vestje van iemand, en ik moet eerlijk zeggen dat het best lekker is en dat het voor mij prima werkt. Zelf gebruik ik hem alleen tijdens de eerste koude dagen, als ik nog moet wennen aan de temp, zeg maar...

Maar voor minder dan 2 tientjes is hij het proberen waard, ik heb er een aantal ritten mee gemaakt en hij houdt het op een gewone powerbank (ook van oom Alie) echt urenlang uit.

https://nl.aliexpress.com/item/33027294325.html?channel=twinner
 
Heb vroeger ook een zelfbouw vestje gehad. Leuk om mee te experimenteren. Werkte ook best wel goed. Met weerstand draad. Nadeel daarvan is dat je bij breuk jezelf een breuk zoekt.
Gerbing vest is veel beter maar met dat zelfbouw vest had ik wel meer warmte op de plek waar ik het wil hebben.

En zo'n Ali accu op je lijf met rijden? Als je weet wat een indruk een sleutelbos al maakt als je onderuit gaat....
 
Heb vroeger ook een zelfbouw vestje gehad. Leuk om mee te experimenteren. Werkte ook best wel goed. Met weerstand draad. Nadeel daarvan is dat je bij breuk jezelf een breuk zoekt.
Gerbing vest is veel beter maar met dat zelfbouw vest had ik wel meer warmte op de plek waar ik het wil hebben.

En zo'n Ali accu op je lijf met rijden? Als je weet wat een indruk een sleutelbos al maakt als je onderuit gaat....
Wees dus maar bij dat t geen gastank is
 
Daar heb je het lekker zo gevonden. Ff een aansteker erbij en je ziet het zo :+
 
Zelfbouw vestje heb ik ook wel gemaakt. Van een stoelverwarmingsset. Drie jaar plezier van gehad. Keis x20 vestje is beter en vraagt veel minder stroom. (15 watt)
 
Net de Gerbing weer aangehad. In principe had het ook nog wel zonder gekund maar met een graad of 3 in Beverwijk om 9.00 was het toch lekker het ding aan te trekken me de thermostaat een klein stukje open. Een dikke trui was ook voldoende geweest, maar het is gewoon heerlijk rijden in een heldere nacht waarbij je net een klein beetje warmte op je rug en schouders voelt.
 
Een Chinese LIPO op je lichaam dragen. Als die bij een (onge)val beschadigt maakt dat ding je in korte tijd wel lekker warm..

Met een 7.4V accu een jas/vest gaan verwarmen lijkt me een interessante opgave. Of je moet ritjes van 10 minuten maken.

Waarom niet?
Volgens opgave van fabrikant kan je zo een vest op hoogste stand 2u15 gebruiken?
6Ah lijkt me ook niet erg veel vermogen, maar gedragen onder andere kledij lijkt me dat toch wel wat toe te voegen?

Ook zijn er hier andere personen die die spullen reeds in gebruik hebben, denk dat die ook wel geen toertjes van 10min maken?
En waarom zou je ineens vallen als je zo een vest draagt, de keren dat ik echt ben gaan liggen kan ik op twee vingers tellen :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan