verwijderen shock mount bushing swingarm Honda CB

friday

Rookie
2 jul 2016
11
0
Amsterdam
Ik ben bezig met het klaarmaken van mijn frame ( HONDA CB 350f )voor het poedercoaten. In mijn achterbrug zitten twee bushings voor mijn achterveren.

Op internet een oplossing gevonden deze eruit te drukken door middel van een tweetal doppen ( doppenset ) en een stuk draadeind. De twee bushings kwamen er min of meer uit. de middelste bus en het rubber zijn uit het frame, echter de buitenste laag, metalen ring, van de bushings zitten nog in mijn frame.

Nu vraag ik mij af hoe ik deze het beste kan verwijderen. Tips?

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Nog niet verwijderen, pas na het poedercoaten.
Anders moet je hem afplakken of net wat dan ook voor het poadercoaten.

@ Capricorn
Zou heb ik het ook gedaan bij mijn cb 750 nadat ik daar de achterbrug van had laten poedercoaten
ERNA dus.

Groeten en succes ermee.
 
Ik zou de juiste maat dop nemen(net iets kleiner dan de buitenmaat van de bushing) en op dezelfde manier verwijderen.
 
Hallo.

Nog niet verwijderen, pas na het poedercoaten.
Anders moet je hem afplakken of net wat dan ook voor het poadercoaten.

@ Capricorn
Zou heb ik het ook gedaan bij mijn cb 750 nadat ik daar de achterbrug van had laten poedercoaten
ERNA dus.

Groeten en succes ermee.

:N zeker vóór het coaten verwijderen, als je problemen krijgt met het verwijderen en je moet gaan warmstoken/zagen/slijpen etc ,is je mooie coating ook naar de kl*te.
 
Motorzaak zoeken met een hydraulische pers,daarmee drukken ze die bussen er makkelijk uit zonder de boel te beschadigen.
Poeder coaten zonder die bussen is mogelijk maar laat de poeder coater het afplakken anders word het een heel gedoe de coating er weer af te krijgen op het pas vlak.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn cb350f. Inderdaad gewoon doorzagen en eruit tikken.
Je hoeft hem waarschijnlijk nog geeneens helemaal door te zagen. Daarna kan je eventueel de gezaagde bus weer terugzetten voordat je hem naar de coater brengt.
 
Laatst bewerkt:
Gelukt! dank voor de tips.
Beetje zagen, beetje verhitten met de brander, en dan eruit tikken met geslepen puntige spijker.

full


full


full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan