verwijderen pakking

R3TRACK

Die hard MF'er
19 okt 2002
739
0
Hoe verwijder ik het best een originele pakking?
heb geprobeert met een mesje,maar dat gaat irritant traag.
Het zijn nog de originele pakking van 1992.
 
Dit kun je doen met een in de handel verkrijgbare pakkingschraper, zijn te krijgen bij de betere gereedschapzaak of automaterialenzaak, wat je ook kan doen is een oude grote vlakke vijl aan de voorkant vlak slijpen en ook het vijlvlak aan beide zijden vlak slijpen en dan werkt het ook goed.
 
Schrapen met een speciale schraper. Is intensief werk omdat je niet teveel alu mee wil hebben. Daarna evt. even met een glasplaat + fijn schuurpapier (800) de kop weer even licht vlakken. Werkte bij mij prima.
 
Schrapen met een speciale schraper. Is intensief werk omdat je niet teveel alu mee wil hebben. Daarna evt. even met een glasplaat + fijn schuurpapier (800) de kop weer even licht vlakken. Werkte bij mij prima.
ga eens gaan informeren voor zo'n schraper.hoeveel kost zoiets?
mn dealer heeft gezegd dat ik er zelfs niet met staalwol mocht op zitten,met uiterst fijne staalwol mag wel.
hopelijk is er morgen (zaterdag) nog iets open van speciaalzaken.
 
Schrapen met een speciale schraper. Is intensief werk omdat je niet teveel alu mee wil hebben. Daarna evt. even met een glasplaat + fijn schuurpapier (800) de kop weer even licht vlakken. Werkte bij mij prima.
Glasplaat??? Je kan beter een plaat MDF gebrukken gaat wat minder gauw stuk en is nog goedkoper ook....

Maar wat betreft TS z'n vraag... Het is nu eenmaal een kl*te werkje...
Doe het altijd met een mesje en daarna met korrel 1000 schuurpapier met wasbenzine erbij schuren..
Werkt tot nog toe erg goed...
Duurt wel lang maar ja dan heb je ook wat... :)
 
12718_fot_012.jpg


Het voordeel van zo'n pakkingschraper is dat er een plat vlak op zit dat vlak op het aluminium kan rusten. Dat voorkomt veel missteken.

Het enige andere gereedschap dat ik er voor kan bedenken is een vlijmscherpe steekbeitel (houtbeitel, voor de nononono's onder ons)

Een pakkingschraper moet ook vlijmscherp zijn
 
Een pakking afschrapen met een mes is het beste. Of als je erover beschikt een pakkingschraper.
NOOIT met schuurpapier aan de gang gaan. Dat slijpsel gaat overal in zitten en krijg je nooit meer weg. Gevolg is een verhoogde slijtage.

Gr,
Henk
 
wat je ook kan doen is een oude grote vlakke vijl aan de voorkant vlak slijpen en ook het vijlvlak aan beide zijden vlak slijpen en dan werkt het ook goed.
De Jan Boeren Fluitjes oplossing...MAAR, het werkt net zo goed als een pakkingschraper. Voordeel is dat ie niet zo hapt in het alu... Als je met een mes gaat klooien snijd je vrij snel in het aluminium.
 
Die schraper die ik gebruikte had ik geleend van een oud baasje die wist waar hij over praatte. Ik weet dus niet waar je die koopt. Het was niets bijzonders, het had 3 'snij' kanten in de vorm van een banaantje (driehoekig).
Met MDF zou ik niet doen, dit zal eerder buigen dan glas.
En dat slijpsel moet je natuurlijk wel weghalen voor je de boel in mekaar zet kw henk |( ;) niks a/h handje.
 
Een pakking afschrapen met een mes is het beste. Of als je erover beschikt een pakkingschraper.
NOOIT met schuurpapier aan de gang gaan. Dat slijpsel gaat overal in zitten en krijg je nooit meer weg. Gevolg is een verhoogde slijtage.

Gr,
Henk
Maak jij het nooit goed schoon dan met wasbenzine???
Dan krijg je dat echt wel weg...
 
van die grote afbreekmessen (lange versie stanleymes) doen het ook vaak goed. tussen pakking en aluminium doorsteken en de pakking eraf pellen, wel zorgen dat mes evenwijdig met vlak blijft liggen. Alleen perfect nieuw mes gebruiken, gaat een stuk beter.
 
dat apparaat wat rob liet zien zal best wel een prijskaartje aanzitten,wat je ook kan proberen is een ramenkrabbertje bij een doe-het-zelf markt halen. dat is zo.n aparaatje waar een stanleymesje inzit (en vervangbaar zijn) kosten haast nix.
succes met krabben :)

alé ik ga gewoon mn keukenmes gebruiken en veel thinner derover kappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan