Verwijderen koppeling schakelaar gsxr 600

RSV-Kees

Die hard MF'er
1 apr 2006
355
0
Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Zoals jullie weten zit er een koppeling schakelaar ivm met het starten van de motor.

Deze heb ik verwijderd en door gelust, zodat je nu kan starten zonder de koppeling in te trekken.

Nu heb ik vandaag vernomen dat dit tevens een schakelaar is om een pulsje tegeven aan de ecu.

Nu hij dat pulsje niet krijgt blijft hij in soort save modus lopen (-10pk) klopt dat :? :?

Graag hoor ik van jullie of jullie daar iets meer van weten.
 
wat ik er van weet is het volgende:


Normaliter worden op veel circuitfietsen koppelingsschakelaars doorverbonden om de electronica die overbodig is te verwijderen. Voordeel is je kunt dan de fiets starten zonder koppelingshendel in te knijpen. Nu doet bij heel veel moderne fietsen die schakelaar meer dan alleen een aan/uit signaal naar de ecu geven.

Bij heel veel moderne inspuiters zit in een ecu een beveiliging waardoor de fiets in zijn neutraal en in de versnelling met ingeknepen koppeling het maximale toerental met 1000 (sommige bikes 500 of zelfs wel 1500) toeren verlaagd wordt om het motorblok te beschermen.

Dus, als je dan op je bike de switch doorverbindt, dan krijgt de ecu nooit een signaal en denkt de ecu continue dat je met ingereden koppeling rijdt en verlegd dus je toerental naar beneden. Wil je niet op het circuit . Plus, je ecu krijgt gewoon niet de juiste signalen.

ook heb ik gelezen dat bij meerdere motoren zelfs de ontsteking en de inspuittijden iets veranderen als je in de vrij of met ingeknepen koppeling gas geeft.


zelf heb een gsx-r750 k5 met race kabel boom. ik hoef de koppling niet in te knijpen om te starten en heb zelfs geen contact slot meer. ook de begrenzer in het rode gebied opzoeken is geen probleem.
het is dus wel aan te passen, maar hoe durf ik je niet te zeggen want heb hem zo gekocht. ik neem aan dat je het zelf simpel en kostenloos wilt aanpassen? die van mij is onderhanden genomen door mobu tuning, maar bv hoegee kan je ws ook wel verder helpen.
 
Laatst bewerkt:
alstu

Writeup: GSXR 600 clutch switch bypass relay mod w/ pics

Ik heb mijn racer zo gekocht, en de vorige eigenaar had dit ook gedaan, hij vertelde over de mod waardoor die weer full power loopt
ik ben gaan zoeken en heb het inderdaad kunnen vinden

de ecu checkt namelijk maar even of de koppeling switch is gezien, met het relais laat je het even zien en dan valt het weg
ik kan starten zonder koppeling in te hoeven knijpen en motor loopt gewoon perfect verder

en hier het topic op gixxer.com wat door de vorige eiganaar van mijn circuitfiets is gestart
aan het einde staat ook dat hij de mod van voorgaande link heeft gedaan en dat het prima werkt

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan