verwijderen 25 KW uit cbr600 how to

een jaartal is hier wel van belang...

De carb versies zijn begrenst op de inlaat, kwestie van het verwijderen van de inlaatrestricites (metalen plaatjes) uit je inlaatrubbers. Het is wel aan te raden de motor opnieuw te laten afstellen op een dyno bank (of de originele sproeiers etc. terugplaatsten, maar beter op een bank zetten)

De injectie fietsen zijn meende in begrenst dmv een andere ECU, de ori ECU zou het volledige vermogen weer beschikbaar moeten maken.

Gr. OotB
 
DAn heb je het antwoord al.

Dus:
- Tank eraf (ws bout bij het balhoofd en vooraan onder je zadel)
- Luchtfilter eraf (4 schroeven)
- Carburateurs uit de rubbers (de kabels kun je laten zitten)
- Restrictie uit de rubbers trekken
- Carburateurs goed terug in de rubbers en de klemmen aandraaien, prutswerkje bij Yamaha's
- Luchtfilter er weer op en dan de tank er weer op.

Kijk eerst ff of dr een afsluitbare benzinekraan op zit of dat hij werkt dmv vacuum. In geval van het eerst moet je de benzinekraan eerst dichtdraaien anders krijg je een kliederboel en benzine is al zo duur ;)
 
ik heb pas mijne begrenst op die manier, zxr.
Een tip voor de tank als die niet helemaal afsluit: doe een boterhammenzakje op een buisje dat over de benzinekraan kan, daarover een elastiekje. Nadat je tank er af hebt genomen dat buisje erop en schuif het elastiekje over de kraan. Hij is nu dicht.
Als je restricties in de rubbers hebt kun je deze idd er uit trekken. Als je deze restricties onder het verbindingstuk hebt van de carburateur en het blok, dat moet je er nieuwe pakking tussen smeren, nadat deze eraf zijn gezet.
 
Laatst bewerkt:
DAn heb je het antwoord al.

Dus:
- Tank eraf (ws bout bij het balhoofd en vooraan onder je zadel)
- Luchtfilter eraf (4 schroeven)
- Carburateurs uit de rubbers (de kabels kun je laten zitten)
- Restrictie uit de rubbers trekken
- Carburateurs goed terug in de rubbers en de klemmen aandraaien, prutswerkje bij Yamaha's
- Luchtfilter er weer op en dan de tank er weer op.

Kijk eerst ff of dr een afsluitbare benzinekraan op zit of dat hij werkt dmv vacuum. In geval van het eerst moet je de benzinekraan eerst dichtdraaien anders krijg je een kliederboel en benzine is al zo duur ;)


weet niet of het dezelfde soort rubbers zijn als een maatje van me ('93 cbr600f) maar dan moet je de hele rubbers vervangen en zitten de plaatjes er dus niet los in.

Bij die 600F moest je eerst de achterkuipdelen los halen en dan het zadel voordat de tank eraf kon..
 
bedankt voor de reacties allemaal het is gelukt

Ik ben begonnen met:
zij deksels verwijderen plus de buddy en tank
toen dat eraf, was het luchtfilterhuis aan de beurt.
Daarna kwam het carburateurblok aan de beurt.
(kutwerk is dat )
De inlaat rubbers op de cilinderkant laten zitten.
toen 1 voor 1 de rubbers verwijdert omdat (eerder al gemeld) de begrenzing in de rubbers vast zaten)
Toen de slangklemmen overgezet op de orginele rubbers. (waren trouwens al aardig hard geworden)
Rubbers eerst gemonteerd op de carbs.
Toen getracht om de carbs terug te plaatsen, wat na heel veel gevloek en getier, uiteindelijk lukte.
Luchtfilterhuis gemonteerd(met een nieuw filter) slangen aangesloten,tank terug geplaatst.
buddy en kuipwerk erop.

Nou en toen maar eens starten
Tot mijn grote verbazing starte hij vrij vlot, en liep eigenlijk gelijk netjes.
Effe een proefrit en en en jawel hij reed fantastisch.

Dus Slotjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
 
wees voorlopig wel voorzichtig met hogere toeren. door het rijden met restricties is de kans op koolvoorming in de cylinders behoorlijk groot. als je nu meteen begint met opentrekken loop je grote kans op blokschade. de oudewetse manier van schoonmaken kost wat gedult maar het geeft ook plezier. rijd rustig de tank zo goed als leeg vul daarna met super of V-power of nog beter duitse V-power. door de koolafzetting is de kans op pingelen (detonatie) namelijk groter en een hoger octaangetal gaat detonatie weer tegen. en dan een paar hondert kilometer rijden tot het blok door en door warm wordt (niet alleen de olie en het koelwater). daar na begin je met het rustig opvoern van het toerental. in nederland door de zelfde snelheid bij een lagere versnelling te rijden in duitsland door harder te gaan rijden. elke ongeveer 50 km weer 1000 toeren er bij en tegen de tijd dat je tegen de toeren begrenzer aan komt heb je een prachtig schoon blok waar je weer normale "goedkope" bezine in kan kieperen en waar geen kool resten meer inzitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan