Verwarmde (motor)rij kleding

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.394
14
Apeldoorn
Wie heeft hier ervaring mee, of heeft het zelf al in gebruik :?

Kijk op de volgende link voor meer informatie:

Gerbings Heated Clothing

Het gaat me meer om de handschoenen en de sokken, aangezien de rest van het lichaam wel redelijk op tempratuur blijft, maar daar de vingers en de teentjes uitsteken en dus extra wind vangen en dus extra snel koud zijn ;)
 
srry geen ervaring..
maareh ziet er idd intresant uit

door rijden heeft zo zijn nadelen :D

Ach, nadelen .. beetje een groot woord denk ik, als je je goed kleed dan is het aardig uit te houden, alleen je vingers en je tenen blijven 2 uitstekende lichaamsdelen die gauw afkoelen doordat ze veel rij wind vangen ;)

Als dat op te lossen is door verwarmde handschoenen dan wel sokken, prima! *D

Je hebt op offroads van die kapjes voor aan je stuuruiteinden :+

Dat zal zeer waarschijnlijk wel leuk staan op een off the road motor, maar op een naked of op een ander soortige motor is het geen gezicht volgens mij :P
 
Ik heb sinds een paar weken de Gerbing verwarmde handschoenen en ik zou niet zonder meer willen. Perfect!
 
Ik heb sinds een week of 3 handschoenen van KLAN gekocht: http://www.klansrl.com/.
Erg goede kwaliteit en ik vind de handschoenen ook erg lekker zitten.
Het voordeel van het KLAN-setje vind ik dat daar een aan/uit schakelaar bij geleverd wordt en dat is bij Gebrings niet het geval dacht ik (correct me if i'm wrong). Daar moet je dan wee 60 pleuro's extra voor een regelaartje neertellen.

Afgelopen weekend nog een ritje van 1 1/2 uur gereden met een graadje of 5 en dan heb ik 'm uiteindelijk maar een kwartiertje aan gehad; op het moment dat ik koude handen begon te krijgen even aan zetten en dan na een kwartiertje opwarmen kan ie weer uit. Op het moment dat het weer een beetje koud begon aan te voelen was ik intussen op de plaats van bestemming. Als je 'm niet uit kunt zetten vind ik het wel weer erg warm worden...

Volgens mij hebben ze ook wel verwarmde sokken, maar dat vind ik nog niet nodig. Koude voeten is net zo onconfortabel, maar niet zo gevaarlijk als koude handen...
 
Het voordeel van het KLAN-setje vind ik dat daar een aan/uit schakelaar bij geleverd wordt en dat is bij Gebrings niet het geval dacht ik (correct me if i'm wrong). Daar moet je dan wee 60 pleuro's extra voor een regelaartje neertellen.

Yep, regelaartje. Daarmee kan je de handschoenen op een comfortabele stand zetten en gewoon aan laten staan ;)
 
Wie heeft hier ervaring mee, of heeft het zelf al in gebruik :?

Kijk op de volgende link voor meer informatie:

Gerbings Heated Clothing

Het gaat me meer om de handschoenen en de sokken, aangezien de rest van het lichaam wel redelijk op tempratuur blijft, maar daar de vingers en de teentjes uitsteken en dus extra wind vangen en dus extra snel koud zijn ;)

Ik, zei de gek...
Rijd al een tijdje met handschoenen, jack, en sokken. Gerbing maakt gewoon goed spul, ze maken gebruik van een aparte leverancier voor de regelaar: http://www.heat-troller.com/ eveneens goed spul.
Het is echt een enorm verschil of je met of zonder electrische kleding rijdt. Hoe goed je je ook inpakt, uiteindelijk koel je toch af. En dat kan met vochtig koud weer heel snel gaan.Het grote voordeel is dat je ondanks koud, mistig weer toch relaxed en ontspannen op je fiets zit.
Als ik 's winters in het weekend rijd dan neem ik/we dus altijd koffie en broodjes mee voor een pauze onderweg (even genieten van het uitzicht op de dijk, in het bos, aan het water, etc) dan had ik dus altijd het probleem dat je tijdens zo'n pauze enorm afkoelt en dan moet je maar weer zien hoe je weer warm wordt.... (cafee'tje opzoeken). Dat probleem is verleden tijd. Zelfs al word je steenkoud (en dat gebeurt wel eens als je in een vogelhut staat of zo), no problemo, even de regelaar aan en binnen 5 minuten weer warm.

Ook voor woon- werk verkeer is het aan te raden omdat je reactie gewoon op peil blijft. Niks ergers dan koud en verkrampt rijden B| dat kan zelfs redelijk gevaarlijk worden.

Anyway, een jas (die met hoge kraag en lange mouwen, dit itt. een vest) is als basis aan te raden. Omdat je lichaam afkoelt zal het de extremiteiten als eerste laten afkoelen (zodat de vitale delen zolang mogelijk worden warm gehouden). Dus neus, tenen, vingers, maar als jij je bovenlichaam goed op temp. weet te houden zullen die extremiteiten minder snel afkoelen. Toen ik nog geen verwarmde handschoenen had hoefde ik mijn handvatverwarming zelfs in de erg koude periode maar op half te zetten omdat het jack meer dan genoeg warmte produceerde om mijn vingers warm te houden.
Uiteindelijk zul je tóch wel verwarmde handschoenen willen kopen omdat handvatverwarming in combinatie met Gore-Tex handschoenen niet echt denderend werkt... Omdat je handvat namelijk erg warm wordt maar de handschoen redelijk koud blijft gaat het vocht van buiten naar binnen ipv. andersom zoals de bedoeling is. Je hand wordt dan warm én klam van het vocht, maar dat is natuurlijk nog altijd beter dan koud en droog :) . Dat is dezelfde reden waarom Gore_tex niet functioneert in de jungle. Overigens gaat Gore-Tex dan niet kapot of zo, het functioneert alleen andersom.

En die verwarmde sokken... gewoon goddelijk. In plaats van verkleumde klompjes in je laarzen heb je gewoon gevoel in je tenen met schakelen en zo.

Hmm, tja, ik denk wel dat ik een tevreden klant ben. :P

http://www.gerbing.nl/

jacketliner_draw.gif


Let erop dat de jas een hoge kraag heeft, dat is niet te onderschatten, omdat je namelijk 1/3 of zo van je lichaamswarmte verliest via je hoofd/nek is dat erg prettig. Overigens is het jack warm genoeg om zonder stroom te gebruiken.

gloves.gif


De handschoenen zijn van een prima kwaliteit leer en netjes gestikt. Maar ze zijn natuurlijk wel, net zoals alle andere herfst-/ winter handschoenen redelijk dik, dus het gevoel wordt wat minder. Ook die zijn warm genoeg om zonder stroom te gebruiken. En ze zijn makkelijk aan te sluiten aan het jack.

Zo'n regelaar kan ik ook wel aanraden, want die dingen worden écht heet zonder regelaar. (dan heb je dus alleen een aan/ uit knopje en staat 'ie standaard op halve warmte of zo)
Vanaf de accu komen er dan één of twee draadjes (afhankelijk van je uitvoering) onder je zadel vandaan, niemand die dat ziet. En de mensen maar denken in de winter, goh, bikkel van een motorijder :P terwijl bij jou het zweet op je rug staat })

Zo heb ik het dus ingebouwd in mijn fiets...

BMW-R1100RT-2.JPG


Het rode ledje geeft aan hoe warm hij staat.

Draadje onder het zadel uit.

BMW-R1100RT-3.JPG


ps. ik heb mijn spullen bij Motorplanet Dronten gekocht bij Udine, schat van een meid, prima service.
 
ps, je bent waarschijnlijk niet zo dom als ik O-) maar houd never nooit niet de twee pennetjes van een voltmeter bij het uiteinde van dat draadje dat vanaf de accu komt, als je dan per ongeluk die twee pennetjes van de voltmeter contact met elkaar laat maken terwijl je ze tegen de draad houdt....krrrrsst poef! Ik moest en zou het zonodig doormeten |( Onwaarschijnlijk scenario, maar ik waarschuw je maar.
100 pleuro down the drain en weer een ritje naar Udine :(
 
Waar ik nu wel eens ooit aan zit te denken: als ik nu eens gewoon een metertje of 10 weerstandsdraad in de binnenvoering van m'n motorjack naai? Met een totaalweerstand van een Ohm of 4 (~50W vermogen). Of gewoon flexibel koper(montage)draad van 0.3mm^2 ofzo, en een omvormertje naar de lagere spanning/hogere stroomsterkte die ik dan nodig heb?

Zou dat werken?
 
Ik kan het verhaal van Joshua R1150RT alleen maar onderschrijven. Ik rij nu een jaar met de kleding van Gerbing, te weten de binnenjas, hanschoenen en sokken. En naar volle tevredenheid. Als de temperatuur onder de 15 graden komt, gaat de verwarming aan. 's zomers draag ik gewoon een leren pak. Sommigen zeggen dat ik een watje ben. Nou, dat klopt, maar het is wel lekker.
 
Heb je de binnenjas op maat laten maken? Gaat dat goed?
Ik zit ook aan zo'n ding te denken na het succes van de handschoenen.
 
kijk eens voor artikelen van klan bij www.splashdesign.nl, goede spullen, goede prijzen, goede ervaringen.


Bedankt voor de link.
Ben ff aan het kijken. Keek eerst naar de Schubert Q1.
Goeiedag zeg, kreeg een beroerte.
full
1700 Euro voor een helm.
En dan is ie nog geeneens van Goud!

Nee, dan de CMS-jes, die liggen een stuk meer in mijn budget. iemand ervaring met de helmen van dit merk?

Mvg
 
Heb je de binnenjas op maat laten maken? Gaat dat goed?
Ik zit ook aan zo'n ding te denken na het succes van de handschoenen.

Ik heb met dat idee zitten te spelen, en ook met het idee om de voering van mijn herfst/winter jas te laten "bedraden", maar heb het idee laten varen. De standaard maar "L" past me zo goed dat ik al die extra moeite niet eens hoefde te nemen. Tenzij je natuurlijk een beetje bijzondere vorm hebt. Maar als je voor je gewone kleding ook prima met confectie maten overweg kunt... dan is het de moeite niet echt waard IMHO.
 
zou dat echt helpen met winterhandschoenen?iemand die het verschil al es getest heeft?anders ga ik zoiets ontwerpen voor mn zx7r
Ik heb ze op m'n TDM zitten (fotootje in m'n sig) en dat, zelfs in combinatie met verwarmde handvaten, vond ik niet goed genoeg werken. Ik bleef koude vingertoppen houden... Verwarmde handschoenen is de oplossing!

Succes deze winter ;)
 
wat zouden jullie nemen?:

verwarmde binnenhandschoenen?dragen in mn zomerhandschoenen.

of verwamde dikke handschoenen?
 
:^ De dikte van de handschoenen vindt ik erg mee vallen. Ik heb winterhandschoenen gehad die veel dikker en daardoor veel onhandiger zijn.

De handschoenen die ik nu heb zijn ook behoorlijk dik, vooral in het begin was dat soms wel een probleem, voor de rest was het gewoon een kwestie van soepel worden, nu zijn het perfecte winterhandschoenen ;)
 
De handschoenen die ik nu heb zijn ook behoorlijk dik, vooral in het begin was dat soms wel een probleem, voor de rest was het gewoon een kwestie van soepel worden, nu zijn het perfecte winterhandschoenen ;)
Heb jij nu die van Gebrings gekocht? Ik heb het dus over de handschoenen van Klan... ik weet niet of dat nog wat uit maakt.
Ach, zolang je maar een beetje confortabel door kunt rijden in de winter :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan