Verwarmde kleding van Gerbing

Joshua-R1150RT

MF veteraan
8 dec 2003
1.485
4
Leeuwarden
Wie heeft er ervaring mee?

http://www.gerbing.nl/

Ik ben al een tijdje op zoek naar kleding die kunt verwarmen door het aan te sluiten op de accu. Ik ken drie merken, Klan, Gerbing en BMW. Gerbing heeft dealers redelijk dicht bij mij (Dronten en Purmerend, ik woon in Leeuwarden) dus daar kan ik het dan wel even proberen. Gerbing is iets goedkoper dan BMW, en hun binnenjas spreekt me wel aan. In ieder geval een verbetering tov. mijn zakwarmertjes! 8-)
Maar is er iemand die ervaring heeft met die binnenjas van Gerbing??
Het BMW vest ziet er ook goed uit, alleen heeft die geen mouwen en kraag die je kunt verwarmen....
ps: ook op duitse forums heb ik hier weinig over kunnen vinden.
 
Ik ben aan het rondkijken naar handschoenen, maar moet zeggen dat het spul van Gerbing wel leuk geprijst is en wat ik wel een +punt vind is dat je de verschillende kledingstukken aan elkaar kunt klikken zodat je minder last hebt van al die losse kabels.
 
Gerbing is top. Als je daar voor gaat zorgt dan wel dat je er een koopt met thermostaat want anders wordt je gebakken. Bij -13 en 100 km/u in een winddichte zomerjas is 50% van het vermogen genoeg om je warm te houden.
Aan/uit knop is dus niet voldoende. Evt. kun je ook via hun site bestellen: http://www.gerbing.nl/
 
Mag ik meeliften op je topic? Iemand ervaring met Gerbing handschoenen en in het bijzonder met de verwarmde binnenhandschoenen? Deze dus:
innergloves.gif
 
Op donderdag 11 december 2003 15:40 schreef EdwinO het volgende:
Mag ik meeliften op je topic? Iemand ervaring met Gerbing handschoenen en in het bijzonder met de verwarmde binnenhandschoenen? Deze dus: (Afbeelding)

He, nu wordt het leuker, waar en voor welke prijs?

[edit] net gelezen dat de dunnehandschoenen niet voor motorrijders bedoeld zijn maar voor mensen met verminderde bloedcirculatie. Ook de prijs staat erbij, 119 euro. Hmm, minder leuk, zou zelfbouw mogelijk zijn?
 
Laatst bewerkt:
Gerbing is top. Als je daar voor gaat zorgt dan wel dat je er een koopt met thermostaat want anders wordt je gebakken. Bij -13 en 100 km/u in een winddichte zomerjas is 50% van het vermogen genoeg om je warm te houden.
Aan/uit knop is dus niet voldoende. Evt. kun je ook via hun site bestellen: http://www.gerbing.nl/

THX! Daar heb ik wat aan, morgen of zo maar eens langs de dealer. Is me het geld wel waard. Ennuh, verwarmde kleding is niet voor mietjes, dan houd je jezelf voor de gek. Ik ben wel eens zo afgekoeld dat ik last had van hypothermie, concentratie verlies, coördinatie problemen, etc, en dat dus op de motor.... je bent echt geen bink als je dan doorzet.... eerder dom en waarschijnlijk ook eerder dood. Oh ja, dat was op een Japanner met klein schermpje, haha, met de BMW valt het wel wat mee maar 0 graden blijft 0 graden.
 
Op donderdag 11 december 2003 15:40 schreef EdwinO het volgende:
Mag ik meeliften op je topic? Iemand ervaring met Gerbing handschoenen en in het bijzonder met de verwarmde binnenhandschoenen? Deze dus: (Afbeelding)

Heb ik geen ervaring mee, maar ik weet wel dat iedereen enthousiast is over de goede maar dure handschoenen van Baehr . Motoport verkoopt ze wel dacht ik.

hs_klein.jpg
Zoals ik al zei.....d-u-u-r maar wel erg goed.
 
[edit] net gelezen dat de dunnehandschoenen niet voor motorrijders bedoeld zijn maar voor mensen met verminderde bloedcirculatie. Ook de prijs staat erbij, 119 euro. Hmm, minder leuk, zou zelfbouw mogelijk zijn?

Ja klopt, maar het vermogen is hetzelfde als de leren handschoenen (dus net zo warm) en van een ander merk (Klan) heb ik deze onderhandschoenen ook in de motorzaak zien liggen. Ik heb meestal problemen dat de vinders van de handschoenen veel te breed uitvallen dus zou zoiets juist een uitkomst kunnen zijn. Die van Klan pasten erg goed onder m'n huidige winter handschoenen.

Ik ben met zelfbouw bezig geweest en dat gaat uitstekend, alleen had ik niet het juiste weerstandsdraad. Wat je moet hebben is van dat erg flexibele, geisoleerde draad, maar dat kan ik dus nergens vinden. Als iemand een adres of website weet dan hoor ik dat erg graag.

Wat ik gedaan heb is een hand-afduk maken van siliconen folie waaromheen ik weerstandsdraad heb gewonden. Het werkte aardig maar je wilt gewoon een geisoleerde, flexibele draad hebben die je op de binnenbandschoen kun vastnaaien. Als iemand dus ideen heeft voor geschikt weerstandsdraad?
 
Ik heb net een setje verwarmbare winterhandschoenen besteld van Gebring, krijg ze volgende week waarschijnlijk. Collega van me gebruikt ze inmiddels al i.c.m. de sokken en is er erg tevreden over. Gebring schijnt ook wel een betrouwbare partij te zijn die goed omgaat met eventuele klachten.
Ik heb eventueel nog wel wat vergelijkende testen liggen van verwarmbare kleding uit de promotor en motoren & toerisme.
 
Heel oud topic maar een `kick`waard omdat het weer koud wordt en je nu niet zelf meer hoeft te maken! Er is nu verwarmde kleding van www.temp4all.nl . Kost geen drol vergeleken met de anderen en wordt gemaakt door een ex-Gerbing-man!

Beter warmte-draad wat niet kapot gaat en natuurlijk ook levenslang gegarandeerd!

Lekker warm de winter door voor weinig! :]

Bijlage: handschoen.gif
 
Ik heb handkappen (nakedbike) voor de winter met handvat verwarming
Dat scheelt heel veel, rij gewoon heel de winter door behalve als ze net strooien.
Hoef maar 17 km tot mijn werk, maar ook bij -20 deed ik het dit jaar (3 ploegen rooster) Die kappen komen bij louis.de vandaan, wel beide helften.
En heel de winter met zomer handschoenen aan, anders voel ik de handvatverwarming niet.
 
Ik en Giz rijden allebei met de binnenjas van Gerbing met regelbare thermostaat. Thermo uit je tex jas eronder en aansluiten. Kan maar een ding zeggen had het al jaren geleden moeten aanschaffen. :} wij rijden woon/werk het hele jaar door dus kom nooit meer verkleumd aan. Zelf bij ritten van 180km+ geen enkel probleem meer.
 
Ik heb ervaring met de kleding van Suspended Domain helaas niet geweldig positief. Je wordt gebakken het is veel te heet nog net geen blaren om mijn rug. Ik heb nog wel een garantie probleempje tav de draden die je goed voelt het is toegezegd dat het zou worden opgelost. Voor de volgende winter zal ik eerste een regelunit er tussen zetten en verwacht dan behagelijk te kunnen doorrijden. Ik was genoodzaakt tot deze oplossing omdat ik zo stom ben geweest BMW motor kleding streetguard te kopen. Deze is slecht van kwaliteit en er tekoud voor een doorrijder.
 
Ik heb ervaring met de kleding van Suspended Domain helaas niet geweldig positief. Je wordt gebakken het is veel te heet nog net geen blaren om mijn rug. Ik heb nog wel een garantie probleempje tav de draden die je goed voelt het is toegezegd dat het zou worden opgelost. Voor de volgende winter zal ik eerste een regelunit er tussen zetten en verwacht dan behagelijk te kunnen doorrijden. Ik was genoodzaakt tot deze oplossing omdat ik zo stom ben geweest BMW motor kleding streetguard te kopen. Deze is slecht van kwaliteit en er tekoud voor een doorrijder.

A) Dit topic is veel te oud
B) Je moet nooit verwarmde kleding kopen zonder thermostaatregelaar
C) Streetguard kleding is bedoeld voor voorjaar/zomer en is dus sowieso te koud.
D) Ga eens op zoek naar leuk geprijsde Goretex kleding met thermovoering.
 
Als de huidige trend in het weer voortduurt moeten de kledingfabrikanten hun arbeiders omscholen, zodat ze doorwaaikleding ipv verwarmde kleding kunnen maken. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan