Verweerde typeplaatjes/VIN tags opknappen

Lucass

Die hard MF'er
26 feb 2009
414
181
Eindhoven
Geachte dames en heren,

Hoe kan ik het beste een oud verweerd typeplaatje opknappen?

Ik heb een oude DKW 250cc uit 1956 die ik aan het opknappen ben.
Frame gestraald en mooi nieuw in de lak heb daarvoor het typeplaatje op het balhoofd eraf gehaald.
Het typeplaatje is behoorlijk verweerd na 64 jaar.

1588752556677.png


Wat zijn de mogelijkheden om zoiets op te knappen?
Potje inkt en heel klein penseeltje?
Inscannen, sticker printen en erover plakken?
Nieuw plaatje laten etsen? Laseren? etc

Gr. Lucas
 
als het netjes moet, zou ik opzoek naar een optie tot het maken van een nieuwe, aangezien deze met het losboren ook niet echt netjes is behandeld 8)7
 
Kijk eens op eBay.de, daar worden vaak nieuwe, kale type plaatjes te koop aangeboden.
Typenschild zoekterm.
 


 
Heb je er al een Nederlands kenteken bij?
Anders is het verstandig om hem eerst bij de rdw te laten schouwen.
Die zijn niet zo'n fan van gerommel met typeplaatjes en zo :X
Dan vinden ze het al heel snel twijfelachtig en nemen ze zomaar de beslissing dat hij omgekat is of dat het vinnummer niet origineel is
 
Heb je er al een Nederlands kenteken bij?
Anders is het verstandig om hem eerst bij de rdw te laten schouwen.
Die zijn niet zo'n fan van gerommel met typeplaatjes en zo :X
Dan vinden ze het al heel snel twijfelachtig en nemen ze zomaar de beslissing dat hij omgekat is of dat het vinnummer niet origineel is
Bedankt voor de tip!
Hij heeft momenteel een slapend kenteken. Na de rdw een uur lang te hebben uitgevraagd (wat eigenlijk een hardstikke leuk gesprek was met een liefhebber) te weten gekomen dat het kenteken zuiver en eerlijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Ja en dan moeten keurmeesters ook nog het nummer goed en origineel vinden. Vandaar dat ik dat zei. Die op kantoor gaan daar niet over
 
@lucass Sta te klapperen met mijn oren dat die gewoon verkrijgbaar zijn...

Ik zou haast de tip geven om met het origineel en het nieuwe plaatje naar de plaatselijke Juwelier / edelsmid te gaan en de lettertjes er in te laten graveren in plaats van ongelijke en niet even diepe slagletters, die je waarschijnlijk ook nog moet kopen er in te meppen.
 
@lucass Sta te klapperen met mijn oren dat die gewoon verkrijgbaar zijn...

Ik zou haast de tip geven om met het origineel en het nieuwe plaatje naar de plaatselijke Juwelier / edelsmid te gaan en de lettertjes er in te laten graveren in plaats van ongelijke en niet even diepe slagletters, die je waarschijnlijk ook nog moet kopen er in te meppen.
:^
Inderdaad!
Ik zou de oude originele ook zeker bewaren en meenemen naar de RDW t.z.t.
 
@lucass Sta te klapperen met mijn oren dat die gewoon verkrijgbaar zijn...

Ik zou haast de tip geven om met het origineel en het nieuwe plaatje naar de plaatselijke Juwelier / edelsmid te gaan en de lettertjes er in te laten graveren in plaats van ongelijke en niet even diepe slagletters, die je waarschijnlijk ook nog moet kopen er in te meppen.
Hoe bedoel je? Dat de blanco type plaatjes nieuw te verkrijgen zijn? Er is voor DKW nog zó enorm veel NOS én remanufactured spul te krijgen, echt ongelofelijk. Maar dat idee van die juwelier is wel een goed plan. Geen idee wat dat mag kosten, anders gewoon slagletters.
 
Ik heb 3 maanden geleden een DKW uit 1936 laten keuren door de RDW. Met mooi nieuw typeplaatje op het balhoofd. Het oude had ik er wel bij. Ook had ik foto's uitgeprint waarop het oude typeplaatje nog op het balhoofd zat. Na 1 minuut was de keuring al klaar. AFGEKEURD!

Thuis het oude typeplaatje weer gemonteerd. Cijfers wat duidelijker gemaakt met zwarte verf en een afspraak gemaakt bij een andere keuringsstation. Daar werd de motor meteen goedgekeurd. Ze keken daar alleen naar het chassisnummer. Daarna weer het nieuwe plaatje er vrolijk opgezet.

Ik weet niet waar je de motor laat keuren, maar ga niet naar Venlo. Ik hoor heel veel klachten over dat keuringsstation.
 
  • Wow
Waarderingen: JuH
De rdw adviseert ook niet voor niets dat je een project eerst moet laten schouwen VOORDAT je met restaureren begint.
Zij controleren dan de authenticiteit en plaatsen op de belangrijkste delen loodjes. Dan restaureren en dan is de kentekenkeuring een formaliteit
 
Terug
Bovenaan Onderaan