Verwarring ZX-6R (636) 2001/2002 aankoop leuke budgetmotor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disker

Die hard MF'er
Donateur
26 apr 2015
756
992
Beste leden.

Ben aan het kijken om een keer wat anders te rijden voor een klein budget (2700 euro) en na wat CBR's en Thundercats te hebben bekenen en bereden kwam ik de Kawasaki ZX-6R tegen. Na wat gelezen te hebben ben ik er achter gekomen dat na 2001 de 2002 versie de 636CC motor heeft gekregen een een update aan de voorvork en schokbreker.

Vooral de 636cc heeft mijn intresse gepiekt aangezien deze wat meer power moet hebben in het middengebied waardoor deze motor voor het normale rijden idealer is dan de "gewone" 600cc versie.

Dus ik kijk op marktplaats en kom deze 2 tegen

https://www.marktplaats.nl/a/motore...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

2001 en als ik op kenteken zoek staat er ZX600J (dus de 600cc versie) als modelnummer wat dus het oude model moet zijn na wat gezoek op het internet.

https://www.marktplaats.nl/a/motore...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Dit betreft een ZX636A volgens het kenteken register.

En aangezien ik lees dat het model (636) alleen in 2002 werd geproduceerd vraag ik mij af of iemand de 636 sticker op de eerste heeft geplakt :P

De eerste heeft mijn voorkeur gezien afstand en prijs, kilometers maken mij niet veel uit mits goed onderhouden. Nog ergens makkelijk aan te zien of het wel echt een 636 betreft?

Alvast bedankt mensen :}
 
volgens wikipedia is de 636 pas vanaf 2003 geproduceerd

Kawasaki Ninja ZX-6R - Wikipedia

dus de modellen die jij op Mp hebt gevonden zijn volgens mij geen 636 (2001/2002) uitvoeringen.

gr wachter

First Ride: 2002 Kawasaki ZX-6R 636

Vanaf 2002 heeft het oude model de 636 motor (zie ook de advertentie en model nummers op kenteken). Deze is 1 jaar geproduceerd naar mijn weten voordat het over ging op het nieuwe model (zie ook de bestickering op de motoren)

"Kawasaki’s new-for-2000 ZX-6R got a new swingarm, a revised rear shock and engine internals and a facelift – not good enough to compete with Yamaha’s stunning R6 on the track nor Honda’s new ally-framed CBR600 on the road. In 2002 it got a beefier 636cc motor, which made it a much improved road tool." MCN REVIEW
 
Laatst bewerkt:
With strong competition from Honda's CBR600F4i, Suzuki's GSX-R600, and Yamaha's YZF-R6, Kawasaki decided on an unusual move for the late 2002 models. They increased the capacity of the traditional 600 cubic centimetres (37 cu in) motor to 636 cubic centimetres (38.8 cu in) with the ZX-6R A1P.

Bron Wikipedia
 
With strong competition from Honda's CBR600F4i, Suzuki's GSX-R600, and Yamaha's YZF-R6, Kawasaki decided on an unusual move for the late 2002 models. They increased the capacity of the traditional 600 cubic centimetres (37 cu in) motor to 636 cubic centimetres (38.8 cu in) with the ZX-6R A1P.

Bron Wikipedia


Klopt, dus vandaar de verwarring voor mij bij de eerste MP link, kenteken geeft het oude model weer, maar op de bestickering staat 636. Daarom wilde ik weten of ik zelf nog kan controleren aan het uiterlijk of framenummer etc of het echt een 636 betreft of dat een knul een leuke sticker er op heeft geplaatst (bedrijf zegt dinsdag het te bekijken)
 
Een sticker is maar een sticker eh. Ik reed vroeger een Mitsubishi Galant en had een Audi logo in mijn grill. Je wil niet weten hoeveel mensen daar in trapten. "Oh, dat model van Audi kende ik nog niet..."
Check gewoon even het kenteken, daar staat de cilinderinhoud op.
 
Laatst bewerkt:
Bij die eerste is het niet alleen een sticker, de hele kuip is overgenomen.
Aan het zwarte frame te zien is de motor grondig uit elkaar geweest (niet standaard). Waarschijnlijk opgebouwd na een ongeval. Anders zet je er niet een compleet andere kuip op.
 
Bij die eerste is het niet alleen een sticker, de hele kuip is overgenomen.
Aan het zwarte frame te zien is de motor grondig uit elkaar geweest (niet standaard). Waarschijnlijk opgebouwd na een ongeval. Anders zet je er niet een compleet andere kuip op.

Dacht al dat er iets niet klopte gezien het kenteken......

Bedankt voor je reactie, is het niet waard om naar te kijken.
 
Tja andere kappen maken mij niet uit, maar allemaal wel erg verdacht. Wordt geadverteerd als een 636, misschien heeft de autohandelaar het niet eens gemerkt en is hij in de maling genomen.

De motor zal wel een "gewone" 600 zijn.
 
Mag een slot op, ik kijk wel verder.

Bedankt iedereen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan