Verwijderen tandwiel cardanaandrijving achterwiel

Thomas L

Rookie
18 jun 2010
19
0
Goirle
Beste mede motorrijders,

ik ben in het bezit van een suzuki intruder 1500 uit '98. Nu wil ik een aantal onderdelen zwart laten poedercoaten zoals de carterpan etc, de velgen en de kap achter de koplamp. Bij de achtervelg kom ik een probleem tegen. Wanneer ik het tandwiel wat in het achterwiel zit verwijder, kom ik 6 rubberen bussen tegen waar weer stalen bussen in zitten. Hierin schuift het tandwiel van de aandrijving. Ik krijg deze er met geen mogelijkheid uit, mij lijkt namelijk dat die verwijdert moeten worden i.v.m de hitte van de oven vanwege het poedercoaten. Moet ik deze verwijderen? Zo ja hoe krijg ik ze eruit? Hoe kan ik de vlakken die niet gecoat mogen worden, bijvoorbeeld waar de schijfrem gemonteerd zit het beste afdekken? Kan ik hiervoor multiplex op maat frezen en erop schroeven, of afplakken met schilderstape? Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor de reacties!! Mvg, Thomas Laming
 
Die rubber ( dempings ) blokken moeten er gewoon uit kunnen volgens mij?

Ik weet niet of je er een tang op kan krijgen? Anders even GOED inspuiten met kruipolie/imal/WD40 en dan met een kromme spijker en een tang ( puntje van de spijker onder het rubber zien te krijgen ) trekken?

Vlakken die niet gecoat hoeven worden kan je mooi afplakken met schilderstape.
 
Ik ben vanmiddag al bezig geweest met een rvs pin met een haakje en kruipolie, dit was helaas geen succes. De wielen worden eerst geparelstraald is schilderstape dan ook voldoende?
 
Schilderstape is niet opgewassen tegen parelstralen.

Volgens mij slaat parelstralen geen materiaal weg, maar ik zou hoe dan ook iets ter bescherming gebruiken om het oppervlak waar je schijf op komt mooi vlak te houden, en dan is zo'n stukje multiplex helemaal geen slecht idee.

Multiplex moet er echter wel weer af na het opbrengen van de coating en vóór het de oven in gaat.. Hout in de oven is geen goed plan.. Rubber trouwens ook niet.

Misschien heb je hier wat aan:

Suzuki VL1500 1998 (W) (E02 E04 E17 E18 E22 E24 E25 E34) REAR WHEEL - buy original REAR WHEEL spares online
 
hhhmmzzz.......misschien toch nog is beter mijn best doen dan. Ben toch al aardig hard handig geweest. Er staan ook verschillende nummers op die blokken weet iemand of dit iets te betekenen heeft? Ze zien er allemaal hetzelfde uit dus ik vermoed dat het niks betekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan